Gå til innhold

Gjesteliste i bryllup - er dette lov?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere opplevd eller hørt om noen som har blitt bedt i bryllup alene uten ektefellen?

(Ca 50 gjester, om det spiller noen rolle)

Anonymous poster hash: 45d3a...82b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står nok ikke noe i den norske lov om at det er ulovlig ;)

Sært ja, jeg hadde ikke dratt.

Anonymous poster hash: 3af0f...96e
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det har jeg opplevd. Og selvsagt Er det lov, man velger jo selv

Skrevet

Ja, har opplevd det. Ville ikke gjort det selv da.

Skrevet

Også når det gjelder forlovernes ektefeller/(langvarige) partnere?

Er ikke det høyst uvanlig?

Skrevet

Har vært i mange bryllup der ektefeller og samboere ikke var invitert.

Jeg inviterte den gamle venninnegjengen uten ektefeller. Ville bare ha venninnene der. De kom alle sammen :)

Man kan gjøre ting uten mannen sin vet dere.....

Anonymous poster hash: 9ad65...bc0
Skrevet

Klart brudeparet kan gjøre som de vil, men "regelen" er vel at man ikke skiller gifte eller langtidssamboende.

Vi hadde et par stykker i bryllupet vi ikke kjente noe særlig, én hadde vi aldri møtt, men det gikk da strålende likevel :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Også når det gjelder forlovernes ektefeller/(langvarige) partnere?

Er ikke det høyst uvanlig?

Uvanlig jo, men ikke ulovlig. Mange som ikke har råd til alle de vil ha med og gjør det på den måten

Skrevet

Det er særdeles uhøflig å ikke invitere partneren. Et bryllup handler ikke om at "venninnegjengen kan gjøre ting uten mannen sin".

Anonymous poster hash: e76d7...1e0

Skrevet

Har vært med på det.. Synes det var veldig snodig!

Anonymous poster hash: 45879...92c

Skrevet

Det er særdeles uhøflig å ikke invitere partneren. Et bryllup handler ikke om at "venninnegjengen kan gjøre ting uten mannen sin".

Anonymous poster hash: e76d7...1e0

Et bryllup handler om brudparet og at de har lyst til å feire dagen sammen med familie og venner. Ikke ukjente partnere og folk man ikke kjenner.

Anonymous poster hash: 9ad65...bc0

Skrevet

Nei, dette er ikke lov i følge § 7.8

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Har vært i mange bryllup der ektefeller og samboere ikke var invitert.

Jeg inviterte den gamle venninnegjengen uten ektefeller. Ville bare ha venninnene der. De kom alle sammen :)

Man kan gjøre ting uten mannen sin vet dere.....

Tipper mannen din ikke var der heller da?!

Skrevet

Fengsel, eller offentlig ydmykelse. Det er mulig folk vil stå utenfor kirken og si BUUU! Og kaste stein isteden for å blåse såpebobler.

Skrevet

Ulovlig er det jo ikke, men jeg kan ikke nekte for t jeg syns det er spesielt og ganske uhøflig.

Skrevet

Veldig spesielt! En venn av meg skulle være forlover til en en kompis. Hans samboer ble ikke invitert, men ble spurt om hun kunne servere under middagen. Frekt!

Anonymous poster hash: 198ae...0a1

Skrevet

Det er særdeles uhøflig å ikke invitere partneren. Et bryllup handler ikke om at "venninnegjengen kan gjøre ting uten mannen sin".Anonymous poster hash: e76d7...1e0

Et bryllup handler om brudparet og at de har lyst til å feire dagen sammen med familie og venner. Ikke ukjente partnere og folk man ikke kjenner. Anonymous poster hash: 9ad65...bc0

Men samme hvem en fest dreier seg om synes jeg vertskapet har en liten "plikt" til å legge opp selskapet slik at også gjestene koser seg.

Jeg har ekstremt vanskelig for å prate med ukjente og hadde ikke kost meg i et langt bryllup uten mannen min.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Selvfølgelig er det lov, men jeg har aldri opplevd det.  

Egentlig synes jeg at det er helt ok om de dreier seg om en venninne- eller kameratgjeng som er invitert, spesielt hvis det er en gjeng som for det meste er sammen uten partnere.  Da ville jeg både som invitert venninne og ikke-invitert partner synes at det var veldig kjekt.

Dreier det seg om forlovere, nære vennepar eller par i familien, ville jeg nok ha syntes at det var merkelig å bli invitert uten partner eller ikke bli invitert som partner.  Men jeg hadde ikke giddet å brydd meg så mye med det, så viktig er det ikke.

Skrevet

Vi hadde plassbegrensninger i lokalet der vi feiret bryllupet og måtte gjøre noen vanskelige valg. Inviterte da en vennegjeng uten følge. Forklarte til dem hvordan det var og fikk stor forståelse. Alle koste seg. Så jeg synes det kan være greit i noen tilfeller, men at det er viktig at man snakker med dem det gjelder om hvorfor det ble sånn.

Anonymous poster hash: 5d722...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...