Gå til innhold

Tror dere man kan få oveført fredrekvoten over til mor på dette grunnlaget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får ta nattevåk, og sove på ettermiddag etter jobb. Sånn er det med to barn i hus. Ellers får du utrede han for narkolepsi, men det verken rekker dere eller virker det som han har.

Skrevet

Han kan dra til fastlegen å be om en søvnregistrering på sykehuset.

Han kan også søke om å ta ut permisjonen senere, men før barnet er 3år.

Anonymous poster hash: f98bd...83d

Skrevet

Beklager, men jeg synes bare han virker som en slubbert av dimensjoner. Og du syr puter under armene på ham. 

Om du hadde søkt om overføring av permisjon fordi far er uengnet hadde det kanskje stemt bedre med virkeligheten, for han høres virkelig ikke ut som om han er egnet pr. i dag.

Men jeg føler med deg, for dette er sikkert ikke noe morsomt. Men på et tidspunkt må han bare ta seg sammen, synes jeg.

Anonymous poster hash: 882ca...e92
Skrevet

Beklager, men jeg synes bare han virker som en slubbert av dimensjoner. Og du syr puter under armene på ham. 

Om du hadde søkt om overføring av permisjon fordi far er uengnet hadde det kanskje stemt bedre med virkeligheten, for han høres virkelig ikke ut som om han er egnet pr. i dag.

Anonymous poster hash: 882ca...e92

Signerer denne....

Anonymous poster hash: c75bd...7fc

Skrevet

Men hvis dere får dokumentert av fastlegen at han er under utredning for en psykisk diagnose og ikke er i stand til å ta seg av barnet så må det da være mulig for deg å overta pappapermisjonen? Har mannen din i det hele tatt prøvd å gå til fastlegen for å ordne dette, eller har han bare lagt alt ansvaret for sin helse over på deg? Virker som om du er moren hans også....

Anonymous poster hash: c75bd...7fc

Mannen er veldig likegyldig til det meste rundt seg selv desverre. Tar ikke tak i noe, med mindre jeg legger alt til rette for ham.  Og klarer ikke helt å se konekvenser av ting. Så ja jeg er vel mer hans mor enn hans kone. Føles mer som om jeg har en 6 åring, en baby + en tenåring. Som sagt ligger det mye psykisk bak, men ingen diagnose enda.

Jeg må vekke ham om morgenen ellers forsover han seg.

Men han er veldig glad I barna da det skal han ha. Han er en super papa, når han ikke er trett.

Anonymous poster hash: 052d2...4d5

Skrevet

Men  hva synes dere jeg bør gjøre? La ham være I permisjonen og sates på at det går bra, eller sende baby I bhg?

Jeg har ingen mulighet for å ta ulønnet permisjon, da jeg er den som er hovedforsørger, og uten min inntekt står vi på gata. (Mannen er på arbeidstiltak og har veldig lav lønn)

Anonymous poster hash: 052d2...4d5
Skrevet

La han ta ut permisjon OG barnehage.  La barnet ha korte dager i barnehagen. Så får han sove når barnet er der, siden det er så vanskelig. 

Anonymous poster hash: a3a2f...e53
Skrevet

Du får vel permisjonen om du hiver han ut?

Hadde ikke orket å bodd med noe sånnt. Slutt og vekk han på morgenen, la han ta ansvar for eget liv.

Anonymous poster hash: 59214...2f4

Skrevet (endret)

Mannen kan ikkje legge seg på sofaen og sove om han er åleine med ein baby, han legg seg vel ikkje til å sove på jobben heller?

Utan at han får ei diagnose og vert sjukemeld som ueigna til å ta seg av babyen er det lite sjanse for at du får overta permisjonen.  Det skal ein del til for å få slik sjukemelding, men han høyres jo ut som han treng den utredninga.

Endret av soleia
Skrevet

Jeg hadde flyttet ut, ærlig talt mer mammaen hans enn kona hans. Han er nok bortskjemt hjemmefra og du fortsetter der mora slapp.

Jeg hadde gitt beskjed om at enten får han bli voksen fort ellers hadde jeg flyttet.

Du får ta han med ut på ettermiddagene og få han til å legge seg for kvelden kl 8 og så sove rundt. Barnet er vel då stort at soverutiner er innført?

Ellers må du ha barnet i barnehage.

Sett deg ned med mannen og lag en rutine som skal holdes. Frokost, lek inne, ut på tur mens baby sover, så hente størstemann og middagslaging! Når du kommer hjem har han "fri" men kan ikke sove før kvelden.

Anonymous poster hash: 0a220...3ed

Skrevet

Alle tar jo FEIL her... JA, dersom han ikke har rett på foreldrepenger blir fars permisjon automatisk overført til mor.

Så det så :)

Anonymous poster hash: 41b7d...62d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...