Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Hvilken bæresele vil dere anbefale til min 2 mnd gamle datter? Har sett på ergobaby og boba 4g, en av disse som er å foretrekke? Man kan vel ikke vende ungen utover i noen av disse da.. Skulle gjerne hatt den muligheten, siden dattera mi tydeligvis synes det er kjedelig å kikke mot meg hele tiden. Anonymous poster hash: a1d6a...77c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Mei tai, om du tenker å ha én sele med lang varighet og stort bruksområde. Jeg knytter i blant babyen fremovervendt i mei tai også, men det er ingen spesielt god bærestilling. Det finnes ingen ergonomisk korrekte seler som er forovervendte med barnet på magen. Anonymous poster hash: 33bcb...4ac
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Mei tai, om du tenker å ha én sele med lang varighet og stort bruksområde. Jeg knytter i blant babyen fremovervendt i mei tai også, men det er ingen spesielt god bærestilling. Det finnes ingen ergonomisk korrekte seler som er forovervendte med barnet på magen. Anonymous poster hash: 33bcb...4ac Jeg har allerede et elastisk bæresjal, og ønsker egentlig ikke å ha flere ting som må knyttes på.. Mistenker også dessverre at jeg begynte med bæring for sent, for hun er ikke særlig begeistret over å sitte fastspent på den måten! Anonymous poster hash: a1d6a...77c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Av de formsydde ville jeg valgt Beco, om den sitter greit på den som skal bære mest. Fordi den har et frontstykke, slik at du kan putte barnet ned i og ta på som en sekk når du skal ryggbære. Ergo og Manduca etc. er veldig like denne i design, men har ikke dette frontstykket og krever dermed at du putter barnet på ryggen og selen utenpå. Det går fint det også, men Becoen er enklere synes jeg. Det er imidlertid litt forskjell på lengde på ryggstykket etc. som gjør at noen av selen kan sitte bedre på en enn på en annen. Derfor anbefales å prøve. Anonymous poster hash: 33bcb...4ac
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 beco, manduca eller ergo. Anonymous poster hash: 638a1...38e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Ok, takk! Mener du å ta med baby i butikk, eller prøve bare på meg? Noe sted de er spesielt flinke til å hjelpe til med prøvingen? Anonymous poster hash: a1d6a...77c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Anbefaler Bæreglede i Oslo. Anonymous poster hash: 641b5...4c9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Optimalt sett med baby (eller et annet barn, helst et som er stort nok til å teste ryggbæring på - magebæring er ikke avgjørende, da veier de så lite uansett). Men bare å prøve selen på deg selv for å se hvordan den passer kroppen vil hjelpe. Becoen passer godt på meg som er ganske høy og bredskuldret, jeg vet ikke om den er like god om man er mer spedbygd. Anonymous poster hash: 33bcb...4ac
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Mei tai, om du tenker å ha én sele med lang varighet og stort bruksområde. Jeg knytter i blant babyen fremovervendt i mei tai også, men det er ingen spesielt god bærestilling. Det finnes ingen ergonomisk korrekte seler som er forovervendte med barnet på magen. Anonymous poster hash: 33bcb...4ac Jeg har allerede et elastisk bæresjal, og ønsker egentlig ikke å ha flere ting som må knyttes på.. Mistenker også dessverre at jeg begynte med bæring for sent, for hun er ikke særlig begeistret over å sitte fastspent på den måten! Anonymous poster hash: a1d6a...77c Jeg begynte ved 2-3mnd. Bærer fortsatt mye (over 1år nå). Anonymous poster hash: de9db...e42
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Mei tai, om du tenker å ha én sele med lang varighet og stort bruksområde. Jeg knytter i blant babyen fremovervendt i mei tai også, men det er ingen spesielt god bærestilling. Det finnes ingen ergonomisk korrekte seler som er forovervendte med barnet på magen. Anonymous poster hash: 33bcb...4ac Jeg har allerede et elastisk bæresjal, og ønsker egentlig ikke å ha flere ting som må knyttes på.. Mistenker også dessverre at jeg begynte med bæring for sent, for hun er ikke særlig begeistret over å sitte fastspent på den måten!Anonymous poster hash: a1d6a...77c Jeg begynte ved 2-3mnd. Bærer fortsatt mye (over 1år nå). Anonymous poster hash: de9db...e42 Hadde du problemer med å få barnet til å sitte i selen da? Mi er så nysgjerrig, hun liker å se seg omkring. I tillegg virker hun utålmodig av å være "spent fast" uten mulighet for å bevege seg noe særlig. Kjipt, for hadde vært veldig praktisk å kunne bære! Anonymous poster hash: a1d6a...77c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Mei tai, om du tenker å ha én sele med lang varighet og stort bruksområde. Jeg knytter i blant babyen fremovervendt i mei tai også, men det er ingen spesielt god bærestilling. Det finnes ingen ergonomisk korrekte seler som er forovervendte med barnet på magen. Anonymous poster hash: 33bcb...4ac Jeg har allerede et elastisk bæresjal, og ønsker egentlig ikke å ha flere ting som må knyttes på.. Mistenker også dessverre at jeg begynte med bæring for sent, for hun er ikke særlig begeistret over å sitte fastspent på den måten!Anonymous poster hash: a1d6a...77c Jeg begynte ved 2-3mnd. Bærer fortsatt mye (over 1år nå). Anonymous poster hash: de9db...e42 Hadde du problemer med å få barnet til å sitte i selen da? Mi er så nysgjerrig, hun liker å se seg omkring. I tillegg virker hun utålmodig av å være "spent fast" uten mulighet for å bevege seg noe særlig. Kjipt, for hadde vært veldig praktisk å kunne bære! Anonymous poster hash: a1d6a...77c Tok litt tid å "komme i gang". Altså å bli vant med det. Når han nærmet seg fire mnd lærte jeg meg ryggbæring og da var han veldig fornøyd:) Ute på tur var det aldri noe problem, men dersom det var utenom sovetid kunne han bli litt utålmodig hvis vi bare var hjemme:) Anonymous poster hash: de9db...e42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå