Gå til innhold

Helt konkret, hvilke pålegg har man på brødskiven til baby 6mnd? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: ddc41...afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leverpostei

Anonymous poster hash: c2ca2...7e5

Skrevet

Leverpostei, smøreost, makrell i tomat, bare smør...

Anonymous poster hash: 81958...47e

Skrevet

Vi bruker fruktmos, eller leverpostei 😊

Anonymous poster hash: 9b3e2...592

Skrevet

Prim, sprett - den har ekstra jern.

Anonymous poster hash: bfe8d...3b7

Skrevet

Leste et sted at det ikke er anbefalt å begynne med brødskiver før 7 mnd, det var også for tidlig for vårt barn. Men enig med de andre med leverpostei :)

Skrevet

Leverpostei, bacon/skinke/reke/magerost, eller søtt pålegg ala banos, prim, hapå, syltetøy osv.

Skrevet

Leste et sted at det ikke er anbefalt å begynne med brødskiver før 7 mnd, det var også for tidlig for vårt barn. Men enig med de andre med leverpostei :)

Det er da veldig individuelt. Min startet da han var 5 mnd.

Skrevet

Ingen problem å begynne fra 6 måneder :) 

Da kan man bruke prim, leverpostei,banan, usaltet snør,  og smøre ost. Det ihvertfall det vi har brukt.

Skrevet

Takk for gode tips!

Hvilket smør er uten salt?

Hi

Skrevet

Leverpostei, bacon/skinke/reke/magerost, eller søtt pålegg ala banos, prim, hapå, syltetøy osv.

Banos! Nei, da strør du heller sukker på brødskiva. Dumt å venne små barn til så mye søtt.

Anonymous poster hash: 9cc2b...8ce

Skrevet

Prim, sprett - den har ekstra jern.

Og myye sukker?

Anonymous poster hash: a5885...070

Gjest Julia1984
Skrevet

Ville holdt meg unna søtt pålegg jeg da. Ville ikke venne babyen til søtt.

Skrevet

Min spiste ikke brødskiver før hun var 11 mnd, men fra og med da og fortsatt bruker vi:

Mager skinke eller kylling ost, eller andre smøreoster. Sukkerfritt syltetøy, avokado, eller bare tørr brødskive.

Kaviar, leverpostei får hun til kvelds av og til når vi skal bade etterpå. Fordi kaviar og leverposten blir smørt på hele kroppen og stoolen. 

Skrevet (endret)

Leverpostei, kaviar, makrell i tomat (pass på å ha tynt lag av pålegg på produktene det er salt i). Jernberiket prim er også anbefalt, men det har aldri vi brukt. Veldig praktisk (og sunt) om barna venner seg til å spise disse påleggene, det er veldig greit mat å ha i matpakken også senere.

Vi har også hatt suksess med smøreoster, gulost og div. kjøttpålegg, men det er kanskje greiest å starte med ting som kan smøres, man må se litt an barnet. :)

Se ellers http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/Spedbarn/ for offisielle råd om hva babyene bør spise. :)

Endret av minni75
Skrevet

Jeg brukte Leverpostei,Prim og Gulost,etter råd fra helsesøsteren :)

Skrevet

Takk for gode tips!

Hvilket smør er uten salt?

Hi

Tine meieri smør uten salt. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...