Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Ja jeg vet at en 4 åring skal kunne sovne selv. Og jeg gjør henne bortskjemtosv, jeg vet alt dette. Det jeg trenger hjelp med er hvordan jeg skal få henne til å sovne selv, uten meg i rommet. Jeg hater å se henne gråte fordi hun er redd og det blir hun når jeg går ut, jeg bare har ikke klart det Anonymous poster hash: 9f59b...923
Mamma_til_2 Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 huff, hva med og kjøpe ett nattlys og la døra stå åpen/ på gløtt slik at hun hører deg selv om du ikke er i rommet? kan hun få låne en av dine skjorter el som det lukter mamma av? jeg syns ikke man skjemmer bort barn med og gi dem trygghet og nærhet uansett hvor og når på døgnet det er!
MrsMilla Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Tipper du ikke klarer å forklare deg ut døra for en fireåring, men man må for all del bare prøve. Det blir nok litt hardt mot hardt... Din fireåring vet jo at m hun skriker så kommer du inn igjen. Hun har jo ikke behov for å slutte med denne vanen hun sikkert trives helt flott med. Ville bare forklart ved kveldsmaten i dag at " nå er du så stor blabla og skal legge deg og sove selv etter eventyr e.l." Selv om hun sier ja, så blir det nok gråtekone-atferd når du er på vei ut. Da må du bestemme deg for om dere fortsatt skal ha det slik eller ikke. Om du velger å endre, altså gå ut, meg du være konsekvent. Det er veldig vanskelig de første fire dagene siden hun garantert kommer til å skrike verre enn noensinne for å se hvor den nye grensen din går, og om du gir etter, så har du verken fått endret situasjonen eller latt henne få det bedre, for hun har jo da skreket, slitt og " lidd" forgjeves siden dere da er tilbake til start, men med noen triste kvelder for henne ( og tunge for dere). Altså: ved denne bestemte måten må du enten være helt sikker og konsekvent, eller la det være. Mulig andre har noen lettere måter å gjøre dette på, men for oss er det å være konsekvent når noe er bestemt det eneste som funker bra. Altså velg dine kamper.... Endret 7. januar 2014 av MrsMilla
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Tusen takk for svar 😊 jeg får bare bestemme meg ordentlig og være konsekvent Anonymous poster hash: 9f59b...923
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Ville hvertfall tatt den kampen NÅ! Søsteren min har fortsatt datteren på 9 år i sengen :S Hun føler seg utrygg i sin egen seng ettersom hun alltid har ligget med moren. Anonymous poster hash: ec2e8...ec6
Lille krøll Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Hva med å finne ut hvorfor hun er redd gå på butikken og finne er magisk dyr som kan kurere akkurat dette. Jeg er enig i at man må bestemme seg og være konsekvent men er hun redd trenger hun trygghet. Om hun kan få det av et kosedyr er det jo det beste.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Ja jeg vet at en 4 åring skal kunne sovne selv. Og jeg gjør henne bortskjemtosv, jeg vet alt dette. Det jeg trenger hjelp med er hvordan jeg skal få henne til å sovne selv, uten meg i rommet. Jeg hater å se henne gråte fordi hun er redd og det blir hun når jeg går ut, jeg bare har ikke klart det Anonymous poster hash: 9f59b...923 Er du virkelig sikker på at hun blir REDD, og at hun ikke bare roper for å få viljen sin? Nattlampe som spiller myk musikk og viser bilder i taket kan kanskje være noe? Anonymous poster hash: e3647...27e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå