Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Del Skrevet 7. januar 2014 Andre som har hatt kreft og som sliter med å holde på spiren og sliter med å bli gravid? Jeg har mistet to ganger, begge gangene 3-4 uker på vei. Ni måned mellom graviditetene, 11 mnk siden sist SA. Har vært og er sliten etter sykdommen og behandlingen, noe jeg tror er grunnen til problemene. Dette er også legen og gynekologens forklaring. De mener jeg skal få barn til slutt. Har ett barn fra før, 8 år Trenger bare å høre om andre i lignende situasjon... Trøst... Takk! Anonymous poster hash: 77952...a10 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144110032-gravid-etter-cellegiftkurer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #2 Del Skrevet 29. april 2014 Hei Jeg har hatt det på samme måte. Jeg hadde to missed abortion etter cellegift (riktig nok noen år etter) ,men jeg brukte det som argument for å få utredning for abortene. Egentlig skal man vel ha minst tre aborter før man utredes. Men jeg fikk det og det ble oppdaget noe på blodprøver. Jeg fikk blodfortynnende medisin i svangerskapet og har fått to barn etterpå. (ingen flere aborter). De blodprøvesvarene jeg fikk hadde ingenting med kreften å gjøre da, men det var jo godt for meg å få utredningen da jeg fikk det.Man har liksom gått gjennom nok av utmattende og psykisk belastende opplevelser når man har hatt kreft. Etter en "samlet vurdering" som legen sa, definerte han meg som risikogravid og sykmeldt de siste 5 måneder av svangerskapet. Fikk også hyppige ultralyd og vekstmåling hele veien, samt i gangsettelse to uker før termin. (Det siste hadde nok mest med blodfortynnende og den tilstanden som ble oppdaget). Nå prøver jeg på barn nr 3 og kommer til å forlange samme prosedyre. jeg har lagt vekt på at det er mye bekymring etter sykdom og aborter. Jeg vet ikke hvordan du er, men helst vil jeg legge sykdom og uro bak meg og føler meg ikke så bekymret. Men jeg er nok preget av denne kreften likevel. Uroen kommer gjerne i forbindelse med at jeg er sliten av andre ting. Man kan se på det som en psykologisk svakhet man har med seg i sekken. Det ble mange tanker, men jeg håper det er til litt trøst og gjenkjenning. Å gå gjennom kreftbehandling i ung alder er også såpass sjelden at mange leger er litt usikre, tror jeg. Derfor kan det bli litt tilfeldig hvordan man behandles. Lykke lykke til med videre prøving. Anonymous poster hash: ee9dc...f50 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144110032-gravid-etter-cellegiftkurer/#findComment-146326255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. april 2014 #3 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg glemte å si at jeg også brukte en del tid på å bli gravid...rundt ett år mellom hver graviditet. Men plutselig kom nr 1 og da var nr 2 på vei før det hadde gått et år. :-) Anonymous poster hash: ee9dc...f50 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144110032-gravid-etter-cellegiftkurer/#findComment-146326284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå