Gå til innhold

Hvor mye jobber dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 23 og jobber 70% selv om jeg slitter med nattesøvnen..Ligger våken store deler av natta..er så utslitt at jeg kan nesten ikke holde meg på beina og har en 2 åring som krever sitt...

Har et ønske om å fortsette i 70 prosent men tror ikke at det går...hvor mye jobber dere andre?

Anonymous poster hash: 43879...3ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 100 % sykmeldt pga søvnproblemer, og håper på det videre en stund, siden det ikke blir noe bedring med det første. sånn som det er nå hadde jeg sett ekstremt mørkt på å jobbe i tillegg.

Skrevet

Uke 19+0 i morgen, jobber 100%.

Skrevet

Er i uke 16+0 og begynte i går 50%, men må få meg legetime i mårra og få ho t og sjekke bekkene/ hoften mine. Etter 2-3 tima på jobb e eg gåen og må presse meg t og være den siste timen. Regne med vi bli enig om og sette meg t bake t og være sykemeldt 70%. For e ikke menneske da eg kjæm heim og har to tell som skal ha oppmerksomhet fra mamma selv om dæm e 6 og 10 år....

Skrevet

Jobber 50%, fra kl9-13 og har en fridag innimellom. Det går greit nok, sliter med hodepine en del dager på slutten av arbeidsdagen. Er sliten og har lavt blodtrykk og lavt jern. Sover heldigvis bra! Har en 3 åring som også trenger mammaen sin, og hun er viktigere enn jobb!

Må snart begynne å jobbe fulle dager igjen når jeg skal over på en annen avdeling, hun jwg vikarier for kommer tilbake neste uke. Har ikke troen på å begynne kl8 på morgenen, har en time til jobb hver vei:/ det er stor forskjell på å stå opp kl7 istedet for kl6!

men lege og sjef er veldig greie så får nok en ordning på det:)

Skrevet

Jeg er 27 uker og fikk akkurat nå 50% sykemelding. Sliter også med nattesøvnen og blir veldig sliten av det. Godt å høre at det er fler! Da er det jo ikke akkurat uvanlig. Har 50% ut januar så får vi se hva som skjer i februar og de to ukene i mars før permisjonen begynner. Men veldig deilig å slippe å stresse med å sove. Gjør jo ikke akkurat saken noe bedre..

Skrevet

Uke 23 og jobber 100%.

Anonymous poster hash: be80e...654

Skrevet

Jeg er nede i 50 % nå (uke 21) med deltidssykemelding. Og siden jeg jobber turnus blir det annenhver uke med 2-3 vakter, ikke sen-tidlig lengre og heller ikke natt. Dette pga bekkenplager og forebyggende mot svangerskapsforgiftning.

Skrevet

uke 18, jobber 100 %. Jeg er trøtt og sliter med nattesøvn, og har hatt veldig mye hodepine, men siden jeg ikke har barn fra før ville jeg aldri vurdert sykemelding sånn som jeg føler meg nå. Jeg tenker at det helt sikkert er annerledes for de som har små barn fra før, da må man prestere både hjemme og på jobb, og man blir helt utslitt. 

Anonymous poster hash: ff0aa...fee
Skrevet

17+4 i dag og jobber 80% startet på 20% sjukemelding forrige torsdag. Hadde så lange dager 3 dager i uken at jeg var helt utslitt, søvnproblem og smerter i mage og rygg. Håper på å forbli sykemeldt for orker ikkje stå 10 timer på jobb om gangen.

Skrevet

Uke 18 sykmeldt 100% pga bekkenløsning - veldig dårlig kombinasjon med min arbeidsplass hvor jeg står og løfter hele dagen i ferskvare fisk! Går til fysioterapi og håper det bedrer seg litt, men usikkert om jeg kan kommer tilbake til jobb før permisjon..

Skrevet

Jeg jobber 50%, men føler meg ganske ineffektiv på jobben den halve uken jeg er der... dessverre, for jeg har lyst til å fungere godt! Og føler litt forventningspress på jobben også til å prestere, komme tb i full stilling nå etter første trimester.

Er bare så groggy og slapp, har en del hodepine og kynnere, hatt mye kvalme (mye bedre nå 16+2). 

Er gravid med tvillinger og kjenner at det virkelig tar på kroppen. Sist jeg var gravid jobbet jeg 100 % hele veien, ikke borte en eneste dag - og det gikk igrunn greit. 

Føler meg som en latsabb, men heldigvis er legen min grei og sier at tvillingsvangerskap faktisk er tøffere enn enlingesvangerskap og at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet. 

Skrevet

Er i uke 20 + 4 og har to barn fra før en på snart 5 og en på 2,5 og jobber 100% og har heller ikke vært noe borte fra jobb. Var deilig med juleferie og merker jo at jeg er sliten om kveldene med full jobb, barn, og en mann som jobber en del ekstra. Rygg og ben merkes og søvnen er ikke den beste men håper jeg skal klare å jobbe fullt noen måneder til... jobber på kontor:-)

Skrevet

Uke 23 og jobber 100%. Avspaserer en time i ny og ne siden jeg har mye fleksitid å ta av. Men kjenner det tar på å jobbe 100%. Mye kynnere. Får skikkelig smertefulle mensensmerter inni mellom når jeg stresser (noe det fort kan skje på jobb). Kjempe sliten når jeg kommer hjem. På nettene sliter jeg med leggkramper, kynnere og det at jeg får mensenvondt når jeg ligger på ryggen. Har vanskelig for å gå til lege og be om sykemelding, så tror nok jeg presser meg selv mer enn... ja. How should I put it... Jeg tror jeg fint kunne bedt om redusert stilling, men tørr liksom ikke i redsel for at jeg er for pysete...

Anonymous poster hash: 95465...e9f
Skrevet

Jeg er 25+6 og jobber 100%. Jobber på kontor, så det går veldig fint. Krysser fingrene for at formen holder seg god!

Skrevet

26 uker, er lærer med to barn fra før og jobber 100 %. Sliter med søvnen og orker ikke så mye utenom jobb og barn ... Men ingen fysiske plager ellers. Satser på å holde på 100 % noen uker ennå ...

Skrevet

100% og er 20 fullgåtte i dag. Formen er ikke alltid like tipptopp, men skal mye til før jeg blir sykmeldt.  Kjeder meg hjemme...

Skrevet

19+1 og 50% sykmeldt. Var først sykmeldt pga kvalme og sliten. Nå er jeg bare sliten, har dårlig nattesøvn, kynnere og bekkenløsning. Og veldig mye hodepine. Har også en toåring hjemme som sover dårlig om natten.. Føler ikke at jeg er helt tilstede på jobb, men vil helst vente så lenge som mulig med 100% sykmelding, selv om legen mente jeg kanskje burde gjøre det nå.. Synes det er kjedelig og trist å bare være hjemme:)

Skrevet

Forresten - hvorfor sliter så mange med søvnmangel? For min del sliter jeg med å sovne, det tar tid. Så våkner 2-åringen og jeg må opp til henne. Når jeg så legger meg igjen tar det igjen evigheter å gå sove igjen, og dette gjentar seg flere ganger om natten... Om morgenen er jeg utslitt. Hvorfor er det så mye vanskeligere å sove når man er gravid?

Skrevet

Er i uke 23 og jobber 70% selv om jeg slitter med nattesøvnen..Ligger våken store deler av natta..er så utslitt at jeg kan nesten ikke holde meg på beina og har en 2 åring som krever sitt...

Har et ønske om å fortsette i 70 prosent men tror ikke at det går...hvor mye jobber dere andre?

Anonymous poster hash: 43879...3ac

100% nærmest. men er vikar. Snart 27 uker på veg, men har jobbet like mye siden jeg var rundt 8-9 uker på vei :) Sliter og med nattesøvn og bekken.

Anonymous poster hash: 66a19...74b

• 2 uker senere...
Skrevet

Jobber 80%, sykemeldt 20% pga. cerclage. 17 uker straks.

Skrevet

Jeg er sykemeldt 50 % og er 17 uker på vei. Det passer meg utmerket. Jeg sover dårlig om natten, er kvalm og har en del murringer som setter en ut til tider. Jeg tåler lite stress og merker at det fungerer med halv jobb. Det er ikke så lang tid  man går gravid så for meg blir det feil å slite seg helt ut med jobb. Den lille i magen og meg selv er viktigere!!! Er forresten lite borte ellers og har aldri vært langtidssykmeldt før.

Skrevet

Skriver under på alt Mirakel skriver! :) Er også 50% sykemeldt, og har vært det siden uke 9. Er straks 17 uker nå. Sliter fortsatt med tidvis sterk kvalme og lavt blodtrykk. Tenker på meg selv og den lille med god samvittighet! :)

Skrevet

19+5 i dag og jobber 100%. Formen er upåklagelig og satser på at den holder seg sånn helt fram til permisjonen starter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...