Gå til innhold

Hvor mye jobber dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber 50 % pga tvillingsvangerskap. Det er jo ingen automatikk her, men jeg har vært delvis sykemeldt hele veien pga den ekstra belastningen det gir å være gravid med to. Mye dårlig første trimester, energifattig og tom for overskudd. Har barn fra før også og har måttet ty til kortere dager + 1-2 dager hjemme på sofaen for i det hele tatt å henge sammen. 

18 uker nå, og om en måned eller to blir jeg tatt ut i full sykemeld. slik standard er for tvillinggraviditet. 

Var ikke sykemeldt en eneste dag i enlinge-svangerskapet, var helt annerledes. Enig i at graviditet ikke er noen sykdom altså - MEN... du verden så nedkjørt en kan bli av symptomene og de fysiske konsekvensene av det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 20+0 i dag, og jobber 100 %. Formen er veldig bra. Eneste jeg sliter med nå er nattesøvnen. 

Merker at jeg er mer sliten enn før, og at energinivået er lavere. Men håper jeg slipper større plager sånn at jeg kan jobbe hele veien. :)

Skrevet (endret)

Uke 20, jobber 100%. Har en relativt rolig jobb med lite stress, så det går selv om formen har vært så som så hele graviditeten. Kaster fremdeles opp (men heldigvis mye mindre enn før), sliter littegrann med bekken- og ryggvondt, og er generelt sliten..

Men nå har jeg bare meg selv å tenke på når jeg kommer hjem, har ingen barn som krever noe. Og mannen er fantastisk og lager middag og shiner huset når jeg ikke orker, så da gjør det ikke SÅ mye at jeg tilbringer mye tid på sofaen i ukedagene  :fnise:

Endret av supermjau
Skrevet

14 uker og er hjemme i permisjon med jenta mi på 6,5 mnd :)

Skrevet

Uke 21 - jobber 100%. Har en 2 åring fra før. Synes det er litt slit med fulle dager, men ønsker ikke syte til legen.

Har litt kynnere, kjenner litt i bekken viss det blir mye gåing. Er endel våken om natten da 2 åringen ikke sover hele natten gjennom.

Anonymous poster hash: a3fe0...9ef
Skrevet

Er 22 uker på vei og jobber 100% i barnehage. Ingen problemer :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er "bare" 12 uker på vei.. Jobber 100% i barnehage! Jeg merker allerede at det er slitsomt! I mitt forrige svangerskap jobbet jeg fullt ut med kun 50% sykmelding siste mnd før permisjon.. Jobben jeg hadde da innebar mye sitting, og utrolig rolige dager. Denne gangen kan nok bli annerledes, for allerede kjenner jeg bekkenløsningen er på vei, null energi til barna, huset og mannen og dårlig søvn (våkner mange ganger hver natt).. Så vi får se, jeg vil aller helst jobbe mest mulig (eller målet er vel mest å holde seg frisk og rask).

For meg er det ingen suksess å unngå sykemelding, det viktigste for meg er å ta vare på helsa ,babyen og barna jeg har fra før! :) 

Skrevet

Jeg er 21 uker på vei og 50% sykemeldt. Jobber som sykepleier, har to barn hjemme og en mann som jobber i utlandet og er lite hjemme for tida. Føler meg helt tom for energi, sover veldig dårlig og er konstant småuvel, så jeg klarer ikke jobbe mer dessverre.

Skrevet

20% sykemeldt (som en start) med begynnende bekkenløsning. Har en til tider ganske tung fysisk jobb i industrien, og har også en 2 åring fra før som krever sitt. Jobber også skift, og det tar på.

Skrevet

24 fullgåtte i dag og fremdeles i 100% jobb.  Har bekkenvondter i symfysen, to andre barn og en mann som reiser mye.  Merker det er tungt i perioder, men med en skolegutt på 7 år og en førskolejente på snart 6 så klarer de mye selv og det hjelper.  Har også god dialog med arbeidsgiver ift tilrettelegging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...