Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Regner med å ha en liten her om ca. 2 mnd. og vi mangler fortsatt alt av utstyr. Det er nesten fem år siden forrige baby, så jeg føler at jeg ikke har peiling på hva som trengs eller er bra lenger, det har gått i glemmeboken. Hva er dine beste tips? Hvilken bæresele anbefaler du? Vil ha en som kan brukes fra nyfødt og hvor jeg ikke må knyte, det er helt uaktuelt. Hva er beste flaske til et barn som skal få MME fra dag en? Gi meg deres beste tips, damer! Anonymous poster hash: 93f69...e1a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 DreamMover var defintivt det beste kjøpe! Så deilig å slippe å hele tiden vugge han i søvn. Skal visst hjelpe på kolikkbabyer og,bare ikke akkurat min tydligvis Anonymous poster hash: 4df6c...20d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Kjøp nå på salg. Man trenger ikke handle mye, for man ser behovene etterhvert. Det eneste jeg følte at vi trengte og det eneste jeg hadde klart var Litt klær- hovedsakelig ullundertøy og en dress + lue Bilstol Vogn, pose og skinn Babyolje Bleier Ullteppe Ammeinnlegg Så hadde jeg klar en avent flaske og to smokker Har enda ikke satt sammen seng, lekegrind, tatt i bruk pumpe eller brukt bæreutstyr Anonymous poster hash: b50dd...956
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Kjøp nå på salg. Man trenger ikke handle mye, for man ser behovene etterhvert. Det eneste jeg følte at vi trengte og det eneste jeg hadde klart var Litt klær- hovedsakelig ullundertøy og en dress + lue Bilstol Vogn, pose og skinn Babyolje Bleier Ullteppe Ammeinnlegg Så hadde jeg klar en avent flaske og to smokker Har enda ikke satt sammen seng, lekegrind, tatt i bruk pumpe eller brukt bæreutstyr Anonymous poster hash: b50dd...956 Han er forresten 6uker Anonymous poster hash: b50dd...956
me_87 Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Vippestol med vibrasjon! Det roet min urolige baby. Endret 7. januar 2014 av me_87
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Klær har jeg masse av, er mer utstyret jeg tenker på. Gjerne anbefalinger av modeller/merker. Bæretøy kommer jeg til å trenge fra dag en, så vil gjerne ha gode tips der! Hva er best av ergobaby og manduca for eksempel? hi Anonymous poster hash: 93f69...e1a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Vi har brukt Angelpack bæresele fra ca 3 mnd, den er gull verdt Kan brukes til både mage- og ryggbæring. Før det hadde vi Baby Close Carrier, den var også veldig flott! Den er en mellomting mellom bæresele og sjal, og perfekt for de første 2-3 mnd. Her har Tommee Tippee-flaskene fungert veldig fint pga den anatomiske utformingen, men har lest flere steder at Dr Browns er best mtp å unngå luft i magen hos den lille. Ellers syns jeg at SleepyHead ser ut som en supersmart investering: http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_kid=580753&b_id=1062124 Anonymous poster hash: 53c9c...c96
Mine 3 småtroll! Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Adaptere til bilstol (vogn) dersom dette ikke følger med. Lekegrind med softbag i - "must have" i stua. Lett å ta med baby til sengs om kvelden uten å måtte vekke.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Philips Avent flaskesterilisator!! Min aller beste venn!! Vi har også gitt flaske fra dag én, og denne er uten tvil vår beste investering noensinne;-) Ikke kjøp på barnas hus eller lignende butikker - elkjøp selger de til nesten halve prisen;-) Anonymous poster hash: 8e9d6...7c5
Svirremirre Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har en ergo bæresele med spedbarnsinnlegg og har brukt den mye! Synes den er kjempebehagelig og micro koser seg oppi der. Men jeg har og hatt en ringslynge til innebruk når han var helt liten for jeg synes ergoen blir litt varm med spedbarmsinnlegget, superpraktisk og null knyting. Baby kan og ligge nedi slynga noe jeg syntes var veldig koselig! Av flasker så vil jeg annbefale og sjekke ut det nye systemet til Medela, Calma heter det og har fungert supert her. Avent sine har og vært ok, men får i seg mer luft da det er en annen sugeteknikk... Andre helt essensielle ting her har vært et par gode tepper da han en god stund trengte å svøpes for å finne roen. Lille Lam sine er dyre, men fantastiske så vi har brukt vårt helt opp!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #11 Skrevet 8. januar 2014 Vippestol med vibrasjon! Det roet min urolige baby. Enig i den..Vet ikke hva jeg skulle gjort uten til tider 😂 Anonymous poster hash: bfb6d...fd5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #12 Skrevet 8. januar 2014 DreamMover var defintivt det beste kjøpe! Så deilig å slippe å hele tiden vugge han i søvn. Skal visst hjelpe på kolikkbabyer og,bare ikke akkurat min tydligvis Anonymous poster hash: 4df6c...20d finnes denne i butikk og? eller må man handle det på nettet? Anonymous poster hash: af171...b4f
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #13 Skrevet 8. januar 2014 Har kun sett den på nett. Jeg kjøpte min brukt så jeg fikk den rimlig da. Anonymous poster hash: 4df6c...20d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 Poden her hatet alle former for vippestoler, vår ble solgt og jeg kommer ikke til å kjøpe for nr 2 med mindre det føles nødvendig. Vi hadde både Manduca og mei-tai bæresele (mei-tai er med knyting), mannen likte bedre Manduca og jeg foretrakk mei-tai; jeg syntes det var lettere å justere den så den var behagelig for meg og barnet. Brukte masse, særlig på reiser. Ellers kjøpte vi et svært lekematte/babygym fra Taf Tøys (en del større enn vanlige babygym), med bøyler som kan fjernes. Den ble lagt oppå en stor gymmatte for at det skulle være mykere, og ble veldig mye brukt i lang tid. Vi brukte sovepose fra Grobag i stede for dyne og syntes det var fantastisk. Han brukte det helt til han var ganske stor, nærmere 3-år hvis jeg husker riktig. Anonymous poster hash: 6682f...14d
Appelsinpiken Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 Angående bæresele så har jeg kun erfaring med ergobaby, vi har brukt dn fra fødselen av og det hender vi bruker den enda både til 4 åringen og 2 åringen Og siden min nektet å ligge i vogn de 3 første mndene så ble den myye brukt. Anbefaler egentlig bare å prøve de ulike selene og finne dn som passer best på din kropp
Bustetroll Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Lekegrinda har vært det som har vært mest i bruk utenom vogn og seng. Ergobaby er fin=)
DaTuMa Skrevet 8. januar 2014 #18 Skrevet 8. januar 2014 Angelpack kan brukes fra nyfødt. Men jeg ville gått for en meitai, evt en med klips i livet og du ikke vil knyte. Men det er så lett å knyte det uansett at det kommer du ikke til å tenke på en gang. Flaskesterilisator har vært deilig å ha. Har avent sin som kan taes i mikro. Babygym brukte vi fra dag en. Hvis du har tenkt å bære en del kommer du ikke til å ha noe særlig behov for vippestol i starten. Vi begynte ikke å bruke den før vi begynte med mat. Ammemadrass var genialt. Vi brukte den både i senga til samsoving, i sofaen, på badegulvet når jeg skulle dusje feks.
☆☆☆ Skrevet 8. januar 2014 #19 Skrevet 8. januar 2014 Mitt tips er å ikkje kjøpe før du ser at du har behov.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 8. januar 2014 #20 Skrevet 8. januar 2014 Vippestol! Men skulle gjerne kjøpt med vibrasjon, visste ikke at det fantes… De to siste har jeg gynget i vippestolen med foten min mens jeg har laget mat, lest avisen etc. Har også hatt god bruk av formsydd bæresjal de første månedene. Men babyer er forskjellige! Noen liker vogn, andre ikke… Ikke greit å vite på forhånd! Babygym er uunnværlig, samt en matte de kan ligge og "trene" på. Har brukt begge deler masse til alle fire.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #21 Skrevet 8. januar 2014 Ergobaby og manduca er veldig like, har selv brukt manduca massse og er veldig fornøyd. Men som sagt er de veldig like. Ellers, selv om du ikke vil knyte vil jeg på det sterkeste anbefale elastisk sjal/tricot slen. Jeg har bært flere unger i dette (fra nyfødt og til ca 5 mnd), og vil anbefale dette til de minste. Knytingen må en jo øve seg litt på, men du blir vant til det på et blunk. Helt uunværlig for de med urolige barn/kolikk! Min erfaring i hvert fall. I begynnelsen trenger man ikke så mye, men det er greit å ha vogn/løs bag du kan lett bære med deg og la babyen sove i den inne (dersom babyen sover etter du har vært ute og trillet og ikke vil dra vogna med deg helt inn. Det er også lunere og tettere med en bag, og de kan roe seg lettere der enn i en seng eller steder det er mer åpent rundt. I begynnelsen brukte jeg faktisk bagen oppi sprinkelsenga. Evt kan en ha vugge. Det er så mye en KAN ha. Det finnes jo f.eks bedside crib, som er liten seng ved siden av din egen, der ene siden kan skyves opp eller ned (praktisk om natten ved amming, og du slipper stå opp). Ved samsoving finnes en slags enkel miniseng av tøy (ikke så lett å forklare), som ligger i sengen din og som gjør det letere å flytte babyen over i egen seng. Adapter til vogn som gjør at du kan klikke bilstolen nedpå er også praktisk, da slipper du å løfte babyen ut av bilstol om han har sovnet og over i vogn f.eks. Dette angrer jeg litt på jeg ikke hadde, men samtidig er det kun max et års tid en bruker det, så en klarer seg jo uten også. Babygym vil jeg virkelig anbefale, men det er ikke noe du trenger fra dag en. I begynnelsen sover jo babyen mye, og har ikke kapasitet til eller behov for babygym. Vil si det er det samme hvilken babygym en tar, noen kkoster nesten tusen, mens noen er noen få hundrelapper. Eneste jeg ville sett etter er en med myke bøyler (type skumgummi inni), da kan de dra og dunke seg så mye de vil (i motsetning til de i plast/tre). Ellers, i starten er det greit å ha gode pledd (f.eks Lillelam er utrolig gode), helsetepper, vaskekluter og gulpekluter. Hva med ammepute? Har du badebalje? Bilstolpose eller vognpose? Lammeskinn? Anonymous poster hash: fecb5...da0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #22 Skrevet 8. januar 2014 Kattis i strømstad til vogn. Ikke kjøp for mye, er veldig lite man trenger. Beste flaskene er MAM. Anonymous poster hash: 2366b...1cb
friluftsdama Skrevet 8. januar 2014 #23 Skrevet 8. januar 2014 babysetet til tripp-trapp stol. beste investeringen jeg gjorde da slipper babyen å ligge på gulvet i vippestol, og de blir sosialisert til måltider fra dag 1. det fantes ikke (såvidt jeg vet) da jeg fikk nr 1, så da var vippestolen mye oppå kjøkkenbordet, for det var så kjedelig å ligge på gulvet langt fra andre.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #24 Skrevet 8. januar 2014 Jeg vil absolutt anbefale bilstoladapter (og bilstolpose i dun) til vogn! Ante ikke at jeg kunne ha så stor glede av den. Nå slipper jeg å dra ut babyen min fra stol til vogn. Nå klikker jeg den rett på, og går inn på butikken. Tror skuldrene mine jubler Jeg har flaskebarn, og bruker Philips Avent produkter, og er veldig fornøyd. Med andre ord, alt som kan gjøre hverdagene lettere. Det er verdt å betale litt ekstra for det. Anonymous poster hash: 537b8...0a8
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #25 Skrevet 8. januar 2014 Regner med å ha en liten her om ca. 2 mnd. og vi mangler fortsatt alt av utstyr. Det er nesten fem år siden forrige baby, så jeg føler at jeg ikke har peiling på hva som trengs eller er bra lenger, det har gått i glemmeboken. Hva er dine beste tips? Hvilken bæresele anbefaler du? Vil ha en som kan brukes fra nyfødt og hvor jeg ikke må knyte, det er helt uaktuelt. Hva er beste flaske til et barn som skal få MME fra dag en? Gi meg deres beste tips, damer! Anonymous poster hash: 93f69...e1a Mme fra dag en!? Din egoist👼 Anonymous poster hash: 0755c...817
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå