Gå til innhold

Hvor mye veier deres 3-4 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 3 år, 96 cm lang og veier 10,3 kg og hun er altfor tynn synes jeg. Jeg har det samme problemet som HI ettersom jeg har ei jente som spiser som en hest, men som ikke legger på seg. Hennes matinntak er cornflakes, melk og friske bær til frokost, så to skiver til frokost nr to i barnehagen to timer etter. Til lunsj i barnehagen har de alltid varm mat og hun kan fint spise to porsjoner, hun er også den som forsynes seg mest på ettermiddagen når de har frukt og grønnsaksmåltid. Til middag spiser hun gjerne to poteter og et stort stykke kjøtt eller fisk med grønnsaker, og så spiser hun en youghurt med solsikkefrø til kveldsmat, samt en frukt. Som dere ser så spiser hun mer enn en voksen person, men legger ikke på seg da hun er i farte hele dagen lang. Hun har generelt god helse da hun nesten aldri er syk, men den ene gangen hun fikk omgangssyken ble hun skremmende tynn.

Anonymous poster hash: 8bc7b...952
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 3 år, 96 cm lang og veier 10,3 kg og hun er altfor tynn synes jeg. Jeg har det samme problemet som HI ettersom jeg har ei jente som spiser som en hest, men som ikke legger på seg. Hennes matinntak er cornflakes, melk og friske bær til frokost, så to skiver til frokost nr to i barnehagen to timer etter. Til lunsj i barnehagen har de alltid varm mat og hun kan fint spise to porsjoner, hun er også den som forsynes seg mest på ettermiddagen når de har frukt og grønnsaksmåltid. Til middag spiser hun gjerne to poteter og et stort stykke kjøtt eller fisk med grønnsaker, og så spiser hun en youghurt med solsikkefrø til kveldsmat, samt en frukt. Som dere ser så spiser hun mer enn en voksen person, men legger ikke på seg da hun er i farte hele dagen lang. Hun har generelt god helse da hun nesten aldri er syk, men den ene gangen hun fikk omgangssyken ble hun skremmende tynn.

Anonymous poster hash: 8bc7b...952

Småen min er heller aldri syk. Men den ene gangen han fikk streptokokker i halsen så ble han også skremmende tynn.

HI

Anonymous poster hash: f8db0...37b

Skrevet

Sånn til sammenligning så var min gutt var på 2 års kontrollen 90 cm og veide 13 kg. Lang og tynn. Men ikke for tynn i følge helse søster. Han er nå 4 år, er 107 cm høy og veier 17.5 kg. Fortsatt lang og slank. :)

Skrevet

Om du er bekymra hl, syns jeg du skal gå til legen i stedefor :-)

Min gutt måtte begynne på ernæringsdrinn når han var 1, 5 år. Husker ikke høyden, me husker han gikk ned fra 11 til 9 kg. Da måtte vi gjøre noe! (Han problem var at han var/er veldig periode spiser).

Men det gikk bra :-) han er straks fem år og er 116 cm høy og 18 kg. Lang og slank, med masse muskler :-D

Skrevet

min 4 årige gutt er 114 cm høy og veier 22 kg.

Anonymous poster hash: e9ce7...1f1

Min også

Anonymous poster hash: 5ab7e...89b

Skrevet

3,5 år, ca 114 cm høy og veier ca 21 kg. Dette er en gutt, en lang gutt, ikke tjukk....

Anonymous poster hash: 5ab7e...89b
Skrevet

min 4 årige gutt er 114 cm høy og veier 22 kg.

Anonymous poster hash: e9ce7...1f1

Oi, det var en stor gutt :) Min gutt på 7 veier det samme, hehe. Han er 122 cm da..

Anonymous poster hash: 1e967...0ae

Skrevet

Gutt 4år, usikker på høyden hans akkorat nå. Men er rundt 18-19 kg, han er en liten klomp med muskler. ;)

Anonymous poster hash: 93738...3ac

Skrevet

2.5 år og 15 kg. Veeeeldig tynn (er litt høg), full i muskler^^,

Skrevet

4,5 år: 113 cm, ca 19 kg. Han er høy og slank.

Anonymous poster hash: 3d437...6ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...