Gå til innhold

Barn og vekt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren til mannen min har to barn. Gutten hennes har blitt mobbet på skolen over vekten. De satte gutten på diett ved å gi han mindre porsjoner . Det skal sies at gutten er 11 år og kan fint dytte i seg 4 hamburgere med chips til middag. Nå har han gått ned 10 kilo. Moren har nå begynt å kjøpe chips osv til gutten igjen ettersom han har jo gått ned 10 kilo. Det virker som hun ikke skjønner at han vil da kun gå opp i vekt igjen.

Her om dagen var de på middag hos oss. Vi hadde kylling Wok. Moren satt da og plukket ut kylling bitene til gutten . Grønnsaker spiser han ikke. Han spiser da kylling med ris og majones . Mer majones en det er ris. Jeg blir så frustrert og jeg vil så gjerne si noe men da blir hun bare sur. Ser hun ikke at det er hennes feil at gutten veier det han gjør?! ...

Anonymous poster hash: dc838...9d4

Skrevet

Det er trist lesning, men det er vanskelig for deg å gjøre noe med det. Mange foreldre skjønner ikke at det er de som er årsaken til overvekten så lenge det gjelder yngre barn.

En gutt på den alderen skal ikke "slankes", men skal vokse av seg kiloene. På den måten skjer det gradvis og kroppen venner seg til en annen vekt og forhåpentligvis er apestaten fremdeles inntakt.

Anonymous poster hash: 1e41d...b6b
Skrevet

Det ser hun sikkert.. Men det gjør også utrolig vondt for en mamma å nekte barnet sitt å spise når det klager på at det er sulten.. Uendelig vondt og det er kilde til mye gråt hos foreldre og kanskje spesielt mor. Ofte trenger foreldre profesjonell hjelp til å takle dette. Det er lett å si at man selv lett kunne sagt nei når barnet gråter og sier "jeg er sulten", men det er jammen ikke lett å gjennomføre..

Anonymous poster hash: 9a9a9...c7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...