Gå til innhold

For- eller bakovervendt barnesete...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 15 mnd (10 kg) og gråter hver gang vi kjører bil (begynner etter ca 1 minutt). Vurderer nå å snu setet slik at det blir forovervendt. Hva ville du gjort? Her gruer hele familien seg til å kjøre bil pga gråting, vi kjører veldig sjelden og jeg vil helst ikke kjøre alene med barnet. Gråtinga tar i hvert fall min konsentrasjon vekk fra veien og trafikken, når jeg hele tida må synge og snakke for å prøve å roe barnet.... VI har speil, men det hjelper ingenting, og det hjelper ingenting at storebror sitter bak sammen med henne.

Anonymous poster hash: 0a35d...eda
Skrevet

Her kan du ikke en gang foreslå forovervendt, du blir halshugget

Anonymous poster hash: 6131c...708

Skrevet

Jeg hadde ikke vurdert å snu et barn på femten måneder fremover.

Jeg hadde undersøkt alternative måter å roe barnet på. F.eks dvd-spiller eller annen underholdning, kvalmestillende osv.

Anonymous poster hash: 07858...264
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke snudd et så lite barn. Hvorfor tror du at det blir bedre av å snu setet? 

Anonymous poster hash: ca4d9...1d7
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke snudd et så lite barn. Hvorfor tror du at det blir bedre av å snu setet? 

Anonymous poster hash: ca4d9...1d7

Jeg tror det blir bedre av å snu setet fordi storebroren var helt lik, og det gikk endelig an å kjøre bil med han etter at vi snudde snudde han forover. Men jeg husker ikke helt hvor gammel han var.... 2 kanskje?

Skrevet

Jeg hadde ikke vurdert å snu et barn på femten måneder fremover.

Jeg hadde undersøkt alternative måter å roe barnet på. F.eks dvd-spiller eller annen underholdning, kvalmestillende osv.

Hun er nysgjerrig og vil vel følge med + se oss. Tviler sterkt på at hun blir kvalm. Dvd'er har hun ingen interesse av, hun er 15 mnd..., det kunne kanskje være interessant i et halvt minutt. Hun har leker, smokk, kosefille.

Skrevet

Sverger til bakovervendt! Sikkerheten først!

Skrevet

Sverger til bakovervendt! Sikkerheten først!

Men kommer sikkerheten egentlig først når ungen skriker slik at sjåføren ikke får konsentrert seg om veien?

Skrevet

Da ville jeg vurdert et annet sete. for eksempel cybex pallas.

Anonymous poster hash: 43907...1e0
Skrevet

Bakovervendt med speil på nakkestøtten. Dvd på lengre turer. Man snur ikke så små barn.

Anonymous poster hash: bb5c1...1ff

Skrevet

Ørepropper til sjåføren.

Skrevet

Her sitter en voksen i baksetet mellom barna og underholder. Det hjelper stort sett alltid

Skrevet

Da ville jeg vurdert et annet sete. for eksempel cybex pallas.

Anonymous poster hash: 43907...1e0

Vil hun slutte å skrike med nytt sete?

Hi

Skrevet

Her sitter en voksen i baksetet mellom barna og underholder. Det hjelper stort sett alltid

Det er ikke plass til en voksen i midten.

Hi

Skrevet

Bakovervendt med speil på nakkestøtten. Dvd på lengre turer. Man snur ikke så små barn.

Anonymous poster hash: bb5c1...1ff

Som jeg skrev i hovedinnlegget så har vi speil, men det hjelper ikke. Mine barn har aldri interessert seg for å sitte stille og se film i alder av 15 mnd... Men vi skal prøve dvd før vi snur henne.

Hi

Skrevet

Bakovervendt. SYKE regler som sier man kan snu barnet forovervendt når trygg trafikk abefaller at de bør være 4 år

Anonymous poster hash: 4ac6a...b51
Skrevet

Det er ikke plass til en voksen i midten.

Hi

Du kan sette en av de bakovervendte stolene foran og koble ut airbagen og sette deg bak!

Skrevet

Kan du få en bakovervendt stol med høyere sittepute så hun ser godt ut vinduet? Min har forresten hatt gleder av dvd på langturer lenge før de var 1 år, men der er det nok forskjell på barn.

Skrevet

Er du gal, snu setet forovervendt allerede nå?? Det er fem ganger  sikrere for et barn å sitte bakovervendt enn framovervendt!!

Anonymous poster hash: fdf82...3a0
Skrevet

Prøv bakover vendt i fremsetet. Selvsagt uten airbag, om ikke er det livsfarlig.

Da ser baby deg, eller din mann og også de i akseptere.prøv også slik et speil, så baby ser seg selv.

Fremmer er regnet som tryggest, da det hindrer ulykker, pga lettere å følge med på baby.

Anonymous poster hash: 291c4...cc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...