Gå til innhold

Har du lyst å dele din beste klubb/foreningsrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt tom og fullstendig uten inspirasjon etter julens fråtsing.

Anonymous poster hash: efa46...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fransk løksuppe. Kan lages ferdig god tid i forveien, varmes og gratineres i boller etter at folk har kommet.

Skrevet

Fransk løksuppe. Kan lages ferdig god tid i forveien, varmes og gratineres i boller etter at folk har kommet.

Har du en god oppskrift? Prøvde meg på løksuppe for noen år siden, og den ble ikke god. Har veldig lyst å prøve igjen :)
Skrevet

Kyllingfilet stekt med blåmuggost inni, i langpanne i ovnen. Supergodt, lettvint og litt "ut av boksen". Serveres med salat og ris.

Skrevet

Har du en god oppskrift? Prøvde meg på løksuppe for noen år siden, og den ble ikke god. Har veldig lyst å prøve igjen :)

Jeg har egentlig ikke noen oppskrift, men hiver oppi det jeg føler for. Men basisen er omtrent sånn:

En gul løk pr. person skjæres i "halvringer" og brunes i litt smør i en gryte. Ha oppi litt finhakket hvitløk, et par laurbærblad og litt tørket timian (om du har fersk så sleng den oppi på slutten i stedet). Ha på vann og oksekraft, eller terninger med klar kjøttsuppe, såpass at det blir en kraftig smak. Om du har en skvett rødvin på ei flaske eller en slump portvin, så kan du ha i det også. Kok til løken er mør og i ferd med å gå i oppløsning. Smak til med salt, pepper, øs i boller og gratiner med en skive godt brød og ost med litt smak i. Husk å ta ut laurbærbladene ;)

Skrevet

Jeg har egentlig ikke noen oppskrift, men hiver oppi det jeg føler for. Men basisen er omtrent sånn:

En gul løk pr. person skjæres i "halvringer" og brunes i litt smør i en gryte. Ha oppi litt finhakket hvitløk, et par laurbærblad og litt tørket timian (om du har fersk så sleng den oppi på slutten i stedet). Ha på vann og oksekraft, eller terninger med klar kjøttsuppe, såpass at det blir en kraftig smak. Om du har en skvett rødvin på ei flaske eller en slump portvin, så kan du ha i det også. Kok til løken er mør og i ferd med å gå i oppløsning. Smak til med salt, pepper, øs i boller og gratiner med en skive godt brød og ost med litt smak i. Husk å ta ut laurbærbladene ;)

Takk :) Får gi det et nytt forsøk en dag :)
Skrevet

Flyvende Jakob, men har ikke oppskrifta i hodet. Men inneholder kylling, banan, peanøtter, fløte, og så stopper hukommelsen ;-) men den er digg! Serveres med ris, brød og en deilig salat :-)

Anonymous poster hash: 86a93...582

Skrevet

Takk for gode forslag :)

Tar gjerne mot fler :)

Anonymous poster hash: efa46...ce2

Skrevet

Pai, med salat til :)

Anonymous poster hash: 1307b...c68

Skrevet

Mozarella- og seranoskinkesalat! Superenkelt og supergodt. Grønn salat + andre ting man liker å ha i salaten og opptreden seranoskinke og opplever mozarella. Ha Gjerne noen ristede pinjekjerner over. Server med god olivenolje og balsamicoeddik eller balsamicisirup. Og brød. :)

Anonymous poster hash: a039c...7dc

Skrevet

Skulle være oppreven...

Anonymous poster hash: a039c...7dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...