Gå til innhold

Og prisen for årets verste mor?

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Tror jeg hadde stilt rimelig høyt i den kategorien om jeg hadde svart slik jeg ønsket ved levering i barnehagen idag..

Det jeg anser for å være områdets største drittunge har bursdag og det blir kalas. Invitasjonen kom med kun få dagers varsel og jeg har ikke noe lager av gaver ergo vi må kjøpe. Det er helt greit. Men når vi idag kom så presterer den lille fysaken å si "har du kjøpt gave? Alle som kommer i selskap må ha med gave ellers får man ikke kake vet du"

Jeg sa ikke noe, men lengtet inni meg til å kunne si noe som dette:

Vet du nei vi har ikke kjøpt gave. Mest fordi du gav så inni granskauen kort varsel, men fordi gaver er noe man gir fordi man har lyst og fordi man vil gjøre noe fint for bursdagsbarnet, for å vise at man setter pris på deg. Men det er kanskje ukjent for deg i og med du liker å true andre unger, tvinge dem til å vise privaten, nekte unger å leke med andre og lære dem opp i bannskap. Så hos oss så er ikke du så himla populær - det vi helst vi gi deg er en kaktus. For det finnes ikke en unge i hele barnehagen som lager så mye kvalm som du.

Men jeg smilte og sa at det skal nok ordne seg, men det er ikke pent å forlange gaver.

Det skal sies at bhg er svært oppmerksomme på oppførselen, men likevel det knuser et mammahjerte å høre stadige nye fortellinger om alt det kjipe som skjer.

Videoannonse
Annonse
Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Jeg synes du virket utmerket impulskontroll, usikker på om jeg hadde gått frem som et like godt eksempel.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Husker at den godeste Luten foreslo at vi kunne stille med en unge av litt eldre art, gjerne en som ser litt skummel ut, men som egentlig er av den snilleste typen (men det skjønner ikke pøbelfrøet) som kan hente i bhg og lett hviske i øret at "jeg ser deg og oppfører ikke du deg pent, så kommer jeg og alle kameratene mine på besøk"

Føler det er så begrenset hva jeg kan gjøre selv om jeg tar ikke ei krone for å si noen velvalgte ord - denne ungen er tydelig ikke vant til å få verken tilsnakk eller reaksjoner hjemmefra. 

Skrevet

Husker at den godeste Luten foreslo at vi kunne stille med en unge av litt eldre art, gjerne en som ser litt skummel ut, men som egentlig er av den snilleste typen (men det skjønner ikke pøbelfrøet) som kan hente i bhg og lett hviske i øret at "jeg ser deg og oppfører ikke du deg pent, så kommer jeg og alle kameratene mine på besøk"

Føler det er så begrenset hva jeg kan gjøre selv om jeg tar ikke ei krone for å si noen velvalgte ord - denne ungen er tydelig ikke vant til å få verken tilsnakk eller reaksjoner hjemmefra. 

Du kan låne min storeskummel når som helst. Han har enormt potensiale og er altså testet med meget godt resultat i lilles bhg.

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Du frister nesten mer enn lakrismannen nå altså. For blir det ikke bedring, så aner jeg flere år med det fagfolk rett og slett kaller mobbing.. For vi blir ikke kvitt dette frøet på de neste åra..

Og det ligger visst i genene for uten å utdype nærmere så er visst frøets søsken av akkurat samme ulla, så det er vel der det kommer fra.

Ei god gammaldags filleristing av både tafatte foreldre, men også av slike unger hadde enkelte ganger vært på sin plass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...