mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 I mai i år dumpet en bekymringsmelding i postkassa,,, anonymt til bv som gikk på omsorgsvikt fra oss som foreldre,ungen hadde en oppførsel som ikke var ok på skole,slo og sparket og var slem med andre elever.. Vi ble innkallt til samtale hos bv og ble satt i gang full gransking i 3 mnd, alle instanser inne i bildet,hjemmebesøk osv.. Vi var selvsagt fortvilt,og i sjokk,men siden vi ikke har noe å skjule var det bare å stå i det og ta det som en erfaring og spille med åpne kort. Fortalte som sant var at ungen var under utredning for adhd osv,at vi har ett glimrende samarbeid med skole,assistenter osv. Alle innstanser støttet oss og ga oss tommel opp og null grunn til bekymring. Undersøkelsen gikk sin gang, og opplevde bv som ett flott organ med en spessielt søt saksarbeider,kan ikke få fullrost henne:-) Papirene kom,henlegelse på alle punkter og full ros til oss.. lettelse.. Fikk for 2 dager adhd diagnose og de sa samtidig at de opplevde til stadighet at folk ble meldt til bv pga slikt..... Håper ingen må oppleve den runden vi har hatt
Nostalgia Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Huff , det er litt av hvert en må gjennomgå når man får barn.. Vi har selv hatt en kamp om å få til utredning . Jeg tok kontakt første gang når sønnen vår var 3år for jeg ville ha en utredning siden jeg allerede da skjønte at her er det noe ekstra .. Vi ble avfeid men henvist til foreldre kurs.. Så gikk årene i bhg med mange kamper sinne og raseriutbrudd . Men det vanskelige for oss var at han bare var slik hjemme i trygge omgivelser og ikke i bhg. Så det måtte jo være oss som foreldre som ikke var konsekvente nok osv fikk vi tilbakemelding om når vi prøvde å få hjelp fra bhg . ( han gikk i naturbhg og var ute å løp hele dagen, og klarte jo selvsagt å sitte stille de 30 min de hadde samling. Hver dag han kom hjem raste alt for ham. sommeren rett før første skole dag til 1 klasse tok alt overhånd og jeg dro gråtende til ppt tjenesten og sa at nå forlangte jeg en utredning. Mye samtaler og gransking rundt oss som foreldre før de skrev en god nok henvisning som gjorde at vi kom inn på bup 5 mnd etterpå. Det har vært en kamp og idag 1 år etter vi kom inn på bup har vi akkurat fått diagnosene adhd og tourettes på papiret. Det har vært en tung vei dit. Itilegg til å slite med han hjemme har han to yngre søsken som har måtte tas hensyn til samtidig. jeg føler at vi som foreldre ble gransket veldig og måtte forsvare oss selv Både for famile og venner itilegg da de aldri så han på sitt verste siden han alltid har holdt seg( litt sjenert) til vi er hjemme bare oss nærmeste med å slippe løs rasserianfallenr. men nå har han fått tics noe lærene har sett, også konsentrasjon vansker, og Pluss helt rå i sport og fysiske aktiviteter:)( noe som er positivt da) Det er klart de må være sikker ...og slike ting er vanskelig å se før skolestart .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå