Gå til innhold

Er jeg hårsår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigerinne som skal annonsere graviditeten sin i dåpen vår. 

Jeg synes det blir litt feil, da den dagen handler om vår lille prins. 

Lyst å si noe, men vet ikke hvordan jeg skal si det. 

Anonymous poster hash: a371d...991
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en svigerinne som skal annonsere graviditeten sin i dåpen vår.

Jeg synes det blir litt feil, da den dagen handler om vår lille prins.

Lyst å si noe, men vet ikke hvordan jeg skal si det.

Anonymous poster hash: a371d...991

Ja du er hårsår. Det er jo en fin anledning å feire dobbel lykke i familien.

OG, lille prins. Det er skikkelig teit å kalle ungen sin prinsen eller prinsessa. ;-)

Anonymous poster hash: d5101...a7d

Skrevet

Familien er samlet, og alle får vite det samtidig. Ikke dumt.

Skrevet

Hårsår..... ser ikke problemet med å fortelle det jeg da. "Prinsen" deres skjønner jo ikke noe av det? Koselig å fortelle alle sammen på en gang dette:)

Skrevet

..jeg hadde nok følt litt på det selv, jeg. Innrømmer det. Men når jeg hadde tenkt meg om, så hadde jeg jo raskt innsett at dåpen skal vare hele dagen. Din svigerinnes annonsering tar noen minutter. Folk vil glede seg, spørre om tidspunkt for termin, om hun er i god form og så videre.. før selskapet faller tilbake til faste rammer og folk vil snakke om antall reker på rekesmørbrøda igjen.

Anonymous poster hash: f235f...a28
Skrevet

En praktisk dag å annonsere slikt når alle er samlet.

Du er hårsår!

Anonymous poster hash: c2c37...520

Skrevet

Jeg forstår deg i det minste. Men det er jo en god anledning å fortelle om de gode nyhetene for alle. Hvis du vil løse det på en litt diplomatisk måte så hva med at du sier at, "*kremt*, *kremt*, hallo? hallo? Min søster har en nyhet hun ønsker å fortelle dere alle sammen!", og så gi ordet til henne? Da er det fortsatt du som er den som leder og styrer det hele, det blir ikke hun som "tar over" evenementet. Samtidig får hun delt de gode nyhetene og du fremstår som en god vertinne. :)

Anonymous poster hash: d3089...3f1
Skrevet

Jeg syntes egentlig ikke du er så hårsår jeg da.

Ventet selv med å annonsere min første graviditet til etter bryllupet til broren min, jeg visste jo at fokus blir ganske drastisk flyttet med slike annonseringer. Jeg ville ikke at de skulle føle at jeg "kuppet" dagen deres, og da ventet jeg heller til et par dager etterpå.

Nå derimot hadde det vært litt annerledes- alle i familien har jo fått drøssevis av unger, så folk tar ikke slik "av" lenger i min familie ved graviditeter :-D

Jeg mener nå at andres merkedager ikke er rette anledning til å annonsere sine egne milepæler i livet.

Anonymous poster hash: 84184...c5e
Skrevet

Jeg synes det er en underlig greie, dette fokuset på at det er "min dag", det er "vår anledning" osv. Det er jo ikke sånn at dåpen på noen måte blir ødelagt ved at noen av dem som er til stede samtidig gleder seg over at et nytt liv skal komme til, at noen skal få oppleve gleden ved å bli foreldre. Jeg synes det er litt smålig å være såpass lite raus egentlig. 

Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig. Alt til sin tid, mener jeg, og dåpsdagen er den ENE dagen dere feirer dåpen til barnet. Hun kan godt la dere ha den dagen og så kan hun annonsere graviditeten en annen dag.

Skrevet

Jøss....er Mette Marit her inne?? Ikke har jeg fått med meg at hun har fått et barn til, for det er jo strengt tatt kun henne som kan føde prinser i dette landet.

Anonymous poster hash: afbe8...4a3
Gjest Julia1984
Skrevet

Ja, du er barnslig og hårsår.

Skal du gå rundt å kontrollere hva folk snakker om også? Hvis en i selskapet forteller sidemannen om sin nye, spennende jobb...så blir det feil?

Ta deg sammen. Om hun forteller om svangerskapet tar da det ikke fokuset vekk fra dåpsbarnet.

Er det kun lov for gjestene å prate om, studere og holde din baby?

Verden er litt større enn det...

Skrevet

Jeg var i et bryllup hvor en av gjestene tok ordet på slutten av desserten - og gikk ned på kne og fridde til samboeren sin. Han fikk ja, klapping og senere lykkeønskninger.

Men det tok aldri noe mer fokus bort fra resten av bryllupsfesten til de som giftet seg.

Det var heller nesten som det forsterket lykkefølelsen i det bryllupet.

Så hadde jeg vært deg så ville jeg gjort som en over her sa, latt svigerinnen få ordet og si noe a la "neste gang blir det i dåpen vår - ca dato".

Jeg kan forstå følelsen din, men tror at det blir akkurat det du selv gjør det til. Hvis du tar lett på det så tror jeg andre gjør det også. Tar du eller andre ordet igjen og trekker fokuset tilbake til dåpsbarnet så er folk igjen tilbake på fokus på babyen din.

Tenk hvor morsomt det blir når dere har barn i så lik alder :)

Anonymous poster hash: ccfcc...7f3
Skrevet

Meg meg meg....det er det jeg leser av HI's innlegg!!!

Anonymous poster hash: eef50...179

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke du er hårsår. Selv fant jeg ut at jeg var gravid med min første bare noen få uker før jeg skulle i bryllupet til kusina mi. Valgte da å annonsere det på forhånd, selv om det var tidlig (9 uker). Dette var kun fordi jeg ikke ville gjøre det på dagen hennes. Siden jeg ikke skulle drikke alkohol, ville de skjønt at jeg var gravid. Derfor valgte jeg å si det.

Synes det er rart at andre ikke tenker sånn.

Skrevet

Bare hyggelig, det vel!!! Fokuset er uansett på dere denne dagen!

Når det er sagt, så er jeg også en smule oppgitt over hvor mange prinser og prinsesser det fødes nå om dagen....

Anonymous poster hash: 09bc3...24b
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke du er.

Anonymous poster hash: e6415...261

Skrevet

Har en svigerinne som skal annonsere graviditeten sin i dåpen vår. Jeg synes det blir litt feil, da den dagen handler om vår lille prins.  Lyst å si noe, men vet ikke hvordan jeg skal si det.  Anonymous poster hash: a371d...991

Det er frekt, litt av ei svigerinne du har. Så synes ikke du er hårsår. Syns du skal si ifra, at den dagen handler om deres prins, og at hun heller kan gjøre det en annen gang.

Anonymous poster hash: d5a1b...0ba

Skrevet

Meg meg meg....det er det jeg leser av HI's innlegg!!!Anonymous poster hash: eef50...179

Slapp av litt da.

Anonymous poster hash: d5a1b...0ba

Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig. Alt til sin tid, mener jeg, og dåpsdagen er den ENE dagen dere feirer dåpen til barnet. Hun kan godt la dere ha den dagen og så kan hun annonsere graviditeten en annen dag.

Jeg sier meg enig med deg.

Synest nesten det var frekt av svigerinnen din å i det hele tatt foreslå at hun skulle slippe bomben på denne dagen , som skal være deres dag .

Virker nesten som om svigerinnen din lider av sykelig oppmerksomhetstrang og ikke unner andre enn seg selv, all oppmerksomhet.

Si til henne at dette er deres dag, og at hun heller får samle sammen til en egen familiefest, hvis det betyr så mye for henne å annonsereset når hele slekten er samlet.

Anonymous poster hash: e178f...81a

Skrevet

Jeg vil anta at du er under tjue med en slik holdning om at dette er "prinsen" din sin dag. Det tar vel ikke noe bort fra dere om dette blir annonsert den dagen, vel?

Anonymous poster hash: 77b47...a45
Skrevet

Ja det er du

Anonymous poster hash: 7366f...5b5

Skrevet

Er ikke det bare koselig at du skal bli tante da? Jeg hadde gledet meg masse, og hadde nok synes at det ville vært koselig med en slik nyhet på dåpsdagen! Og ikke minst praktisk for henne, da familien er samlet.

Anonymous poster hash: 6d550...007

Skrevet

Ja, du er hårsår.

Anonymous poster hash: 94bea...d01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...