Gå til innhold

Emmaljunga Mondial Duo Combi, dere som har/ har had.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fiorelsker meg mer og mer i vognen, har nå nesten bestemt meg. Men, står mellom hvit brun og grå her nå, er også usikker på understell.

Vi har god plass til vognen inne i gang, men noen trappetrinn der vi må bære opp bagen og så understellet, ellers lite problem. Dette må vi uansett hva slags vogn, vurderer å bygge rampe som kan tas ned den dagen vi er ferdig med barnevogn.

Vognen må mye inn og ut av bil da det ikke er gå avstand til annet enn til naboer og flott natur her. Romslig bak i bilen, ingen problemer der.

Men, hvirdan er slitestyrke? Holder vognen seg pen over tid?

Vi kommer til å trille på både senter, i by og på grusvei og snø/ slaps, derfor viktig med fleksibelt og godt understell. Noen anbefalinger?

Hvilken farge holder seg best? Ser for meg at den hvite kan få flekker og merker som er verre å få bort.

Anonymous poster hash: a0154...2ab

Skrevet

Vi har den i espresso leatherette. Har holdt seg godt. Valgte classic chrome understellet av den enkle grunn at det ser penest ut. God å trille på alle underlag, men ganske tung. Har hatt noe trøbbel med understellet på vår, men det er nok tilfeldig.

Skrevet

Vi har den i espresso leatherette. Har holdt seg godt. Valgte classic chrome understellet av den enkle grunn at det ser penest ut. God å trille på alle underlag, men ganske tung. Har hatt noe trøbbel med understellet på vår, men det er nok tilfeldig.

Tror uansett den er lettere enn forrige vogna, det var Teutonia tvilling/ søskenvogn, med bag, to små, varer osv veide den ca 50kg. ;)

Hva slags oroblemer med understellet, vurderer sports ubderstellet av oraktiske grunner, men synes classic crome med de største hjulene ser mest elegant ut.

Anonymous poster hash: a0154...2ab

Skrevet

For det første var det sveiset skjevt, så det ene hjulet gikk innpå vogna. Måtte bytte hele den delen bremsen er festet i. Så knakk den på et punkt (der man presser inn knappene på hver side for å legge sammen vogna, rett under håndtaket) helt plutselig mens jeg trillet i oppoverbakke.

Alt har gått på garanti, men pga latterlig dårlig kundeservice der jeg kjøpte den (BabyCare) har vi nå vært uten vogn snart 3 av 7 måneder. Uholdbart. Men dette er altså ikke Emmaljungas feil.

Skrevet

Oiii...ikke bra.

Jeg har had Simo og Teutonia tidligere og aldri had noe trøbbel...hmmm....

Skrevet

Nei, det er synd, for jeg elsker vognen mtp størrelse, stødighet og utseende.

Men denne erfaringen gjør nok at jeg velger en annen vogn neste gang.

Skrevet

Har mondial duo i svart skinn, ser enda veldig bra ut etter 2 unger. Kjøpt i 2010. Angrer ikke et sekund. Vi bor landlig til, valgte derfor en solid vogn som tåler litt hardt terreng. Vi valge classic chrome siden det er det understellet som ser "lettest" ut. Hele vogna er jo ganske stor og massiv, derfor ville jeg ha et understell som gjorde den litt mer elegant.

Anonymous poster hash: 2ba1d...005
Skrevet

Har mondial duo i svart skinn, ser enda veldig bra ut etter 2 unger. Kjøpt i 2010. Angrer ikke et sekund. Vi bor landlig til, valgte derfor en solid vogn som tåler litt hardt terreng. Vi valge classic chrome siden det er det understellet som ser "lettest" ut. Hele vogna er jo ganske stor og massiv, derfor ville jeg ha et understell som gjorde den litt mer elegant. Anonymous poster hash: 2ba1d...005

Vil ha god plass i baggen, får august baby så greit at baggen passer til våren helst. Får ta en tur å kikke...men tror nok vi har bestemt oss.

Skrevet

Vi har den vognen med sportsunderstell. Har prøvd mange andre, men det er denne vognen som passer vårt bruk best :)
Den er tung å dra inn og ut av bilen, men ellers super på alle området. Sportsunderstellet blir derimot ikke anbefalt til personer under 168-170 cm, da det er teleskop og blir tynge å trille for lave personer. 
IKKE gå for hvit! Når barnet blir større er det fort gjort å putte det i vognen uten å kle av sko ol, og det synes fort om du  er ute å triller i regnvær og det kommer små søleflekker på hvitt skinn. 

Gå for brun eller grå. Brun er en "skitten" farge, så det skal mye gris til for at det synes :)
Lykke til med vognvalg, det er jaggu ikke enkelt!
Men sportsunderstellet er hvertfall supert å trille med både på snø, mark, strand, fjære, asfalt og senter. Den tar bare litt større plass.

Anonymous poster hash: 0e865...67e
Skrevet

Vi har den vognen med sportsunderstell. Har prøvd mange andre, men det er denne vognen som passer vårt bruk best :)Den er tung å dra inn og ut av bilen, men ellers super på alle området. Sportsunderstellet blir derimot ikke anbefalt til personer under 168-170 cm, da det er teleskop og blir tynge å trille for lave personer. IKKE gå for hvit! Når barnet blir større er det fort gjort å putte det i vognen uten å kle av sko ol, og det synes fort om du  er ute å triller i regnvær og det kommer små søleflekker på hvitt skinn. Gå for brun eller grå. Brun er en "skitten" farge, så det skal mye gris til for at det synes :)Lykke til med vognvalg, det er jaggu ikke enkelt!Men sportsunderstellet er hvertfall supert å trille med både på snø, mark, strand, fjære, asfalt og senter. Den tar bare litt større plass. Anonymous poster hash: 0e865...67e

Blir nok grå eller brun, hvit ser jeg for meg at jeg må gnukke flekker av hver dag, regner endel her så søledammer er regelen snart ;)

Jeg er 1.69, mannen 1.80, så høyde er ikke noe problem. Kjekt med litt tips, det er jo så mange understell å velge.

Skrevet

Jeg har hatt mondial til min gutt, var kjempe fornøyd med bagen. Men sportsdelen var ikke like bra, selen var helt merkelig festet og altfor stor for gutten min når han begynte å bruke den, veldig tungvindt å regulere ryggen fra sitte til liggestilling, liggelengden var veldig kort. Måtte ha ny vogn når han var 20mnd fordi vi fikk ikke plass til han og vinterpose, ble trangt for bena hans.

Så jeg anbefaler den ikke!

Anonymous poster hash: 4b9ad...7d6

Skrevet

Jeg har hatt mondial til min gutt, var kjempe fornøyd med bagen. Men sportsdelen var ikke like bra, selen var helt merkelig festet og altfor stor for gutten min når han begynte å bruke den, veldig tungvindt å regulere ryggen fra sitte til liggestilling, liggelengden var veldig kort. Måtte ha ny vogn når han var 20mnd fordi vi fikk ikke plass til han og vinterpose, ble trangt for bena hans.

Så jeg anbefaler den ikke!Anonymous poster hash: 4b9ad...7d6

Hvor lang var gutten din da? Alle mine har vært ganske små, ser ikke for meg at de vokser utav ei vogn, de e tidlig ute med å gå, ikke brukt vogn lengre enn til 2 år, etter det har det holdt med ei lita trille hvis vi skulle gå langt. I skauen kommer jeg til å bruke ergoen.

Skrevet

Jeg har hatt :) Vi hadde classic chrome understellet fordi det så penest ut :P var veldig fornøyde med vognen, men den blir litt tung når barna blir større. Jeg foretrekker heller svingbare hjul på sportsvogner, men det er nok smak å behag. Vi hadde hvit vogn og den ble faktisk ikke så skitten. Ble den det tørket vi bare av med en klut :)

Skrevet

Hvor lang var gutten din da? Alle mine har vært ganske små, ser ikke for meg at de vokser utav ei vogn, de e tidlig ute med å gå, ikke brukt vogn lengre enn til 2 år, etter det har det holdt med ei lita trille hvis vi skulle gå langt. I skauen kommer jeg til å bruke ergoen.

Vet ikke hvor lang han var da, men han var 92cm på to års kontrollen, noe som var helt på gjennomsnittet sa de. Vi var avhengige av vogn til han var over tre år fordi han var ganske vilter og vi har ikke bil.

Anonymous poster hash: 4b9ad...7d6

Skrevet

Vet ikke hvor lang han var da, men han var 92cm på to års kontrollen, noe som var helt på gjennomsnittet sa de. Vi var avhengige av vogn til han var over tre år fordi han var ganske vilter og vi har ikke bil.Anonymous poster hash: 4b9ad...7d6

Ok, her kjører vi bil, bor sånn til at det ikke akkurat er det jeg vil kalle normal gangavstand til hverken butikk eller andre fasiliteter. Så vognen trengs ikke for å transportere hverken unge eller varer, mer tur og hygge.

Tror jeg tar sjansen, finner ingen andre vogner jeg har lyst på, pluss at det er ikke verre enn å bytte den ut etterhvert :-)

Skrevet

Vi har mondial til vår gutt på 17 mnd og er kjempe fornøyd med vognen. Brukte den også til eldste når han var mindre. Vi har grå vogn og classic chrome understellet. Vi bor landlig til og det var viktig for oss at vognen kan kjøre på forskjellige underlag og man kommer fram i snø og slaps. Og at vognen er god og kjøre og stabil. Er enig at selene sitter litt høyt på ryggen på emmaljunga vognen men hvis han trer selene gjennom lammeskinn eller vonterpose kommer de lavere så det har ikke vært noe problem her.

Vi brukte vognen til eldste var 2, 5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...