Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 ..Og når dere selv ikke legger ut bilder av egne barn? Bør ikke foreldrene til barna spørres først? Altså helt vanlige bilder, med klær. Anonymous poster hash: e4481...683
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Ingen av mine som gjør det, uten å spørre oss... Har heller ingen bilder av barnet der! Anonymous poster hash: 7dd08...32f
ms.Pond Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Vi har gitt beskjed til de rundt oss om at bilder av våre barn ikke skal publiseres på nett i noen form. Hadde jeg funnet bilder på facebook ol hadde jeg laget et helvete. Dersom noen bilder av mine barn skal på nett så er det jeg (eller mannen) som skal ha kontroll på hva som legges ut og hvor. Det går under personvern, og ingen skal legge ut bilder av andre uten personens samtykke. Dersom barna er såpass små at de ikke vet hva det dreier seg om så går jeg ut i fra at det er foreldrene som må samtykke. Endret 7. januar 2014 av mama foodie
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Det er det ingen som gjør da de kjenner veldig godt til min holdning angående å legge ut bilder av barnet mitt på nettet. Jeg har heller aldri lagt ut bilde av barnet mitt noen steder, og jeg kommer heller aldri til å gjøre det. Anonymous poster hash: a82a9...9f6
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Det har aldri skjedd. Såpass oppegående er heldigvis vennekretsen min.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 den eneste som har gjort det er min søster, og det får hun lov til. Har kanskje skjedd 2 ganger siden 07. Anonymous poster hash: 00dbf...f8b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Det har jeg ikke opplevd. Jeg legger heller ikke ut bilder av andres barn uten å spørre foreldrene. Anonymous poster hash: 6e9fe...212
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Ble VELDIG forbanna og redd. Bor på hemmelig adresse og barnet skal ikke under noen omstendigheter avbildes på nett eller i avisen. Før jul hadde en mor i barnehagen lagt ut bilde av barnet på Facebook. Tagget meg og lagt til både navnet på barnehagen og navnet på byen. Via bekjente fikk han som truer oss nyss i dette og så var helvete i gang igjen så nå er vi i en flytteprosess og navnebytteprosess for andre gang. Heldigvis hjelper politiet meg så jeg står ikke alene, men ubetenksomhet fra denne mammaen skapte mye trøbbel, redsel og frykt. Anonymous poster hash: 77712...fad
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 For en utrulig trist historie du over med hemmelig adresse. Håper alt er vel med dere nå og dere er trygge igjen. Anonymous poster hash: ec055...58d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Huff, ja det var en tragisk historie. Folk MÅ tenke seg nøye om før de poster bilder av andres barn ja... Anonymous poster hash: e4481...683
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Mitt eldste barn ønsker ikke å ha bilder av seg på nettet, det er noe vi ikke ønsker heller da vi mener at når barna blir store nok så kan de få kontrollere dette selv. Eldste er nå 10 år og kommer ofte hjem fortvillet fordi andre barn har tatt bildet av h*n og truer med å legge det ut på facebook, instagram osv. Ved tre anledninger har noen lagt ut bildet av barna våre på nettet og vi har bedt dem om å slette dem noe de har gjort. Pr i dag ligger det et bildet på nettet ( som jeg vet om) av eldste og det har barnet samtykket til, ingen av de 17 barna på det bildet er tagget eller navngit på noen måte. Minste har ingen bilder ( igjen, som jeg vet om) på nettet. Anonymous poster hash: a5c38...be7
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Det skjer og jeg lager ikke noe stort nummer ut av det siden jeg har publisert bilder av barnet mitt på nett selv også. Men jeg liker det virkelig ikke, det er en uting! Anonymous poster hash: 74d2c...99e
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Jeg kan ikke huske å ha lagt ut så mange bilder av andres barn akkurat, men jeg har lagt ut et par av tante Arna mine og da har jeg spurt først. Jeg forventer selvsagt å bli spurt selv og, men det er ikke kriiiisem det blir glemt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Alle som kjenner oss vet at vi ikke legger ut bilder av barna, og vi har også sagt tydelig fra om dette. Om noen glemmer seg sier jeg fra. Anonymous poster hash: 68d2f...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Det har aldri skjedd, men jeg ville bedd dem fjerne bildet. Vi legger selv ut bilder av barna, men det betyr ikke at hvem som helst kan gjøre det. Det har hendt at en slektning har delt bilder jeg har lagt ut på Facebook, da fjerner jeg tilgangen hans til bildet (så forsvinner det fra hans vegg igjen). Anonymous poster hash: 5f8fe...bca
SmellyCat Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Ingen jeg kjenner gjør det uten å spørre oss først.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Det har skjedd et par ganger, men da jeg selv har lagt ut flere bilder av barna mine på fb så ser jeg ikke på det som noe stort problem. Så lenge barna er fullt påkledd og ser fine ut så bare fjerner jeg tag'en og sier ikke noe. Anonymous poster hash: 88168...d68
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Det har skjedd et par ganger, men da jeg selv har lagt ut flere bilder av barna mine på fb så ser jeg ikke på det som noe stort problem. Så lenge barna er fullt påkledd og ser fine ut så bare fjerner jeg tag'en og sier ikke noe. Anonymous poster hash: 88168...d68 Dette er snakk om veldig små barn, alle er under tre år. Anonymous poster hash: 88168...d68
soleia Skrevet 7. januar 2014 #21 Skrevet 7. januar 2014 Foreldra skal spørjast før ein legg ut bilete av barn, og eg ville bede dei om å fjerne biletet.
Tingenes Herre Skrevet 7. januar 2014 #22 Skrevet 7. januar 2014 Har aldri opplevd dette da min omgangskrets så altfor godt vet at vi ikke ønsker bilder av barnet vårt på nett.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #23 Skrevet 7. januar 2014 Det har aldri skjedd og kommer ikke til å skje. Jeg er STRENG på dette og alle vet det. Hender jeg legger ut bilde om de ikke er i fokus. Aldri bilder de kan identifiseres på. Kan legge ut bilder av hender som holder hestehov etc. Aldri ansikt. Om noen hadde lagt ut hadde jeg blitt rasende og bedt de slette det. Mine barn skal selv få bestemme hva som skal ut på nett når de er gamle nok. Takk og lov er mannen helt enig. Anonymous poster hash: a2df5...fd6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #24 Skrevet 7. januar 2014 Det skjer ikke. Har et bilde av dem selv, tatt bakfra på lang avstand for noen år tilbake. Syns de skal få bestemme selv når de blir store nok om de vil eksponeres på den måten. Jeg legger selvsagt aldri ut bilder av andres barn heller. Voksne blir alltid spurt først (også når det gjelder tag'ing). Noe annet er direkte ufint, syns jeg. Anonymous poster hash: 86c0c...a8f
Katapult Skrevet 7. januar 2014 #25 Skrevet 7. januar 2014 De får beskjed om å slette de. Vi vil ikke ha bilder av barnet på facebook eller andee sosiale medier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå