Høst72 Skrevet 7. januar 2014 #1 Del Skrevet 7. januar 2014 Hei, jeg har en gutt på 8 mnd som fortsatt må ammes 2-3 ganger på natten (ca ved midnatt, 02 og 05), begynner å bli sliten og trøtt. Oppdaget at porsjonene med grøt var en del mindre enn anbefalt på pakken, og har nå økt mengden uten at det synes å hjelpe foreløpig. Han spiser litt brød, men ikke store mengder og også litt av den middagen vi spiser. Middagsglass er ingen stor suksess... Han får tilbud om mm etter hvert måltid på dagen, ikke særlig interessert i vann foreløpig. Hvor mange måltider og hva/hvor mye spiser deres små på ca 8 mnd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Del Skrevet 7. januar 2014 Frokost 2 skiver, frukt Lunsj: skive eller havregrøt,evt litt smoothie Middag:litt av det vi spiser eller most mat av noe slag. Ikke veldig glad i middag foreløpig Kvelds: grøt Spiser en del, er en stor gutt, men våkner dessverre flere ganger om natta her også :-/ må ta en "kamp" med avvenning snart.. Anonymous poster hash: e005b...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ett til! Skrevet 8. januar 2014 #3 Del Skrevet 8. januar 2014 Jenta mi blir 8 mnd om ei uke og hun spiser: Tidlig morgen: pupp Frokost: posjon grøt med fruktmos Lunsj : en skive med brød mellommåltid: pupp Middag : Grønnsaker blanda med grøt (er ikke så glad i grønnsaker...) Kveldsmat: grøt med fruktmos Hun var også ei som våkna kl.1 på natta og ville ha mat,men så tenkte jeg at ettersom hun spiste såpass bra (dette var for ei mnd siden) så trengte hun ikke mat på natta,så jeg bare begynte å gi smokk når hun våkna. Nå tar jeg henne opp om hun våkner rundt 4.30 eller senere for å gi pupp og forhåpentligvis få henne til å sove litt lenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 9. januar 2014 #4 Del Skrevet 9. januar 2014 Dette er hva jeg prøver på (men funker ikke alltid). Han er ikke 8 mnd enda, men det er hva jeg vil ha av rutine ved 8 mnd også. Før vi står opp: Pupp Frokost: Grøt (spiser i dag ca litt mer enn 1/2 porsjon, men vil ha han opp i en hel porsjon) Ammes før han sover. Lunsj: Brødskive med leverpostei (får et par skjeer med fruktmos for å øke jernopptaket etterpå) Varierer hvor mye han spiser, men har som mål å komme opp i en skive uten skorpe. Noen ganger en amming mellom her. Middag: Foreløpig ikke så fan, men han spiser nå ca 1/2 glass. Ønsker å komme opp i 1 helt glass og at han skal gradvis over på det vi har til middag. Noen ganger et par skjeer med fruktmos. Ammes før han sover Kvelds: 1 porsjon grøt Ammes før han sover Han drikker vann til måltidene. Ikke fryktelig mye, men er vel oppe i litt over 100 ml til sammen i løpet av dagen. Tillegg får han pupp i løpet av natten Prøver å begrense det til 2 ganger, men jaggu ikke så lett... Han er veldig veldig glad i pupp. Skal prøve å få han over på mme, men han har akkurat lært seg å drikke litt av flaske så vi får ta det litt over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 9. januar 2014 #5 Del Skrevet 9. januar 2014 Her er det frokost skive med leverpostei eller skinkeost. Mme Lunsj fruktglass mme Middag glass(kanskje hun spiser halve,ikke mye godt) mme Kvelds grøt mme Våkner en gang på natta for mme Hun blir 9 mnd..eneste fulle porsjonene hun spiser er fruktglasset. Mme er kun oppi 210ml på natta. Dagtid er det 60-100ml pr måltid. Veier 7kg. Merker hun begynner å spise mer og mer, sulten av bevegelsen sin tenker jeg. Hun er overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NR2ihus Skrevet 9. januar 2014 #6 Del Skrevet 9. januar 2014 8mnd. begynte for en uke siden med frokost, det har vært pupp: skive til forkost frukt til lunch hjemmelaget middag grøt til kvelds pupper fortsatt og har gjort heeele tiden opptil flere ganger om natta. nå i det siste har det bare vært 2 ganger…. er super trøtt og sliten av å stå opp 3-5 ganger hver natt i 8 mnd! trodde dette skulle bedre seg etter det ble flere måltider iløpet av dagen.. når han blir suuuper masete på dagtid å viser tydelig hva han vil så får han pupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå