Gå til innhold

Flytte på "landet" eller bo i gatetun?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite dilemma her. Pr dags dato bor vi i blokk i et gatetun. Det er veldig barnevennlig, gangavstand til skole og barnehage, nærbutikk etc. Men veldig gruppert. Gatene er veldig "sammen med hverandre" mens vi bor i blokk med nesten bare eldre. I tillegg er det smekklås så barna kommer seg ikke inn og ut som de vil. Vi har liten balkong og ingen hage. Tre barn. Herfra er det 7-8 minutter bil til nærmeste handlesentrum og 15-20 minutter til byen.

Nå har "drømmehuset" dukket opp, også til drømmeprisen. Det er en del ting som bør gjøres men kun skjønnsmessig, så man kan flytte rett inn. Huset er 10-15 år gammelt. Dette huset har stor og usjenert hage, nok soverom til alle + gjesterom, flere bad, stort kjøkken og stue, fantastisk utsikt og ligger veldig rolig til.

Ulempene er at det er 7 km til skole og barnehage, men den veien må vi uansett for å komme til hovedveien så sånn sett er det ikke noe problem. Er bare så vant til dette med å kunne gå til skolen. Det tar 17 min til handlesentrumet som nevnt over, og en halvtimes tid til byen.

Jeg kjenner litt på det med å flytte på "landet", avsidesliggende fra mange barn etc. Samtidig så frister det veldig å kunne endelig få kjøpt hus (det koster omtrent det samme som vi vil få for leiligheten) og det å ha stor nok plass til alle i familien etc.

Hva ville dere valgt?

Anonymous poster hash: 8457e...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville ha flyttet :-)

Skrevet

Takk for svar :) Ja det frister jo veldig, men det er dette med å flytte bort fra det "kjente" som er litt skummelt. Samtidig trives jeg ikke er, hverken med gretne naboer eller litt for liten plass. Føler ikke jeg klarer å gjøre det til et hjem, det er liksom bare en plass å bo.

hi

Anonymous poster hash: 53579...4b5

Skrevet

Flytt!

Anonymous poster hash: afa46...e10

Skrevet

Årh slik har jeg vokst opp! Det er helt fantastisk!! Go for it!

Avstanden fikser seg, man blir vant til det, det er buss evt taxi muligheter for barn med slik avstand til skolen. Og man tenker seg kansje en gang mer om før man springer av gårde til butikken. :)

Anonymous poster hash: e3633...e43

Skrevet

Hvordan er det med lekekamerater i det nye nabolaget?

Skrevet

7 km til skole er ingenting! Sånn har jeg vokst opp og det går helt fint med skolebuss. :) Dessuten skal dere jo samme veien uansett. ;)

Jeg har troen på at du vil bli mye lykkeligere i det nye huset enn du er nå, og er mor lykkelig er alle lykkelige. ;)

Anonymous poster hash: d7583...a17
Skrevet

Legg inn bud med en gang ;) Jeg hadde definitivt flyttet! Barn har såå godt av å bo på landet!

Skrevet

Takk for mange gode svar! Det er en del hus i det nye området men jeg vet ikke hvor mange barn som bor akkurat der. Men med stort hus ligger det jo til rette for at barna kan ha venner med hjem mye oftere enn nå.

Jeg har liksom den lille usikkerheten, men samtidig er det jo en drøm, og det er ikke sååå usentralt. Og med en flat gressplen på størrelse med en fotballbane i tillegg til masse urørt natur rett utenfor huset må det jo være fantastisk for barna. Vi har også utsikt rett mot et vann med fjell i bakgrunnen og jeg tenker at det må jo være utrolig avslappende.

hi

Anonymous poster hash: 53579...4b5

Skrevet

Hus! :)

Du kommer til å synes det er verdt det når du ser friheten ungene får

Anonymous poster hash: e1abb...4ae

Skrevet

Hus!!! Store rom, hage, luft, naboer litt lengre unna, tryggere for barna.

Anonymous poster hash: a01d2...3c5
Skrevet

Vi har akkurat flyttet fra byen til bygda og har ikke angret et sekund. Mye mer å finne på her.

Det er litt uvant i begynnelsen når man har bodd i en stor by i flere år, men det er bare omstilling det kommer an på.

Savner fortsatt "bymaset", men jeg har ikke angret på at vi flytter. Det er mye roligere og mindre mas + at man slipper grettne naboer:)

Anonymous poster hash: 8e9c5...18f

Skrevet

hadde gått for huset :D jeg å sambo leter etter hus nå pga vi planlegger barn i løpet av året & ikke vil at våre små skal vokse opp på 65 kvm selv om vi er midt i smørøyet, vi kommer til å gå for hus ute på landet så får jeg heller ta billappen selv som jeg ikke vil :P

Skrevet

Hus! Uten så mye som et snev av tvil!

Anonymous poster hash: c1357...5da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...