Gå til innhold

"Alle" klager over grønn vinter her på Østlandet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...jeg synes det er NYDELIG!!

Tross for mye regn, jeg liker dette. Jeg er glad i gå tur på beina både langs veien, men spesielt i skogen! Jeg slipper brodder, jeg kan bruke skogen akkurat som om sommeren. Godt regntøy har jeg!

Det er jo masse snø til fjells for de som ønsker ski!

Flere som meg?

Anonymous poster hash: 8923c...b57

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg og. Meldt snø til helgen, men tenker at vi er spart for 2-3 mnd med hålke, snø og bitende kulde!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vil ha snø fremfor regn, men deilig at det er mildt og godt!!

Skrevet

Vi sliter med det samme i Trøndelag også, rettelse: JEG sliter ikke, er strålende fornøyd med ordningen av grønn vinter, håper den varer til våren.

Skrevet

Det er rett og slett helt topp.

Skrevet

Jeg ELSKER det! Synes vanligvis at vinteren er laaaaaang og tung å komme seg igjennom, så denne vinteren passer meg utmerket!

Anonymous poster hash: 3e080...249
Skrevet

Ja takk til snø. Vinter skal være snø og kulde, og ikke plussgrader og regn, spes i dette landet.

Anonymous poster hash: 2efc8...fad

Skrevet

Jeg elsker det! Er vel en av de få som ikke klager på været denne vinteren. :)

Anonymous poster hash: f0a9f...d8a
Skrevet

Det er nok bare forflyttet litt, slik som resten av året. Har dere glemt at vi hadde sommer til oktober?

Skrevet

Jeg synes det er awesome! Det føles vårlig. Slipper å børste snø og skrape is av bilen. Slipper å fryse halvt i hjel. Slipper å gå på ski...!! Eller, det gjør jeg ikke uansett, men nå slipper jeg folk som GNÅLER om ski. (Forbausende få som gnåler om at de skulle ønske de kunne gå på ski, også.)

Liker!

Men er selvfølgelig søvnløs pga frykt for menneskeskapte klimaendringer :-S

Skrevet

Jeg elsker varmegrader og bare veger 😊

Skrevet

Må si jeg er litteranne misunnelig på dere ja.. Her er det en meters brøytekanter, og trær så tunge for snø at gårdsveien hjem har blitt til en tunell. Vi kan faktisk såvidt skimte toppen på hagegjerdet.. Blir kanskje LITT for mye av det gode eller??

Og siden det er så mildt er snøen blytung, så når vi må ut og måke oss ut av døra etter dagens tredje takras er det som en to timers treningsøkt. Kom Mai du skjønne milde sier jeg bare.. Bah!

Skrevet

Jeg klager IKKE :D

Kjipt for ungene som ikke får herjet i snøen. Men fint for a mor som hater snømåking, frysing og å kjøre på vinteren ;)

Men det aner meg at vi får full vinter veldig sent sånn at snøen ligger til langt uti mai :(

Anonymous poster hash: be74a...8c9

Skrevet

Jeg vil ha kulde og snø, jeg er drittlei alt sølete yttertøy jeg får med som gave fra barnahagen hver dag. Og ikke minst for barna sin del ønsker jeg ordentlig vinter da de utrykker savn etter snø daglig.

Anonymous poster hash: 05df7...786
Skrevet

Jeg klager ikke her i Trøndelag :) 8-10 grader, bart overalt, og ikke minst oppholdsvær. Har ikke regnet på flere uker her nå, og det nytes. Føler ikke at det er vinter, men det er ingen nedtur. Måtte det bare vare :)

Anonymous poster hash: f849e...06b

Anonymous poster hash: f849e...06b

Skrevet

Jeg klager igrunn ikke jeg eller. Men, har veeeldig lyst til å få prøvd den nye sleden til hunden min! :) Det er jo så gøy.. 

Men, sånn gjenerelt sett så er jeg godt fornøyd med å gå på grønnt gress i januar. Det må vel være første gang jeg har gjort det i Norge tror jeg :D 

Skrevet

Det er jo helt jævlig... Mørkt, vått og trist :( For ikke å snakke om isen! Alt er møkkete og jorder og sånt ser råttent ut jo, skjønner ikke at folk kan like det! 

Håper jammen det kommer masse snø og blir litt kaldt, for hvis det blir slik de melder nå med pittelitt snø som ikke dekker bakken og 18 minusgrader blir det KALDT! 

Skrevet

Spart for å mpke snø, my ass!! Hos meg har det snødd, smeltet, regnet, snødd igen, fryst på, regnet, smeltet, snødd, smelte, ja dere skjønner tegningen den siste måneden. Kjøreforholdene har vært håpløse, vi har kunne vært ute å akt, men barna er jo drittbløte etter 30 min uansett hva de har på seg. Gå i skogen kan vi bare glemme for det ligger 30-40cm med DRITTBLØT snø...

Hele høsten og vinteren har vært helt håpløs værmessig, enten for kaldt, glatt, mørkt, for mye snø, for lite snø så nå gleder jeg meg til de 20 minusgradene neste uke. Da kan vi kle på oss å gå en skitur, være ute å leke lenger enn fem min og ikke bite hode av hverandre inne i huset!!

ENDELIG KOMMER VINTEREN!!!!

Anonymous poster hash: 8acaf...dc8
Skrevet

Hater det, vil ha snø!

Hjelper jo ikke at det er snø til fjells når jeg bor her. Går normalt sett på ski 2-3 dager i uka når det er snø, gjerne rett etter jobb.

Anonymous poster hash: 950bc...62f

Skrevet

Det er faktisk ikke så ille at det er bart på veiene, selv om jeg gjerne skulle hatt litt snø. Men det verste har vært at det er så mørkt ute. Jeg har vært veldig trøtt den siste tiden og jeg tror det kan ha noe med det å gjøre.

Men også jeg nyter å gå turer i skog og i nærmiljøet. :)

Skrevet

Nyter hver dag med grønn, varm vinter selv.

Men så tenker jeg på ungene som har nye akebrett som venter på å bli prøvd, nye slalomski som de er såååå stolte av som enda ikke er montert og langrennsskiene som så vidt har luktet på snø iår.......da får je plutselig dårlig samvittighet av å nyte de bare veiene.

For samme hvor godt det er med milde vintere som voksen, så er snøfylte vintere med masse lek ute en av mine beste barndomsminner.

Skrevet

Savner snø og noen kuldegrader jeg.

Hater å måtte ta med klissvåte klær fra barnehagen hele tiden.

Snømåkinga tar jeg som trim. Og med en 4 åring som elsker å hjelpe til med måking, så tar vi det som en lek.

Her har vi gledet oss til skigåing, skøyter og aking.

Og hvis det blir veldig kaldt og lite snø fremover, så er ikke det noe særlig heller. Alt fryser jo til slutt.

Nå er det mørkt og trist hele dagen, blir deppa av det :(

Sier som guttungen om dagen jeg: "Regn, regn gå din vei. Snø, snø kom til meg"

Anonymous poster hash: 9c69c...50a
Skrevet

...jeg synes det er NYDELIG!!

Tross for mye regn, jeg liker dette. Jeg er glad i gå tur på beina både langs veien, men spesielt i skogen! Jeg slipper brodder, jeg kan bruke skogen akkurat som om sommeren. Godt regntøy har jeg!

Det er jo masse snø til fjells for de som ønsker ski!

Flere som meg?

Anonymous poster hash: 8923c...b57

Samme her! :)

Anonymous poster hash: d3223...e52

Skrevet

Topp med litt grønn vinter :) hadde vært ok med noen uker med snø nok til at ungene kunne fått prøvd kjelkene de fikk til Jul da men , intensive 4 uker m akebakkesnø også grønn vinter igjen. Hadde vært perfekt

Gjest Julia1984
Skrevet

Det er jo helt jævlig... Mørkt, vått og trist :( For ikke å snakke om isen! Alt er møkkete og jorder og sånt ser råttent ut jo, skjønner ikke at folk kan like det!

Håper jammen det kommer masse snø og blir litt kaldt, for hvis det blir slik de melder nå med pittelitt snø som ikke dekker bakken og 18 minusgrader blir det KALDT!

Is?? Er jo så mildt at det ikke finnes antydning til is noe steds

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...