Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Kan jeg ta hjemme med hvit bakgrunn, eller må jeg til fotograf? Kan en fotobutikk ta slike bilder? Er det dyrt hos fotograf/butikk? Anonymous poster hash: 36f75...dbe
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Alle passbilder må tas på politistasjonen som utsteder passet. Anonymous poster hash: 2e3b5...0ea
Edelweis Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Her må man ta i fotobutikk å levere sammen med søknad.
Englenemine Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Må til fotograf når de er så små , vi fikk beskjed om dette på politistasjonen.
me_87 Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Alle passbilder må tas på politistasjonen som utsteder passet. Anonymous poster hash: 2e3b5...0ea Nei det er helt feil! Det står på hjemmesiden at små barn foretrekker de at har med bildet selv,ettersom de gjerne er vanskelig å ta bilder av.
me_87 Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Sitat fra politiet sin hjemmeside: "Ta med et passbilde når barnet er under tre år".
me_87 Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Må til fotograf når de er så små , vi fikk beskjed om dette på politistasjonen. Søsteren min tok bildet av sin jente på 1.5 år,å bildet ble godkjent hos politiet. Så en mååå ikke til fotograf nei.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Her tok de bilde av 2-åringene på politistasjonen…Første gang måtte vi ta med selv, tok bildene hjemme. Anonymous poster hash: 2bad4...c4b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Pass på at du har en hvit bakgrunn og prøv å få et så normalt ansiktsuttrykk som mulig Vanskelig, men etter 30-50 bilder finner du nok 1 bra… Tålmodighetsprøve Anonymous poster hash: 2bad4...c4b
MamsenMedToSmå Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 https://www.politi.no/tjenester/pass/barn_og_pass/
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 På mitt lokale passkontor står det på nettet at man skal ha med bilde selv på barn under 3 år. Det står også at det blir utvist skjønn av bildene på svært små barn. Derfor jeg spør;) Men da prøver jeg hjemme først, hvis ikke prøver jeg i en fotobutikk. Hi Anonymous poster hash: 36f75...dbe
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 https://www.politi.no/tjenester/pass/barn_og_pass/ Den linken svarer ikke på det jeg lurer på da, om den var til meg. Tittet selvfølgelig på nettet før jeg spurte, og da på mitt lokale kontor;) Hi Anonymous poster hash: 36f75...dbe
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Ville tatt bildet hjemme. Husk på at det må tas i godt lys, uten skygger (ta det i dagslys uten blits) og rett forfra med lukket munn. Tar litt tid å få til ja! Hvit bakgrunn holder i massevis. Sjekk også målene på bildet og se til at du får beskåret det til riktig størrelse (mener at hodet skal fylle rundt 80 % eller noe, men dette finner du på nettet. Har aldri blitt avvist med egne bilder og har fått laget to pass. Anonymous poster hash: 0a1bc...c4d
MamsenMedToSmå Skrevet 8. januar 2014 #14 Skrevet 8. januar 2014 https://www.politi.no/tjenester/pass/barn_og_pass/Den linken svarer ikke på det jeg lurer på da, om den var til meg. Tittet selvfølgelig på nettet før jeg spurte, og da på mitt lokale kontor;) Hi Anonymous poster hash: 36f75...dbe Var egentlig ment til alle de som svarte deg, som tydeligvis ikke hadde lest seg opp først
Våryr ✿ Skrevet 8. januar 2014 #15 Skrevet 8. januar 2014 Alle passbilder må tas på politistasjonen som utsteder passet. Anonymous poster hash: 2e3b5...0ea Feil! Passbilder på små barn, tas veldig ofte hos fotograf. Kan barnet sitte selv (uten noe støtte), bør det gå fint å ta det på politistasjonen. Men du som mor kan ikke synes på bildet.
.Lillemy. Skrevet 8. januar 2014 #16 Skrevet 8. januar 2014 Vi tok bilde i fotobutikk. kostet ca 100 kr for 4 bilder.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. januar 2014 #17 Skrevet 8. januar 2014 Spør på politistasjonen først. Vi kasta bort masse tid og irritasjon og en del penger sist når vi var hos fotograf og kunne kaste bildene for de tok alle bildene på politistasjonen her. Det er ikke likt over alt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #18 Skrevet 8. januar 2014 På vår politistasjon var det en bildeautomat der man kunne ta passbilde. Det kostet vel 40 kr eller noe sånt. Der var det en hvit plate en holdt bak barnet, slik at barnet kunne sitte på fanget uten at den voksne ble sett når en tok bildet. Genialt. Men da ungen vår var bitte-liten, så tok vi bildet hjemme selv. Det ble godkjent det her i Oslo. Men vi fulgte anvisningene som var hjemmesiden til politiet. Du må huske at begge foresatte må være med når du får nytt pass til en unge. Ellers må du ha med en fullmakt fra den andre foreldren. Pluss at ungen må være med og du må ta med dåpsattesten. Iallfall er det sånn her. Anonymous poster hash: 6f99c...79f
Cruella De Vil Skrevet 8. januar 2014 #19 Skrevet 8. januar 2014 Vi tok bildene hjemme selv og skrev dem ut i riktig format på fotoprinter. Billigere og enklere enn fotograf. Dette var på Grønland politistasjon for to år siden. Sikkert lurt å ringe dem først for å være helt sikker på hva de krever hos deres passutsteder.
Meg og alle gutta Skrevet 8. januar 2014 #20 Skrevet 8. januar 2014 her tok de bilde av begge barna på politistasjonen da eldste var 2 år og minste bare 3 mnd. det gikk helt fint. Eldste satt på krakken å så på sjermen. Han trodde det var en liten tv. Minste holdt jeg bare opp foran sjermen mens jeg selv satt på huk på gulvet.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #21 Skrevet 8. januar 2014 Vi la jenta på et hvitt laken på senga, og tok bilde ovenfra. Slapp å holde og alt. Så ut som om bildet ble tatt forfra. Funker veldig bra på de minste Anonymous poster hash: a6036...c13
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #22 Skrevet 8. januar 2014 Vi kjøpte pass at unga nå i desember. En på 6 mnd og ei på 2,5 år. Vi tok bilder hjemme etter hva som stod på nettet på politetssider. De var kjempe fornøyde da vi kom og søkte etter pass. For de vil ikke at unger under 3 år skal ta på stasjonen. Det er ikke lett å ta bilder av unga da de skal se rett i kamera, lukke munnen, ikke smile. Kan ta en del bilder da ja før man får til. Anonymous poster hash: d71e6...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå