Gå til innhold

Ok å bruke smokk fra første stund, og samtidig få til fullamming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe i det at babyen blir sugeforvirret, da smokketutten ikke er lik en pupp i det hele tatt?

Jeg vil gjerne fullamme, men vil gjerne at barnet skal bli vant til og roe seg med smokk i enkelte situasjoner så fort som mulig..

Anonymous poster hash: 527ac...06e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre ganger puttet inn sutten i løpet av de første døgnene, og aldri fått noe sugeforvirret barn. Det skal visst være en mulighet at barnet blir sugeforvirret, eller får feil sugetak på puppen, men man hører sjeldent om det. 

Anonymous poster hash: ead21...68a
Skrevet

Det går nok fint. Men du trenger neppe å venne babyen til smokk. Dersom den har et stort sugebehov vil du merke det. Men det er viktig å huske at de gjerne vil ligge til puppen hele tiden i starten. Både for å få i gang og opp produksjon, men også for nærhet. Den har tross alt ligger 9mnd i magen din og du er det eneste den kjenner:)

Anonymous poster hash: 52998...a92

Skrevet

La meg legge til, at venter du for lenge med å tilvenne smokk, er det ofte de ikke vil ha smokk i det hele tatt. Kjenner flere som har fått det problemet om de ventet for lenge. 

Anonymous poster hash: ead21...68a
Skrevet

Kom på en ting til. Babyen vår lå på nyfødtintensiven en uke etter fødsel og legene der mente at det var uproblematisk å gi smokk fra starten av. Jeg hadde aldri problem med ammingen, så det stemte for oss.

Anonymous poster hash: 52998...a92

Skrevet

Har gjort det med 2 av mine 3. Ikke noe problem her. Den siste ville ikke ha sutt

Anonymous poster hash: 80b27...754

Skrevet

Det gikk helt fint for oss :)

Skrevet

Her har alle fire ungen både fått pupp, flaske og mokk fra dag 1, og ammet til de ikke ville lengre :)

Skrevet

Jeg har to barn, hvor første faktisk fikk flaske på neonatal-avdelingen(uten å være for tidlig født, men måtte bare ha litt ekstra tilsyn og oksygen første døgnene, og kunne være syk med betennelse siden jeg var det. De ga mat på flaske for å sikre ungen, rett og slett), og andre bare var med meg helt fra fødselen av.

Første som fikk flaske, fikk ikke til puppen. Andre som fikk både pupp og smokk fra starten, ble fullammet til 6 måneder, og delammet resten til 10 måneder(stoppet da selv).

Min tanke er at dersom det er tørt, som smokk er, så går det bra. Men dersom man gir noe flytende og lettere å suge som flaske jo er, så sliter man mer med ammingen :) Det er ikke farlig eller noe om flaske blir alternativet, men det krever mye mer jobb :)

Anonymous poster hash: 83cfd...412
Skrevet

Brukte smokk fra starten, ingen problem med ammingen, men han ville ikke ha smokken lenger etter noen uker. Så jeg ble smokk likevel. :P

Anonymous poster hash: 03689...e32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...