Gå til innhold

Hadde gledet meg til mitt eget bryllup, men nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har jeg mista lysta:( Er veldig lei meg for det, for han jeg skal gifte meg med VIL jeg jo ha. Problemet er bare det at vi er i utgpkt igang med foreberedelsene til vår store dag som etter planen skal være i oktober i år. Vi planlegger et tradisjonelt bryllup. Nå vet jeg ikke om jeg vil ha det hvite, tradisjonelle bryllupet lenger...Mye av grunnen til at jeg har mista lysta er fordi mamma og pappa ikke tør tale i bryllupet. Min forlovede mener at det er bare noe en SKAL gjøre, noe som blir forventet. Han har sagt det videre at han forventer å bli ønsket velkommen inn i min familie og mener at MITT bryllup blir ødelagt om talen fra far eller min mor uteblir. Men, JEG føler den ikke blir ødelagt, jeg vil jo ikke tvinge noen til å tale.Dem er sjenerte og i min konfirmasjon ble det heller ikke holdt taler...Nå høres sikkert min forlovede sær ut, og det er han i utgpkt ikke MEN på dette området er han klar. Han kommer derimot fra en mer taletrengt familie...

Ikke har jeg kommet på den "rette" forloveren og ønsker bare et lite bryllup. Gjerne reise vekk...

Noen av dere som har vært uenige i type bryllupsfeiring ? Hvordan løste dere det ?

Anonymous poster hash: 17e0d...17f

Skrevet

Kan ikke foreldrene dine skrive en sang? Eller la toastmaster lese for dem?

Anonymous poster hash: 92dc7...054

Skrevet

Min far liker ikke å holde taler. Han sa bare "takk for bruden", og satt seg. Mamma syns d var meget sjarmerende. De trenger ikke lage en lang og avansert tale. Det enkle er ofte d beste? Litt syns jeg de kan si. Men om det ikke er viktig for deg, bør brudgommen respektere det syns jeg.

Skrevet

Har du skrevet om dette før? Jeg mener fortsatt at din kommende ektemann er en tosk og det er han som ødelegger med sine tullete forventninger av gjestene i bryllupet.

Han er en groomzilla!

Skrevet

Om ein slik bagatell skal bli eit konflikttema og stor bekymring før bryllupet, så hadde eg og heller gått for eit lite bryllup.  Eg synes bryllup med låge skuldrar er dei kjekkaste, og det bør jo vere ein festdag både brudepar og foreldre ser fram til med glede.

Mannen er ein groomzilla, ja.

Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna på han visst han prøvde å "tvinge" foreldrene mine til å holde tale når de absolutt ikke vil snakke foran mange andre.

Det skal ikke være sånn at foreldrene mine gruer seg til bryllupet pga en idiot av en mann jeg har funnet!

Vet selv hvor jævlig det er å bli tvunget til å snakke foran andre folk når en er sjenert.

Anonymous poster hash: 9dd43...aca
Skrevet

Må jo bare si at jeg syns det er lite trivelig av han du skal gifte deg med. Han setter sitt behov for bekreftelse foran hensynet til at foreldrene dine syns det er ubehagelig å snakke for store forsamlinger. Det må vel spille større rolle hvordan de har tatt i mot ham og behandler ham ellers? :)

Skrevet

Herregud da, hvor frekt er det ikke å prøve å tvinge norn til å tale i et bryllup?? Det gjøres bare hvis noen har lyst. Så lenge det ikke er foreldrene dine som har tvunget deg til å gifte deg med han så synes jeg dere begge bør tenke dere litt om.

Anonymous poster hash: 7774e...2a9

Skrevet

Her synes jeg din kommende mann er helt på jordet for å si det mildt! Det viktigste må vel være et bryllup der ALLE koser seg!!

Skrevet

Det skal være en festdag for dine foreldre også.

Synes helt klart de kan få slippe!

Anonymous poster hash: 8a059...3b3

Skrevet

Jeg hadde faktisk valgt å sette bryllupet på vent hvis han ikke klarer å se at det blir feil å tvinge noen til å tale når de ikke ønsker det. 

Skrevet

Kan ikke han ta det opp med dine foreldre da, hvis det plager han sånn?

Kunne han sagt til svigerfar: "jeg forventer at du ønsker meg velkommen i familien", eller mener han dette er noe du skal formidle og ordne opp i?

Anonymous poster hash: 63036...f37

Skrevet

Min far holdt ikke tale og det forventet jeg ikke heller. Han er en mann av smalltalk og jeg vet at hans dag hadde blitt ødelagt om jeg had krevd en tale av han (hvem gjør det egentlig?). Min bror holdt "vår families tale". Var veldig rørende!

Anonymous poster hash: 9afd9...89d

Skrevet (endret)

Taler er bare spennende for dem som blir "tiltalt" og for den som taler.

Personlig synes jeg taler er kjeeeeedelig og jeg nedla veto mot taler da jeg giftet meg for ti år siden. Det var så deilig!

Jeg minnes med gru et bryllup jeg var i hvor ALLE var ekstremt taletrengte og toastmaster var håpløs. Vi satt til bords i maaaange timer og holdt på å sulte i hjel (da det er veldig ufint å spise under en tale). Det endte med at mange av gjestene ble veldig beruset (inkludert undertegnede som nok drakk mest av kjedsomhet).

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Har du søsken  eller noen andre som kan holde talen?

Jeg holdt talen for mine foreldre (og meg) til broren min og bruden.

De hadde aldri holdt en tale og turte ikke gjøre det denne gangen heller. Syntes sang ble litt "upersonlig" så lenge det var så nær familie.

Skal sies at det også var min aller første tale, men det gikk bra (tror jeg). Fikk ihvertfall mye skryt av både kjente og ukjente (var nesten 120 stk. i bryllupet).

Anonymous poster hash: 7e6cf...d59
Skrevet

Oisann... Er det ufint å spise under taler? Flaut, jeg gjør alltid det :)

Anonymous poster hash: f6875...6d0
Skrevet

Fikk du ikke nok respons sist?

Han er fortsatt en idiot og forstår at du tviler på bryllupet.

Kanskje ikke rette mannen å binde seg til for resten av livet.

Hva vil han forvente av barn dere kanskje vil få? Håper dere ikke har barn enda.

Anonymous poster hash: f3afb...31f
Skrevet

Taler kan være ok det, om det ikke varer i evigheter og omhandler alt fra fødsel til dagens dato. Sanger med melodi "musevisa" er derimot det verste.

Min far er alltid enten toastmaster, takke for maten-taler eller ett eller annet, han er advokat og eeelsker å holde taler. Men hvis han ikke hadde villet hadde jeg aldri tvunget han til å tale i bryllupet mitt.

Anonymous poster hash: 63036...f37

Skrevet

Takk for svar, men, jeg spurte ikke hvor "dum" min bedre halvdel er pga sitt "syn" på taler. For det har jeg gjort meg opp en formening om for lengst. MEN, hva når to mennesker vil feire bryllup på "hver sin" måte ? Når jeg tenker meg om så er det ikke bare pga "den jævla talen" jeg vil ha en annen feiring, men, jeg har bare fått lyst på noe mere "intimt". Noe jeg føler er "oss". Og det som er typisk her inne så er det at dersom "gubben ikke er enig", så et det på "hue og ræva ut med'n"...Vet jo at jeg må tåle det svaret her inne, og det er greit, men, jeg lurte på om noen har opplevd det samme ? At dere bare endra regien underveis ? Det er snakk om to synspunkter dette og tar det ikke som en selvfølge at JEG skal få det som jeg vil. Det at han vil ha tradisjonelt bryllup betyr sikkert like mye for han som for at jeg vil ha det mere intimt....Noen som har hatt litt utradisjonelt tradisjonelt bryllup her ? Fortell fortell fortell ! Blir fort til at det er tradisjonelt, brud og forlovere, ambassaden mm. Men, noe annet ?

Hi :)

Skrevet

Du får si, det blir ingen taler fra dine foreldre UANSETT! Så får du spør han om han vil gifte seg med deg likevel, eller om han vil la vær! 

Ingen skal tvinge noen til en tale, helt sykt kontrollbehov han må ha. Håper for guds skyld det kun gjelder denne talen han prøver tvinge frem!

Skrevet

Faren min ønsket velkommen i min søsters bryllup, etter mye mas fra min mor. Det var helt pinlig å se på, han var kjempeflau og supernervøs og klarte nesten ikke å snakke. Nesten så han stammet, og han turte ikke å se opp fra arket sitt en eneste gang. Ikke tving noen til å holde tale om de ikke vil!!

Anonymous poster hash: 0801b...a77
Skrevet

Jeg forstår forloveden din godt. Voksne, friske folk som ikke en gang gidder å ønske en svigersønn velkommen til familien står ikke høyt i kurs hos meg. Litt burde man kunne forvente av dem. De trenger jo ikke snakke i timesvis.

Anonymous poster hash: 4fdd4...e2d

Skrevet

Kanskje din kommende mann kan hjelpe dine foreldre med en bildevisning på powerpoint der kan foreldrene dine sette sammen bilder av livet ditt og skrive noen små historier om deg og dere. Mannen din får "talen" sin, dine foreldre slipper å si noe og de tre kan jobbe sammen å bli bedre kjent.

Dette kan du foreslå etter at du har forklart din utkårede at forskjellige familier er bygd opp av forskjellige menesker og derfor er forskjellige både til hverdag og fest!

Anonymous poster hash: 4285c...168
Skrevet

Vi har forresten to barn sammen til deg som lurte på det. Om han har sin mening om taler i et bryllup så gjør ikke det han til en dårlig forelder. Vi har det veldig bra sammen, bare på dette området hvor vi er uenig. Til deg som "håpet" vi ikke hadde barn sammen bør skjerpe uttalelsene dine ! Er vel normalt at to individer er uenige. Er ikke akkurat snakk om vold i hjemmet dette her....

Hi

Skrevet

Jeg forstår forloveden din godt. Voksne, friske folk som ikke en gang gidder å ønske en svigersønn velkommen til familien står ikke høyt i kurs hos meg. Litt burde man kunne forvente av dem. De trenger jo ikke snakke i timesvis.

Anonymous poster hash: 4fdd4...e2d

Min far snakket ikke i mer enn 10-15 sekunder. Likevel så var det kjempeflaut å høre på stotringen og se det høyrøde ansiktet, og han hadde gruet seg i mange, mange timer p åforhånd. Men da kan de jo heller kanskje skrive en sang, eller få toastmasteren til å lese opp noe de har skrevet? Hva sier du til det, HI?

Anonymous poster hash: 0801b...a77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...