Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har lest at for å trene magemuskler så er det meningsløst for meg å ta planken. Men er det bra for andre deler av kroppen? Er det feil på noen måte ettersom jeg har delte magemuskler? Tenker på om det gjør større skade...? Anonymous poster hash: db6e5...ac8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Tror ikke det gjør vondt verre, men det har ingenting for seg å trene magemusklene. Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg har hatt bukplastikk og da reparerte legen "skaden". Jeg hadde en glippe på 14 cm mellom musklene som følge av veldig store barn. Anonymous poster hash: b312f...ae0
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Slik ser du om du har delte magemuskler For å finne ut om magemusklene er delt, skal du ligge på ryggen og løfte hodet opp - som om du skal til å trene sit-ups. Buktrykket øker når magemusklene trekker seg sammen, og du vil se at det buler opp i mellom de to rette magemusklene. Du kan også kjenne etter hvor mange fingre du får imellom magemusklene. Dersom du klarer å få mer enn to fingerbredder imellom, regnes det som separasjon eller delte magemuskler. Trening kan hjelpe noe Delte magemuskler må ikke forveksles med brokk i bukveggen. Det er ingen defekt i bindevevshinnene som ligger utenpå musklene, og dermed ingen risiko for at tarmslynger presser seg gjennom åpningen og utvikler seg til inneklemt brokk. Dog, i noen tilfeller med delte magemuskler, kan navlebrokk oppstå. Enkelte studier tyder på at trening kan hjelpe noe, men her er det viktig å få veiledning i forhold til hvilke øvelser som hjelper. Det er først og fremst trening av de tverrgående magemusklene - kjernemuskulatur i magen - som anses å kunne hjelpe. http://nhi.no/livsstil/kosmetisk-medisin/plastisk-kirurgi/delte-magemuskler-stor-mage-som-ikke-kan-slankes-trenes-34991.html
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Nei, det er verken feil eller meningsløst. Jeg hadde delte magemuskler etter sistemann, men ved hjelp av planken og sånn rockering med muskler har de faktisk trukket seg sammen igjen selv. Nå kan jeg trene vanlig igjen og har fått sterke og fine magemuskler. Anonymous poster hash: 7f82d...1d2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Nei, det er verken feil eller meningsløst. Jeg hadde delte magemuskler etter sistemann, men ved hjelp av planken og sånn rockering med muskler har de faktisk trukket seg sammen igjen selv. Nå kan jeg trene vanlig igjen og har fått sterke og fine magemuskler. Anonymous poster hash: 7f82d...1d2 Deltemagemuskler må syes sammen. Slappe mage,uskler er noe helt annet. Anonymous poster hash: 18267...c3b
2005&2010 Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har delte muskler.. Har rokkering, men er det noe vits? Savner min stramme mage, nå ser jeg gravid ut.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Jeg ser også gravid ut....: / To år siden jeg fødte.... Varierer hvor mye det plager meg, men akkurat nå tenker jeg en del på det. Tynn ellers, så det er litt vanskelig å finne klær som sitter bra, men samtidig skal skjule magen... Vurderer å bestille en legetime, og forhøre meg litt om hva som kan gjøres... Men føler det er litt vanskelig ettersom det ikke er et problem som er fysisk vondt... HI Anonymous poster hash: 51bc4...69d
2005&2010 Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Jeg ser også gravid ut....: / To år siden jeg fødte.... Varierer hvor mye det plager meg, men akkurat nå tenker jeg en del på det. Tynn ellers, så det er litt vanskelig å finne klær som sitter bra, men samtidig skal skjule magen... Vurderer å bestille en legetime, og forhøre meg litt om hva som kan gjøres... Men føler det er litt vanskelig ettersom det ikke er et problem som er fysisk vondt... HI Anonymous poster hash: 51bc4...69d Akkurat sånn jeg har det og. Men her er det snart 4 år siden. Jeg tenkte jeg skulle bestille meg time hos legen også finne ut hvor mange cm det er. Her er det 2 fingerbredde ved mellomgulvet og 2-4 nedover, spørs hvor man måler. Som du skrev så er det jo ingen fysiske plager, men psykiske plager er ikke godt heller:-(
Vicky Pollard Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Akkurat dette fikk jeg svar på på trening i dag. Det var kun jeg som var på trening, og jeg har hele tiden stusset på hvorfor jeg sliter med vanlige sit UPS. Er sterk i i kroppen ellers, kan stå lenge i plankene veier, musklene på siden ikke noe problem. Snakket med instruktøren pm det kunne være pga delte magemuskler. Fikk beskjed om at dette kunne være tilfelle, men var ikke sikker. Det hun kunne svare på var at vanlig sit UP skulle jeg unngå å trene grunnet brokk. Hun er utdannet sykepleier i tillegg så kan vel litt om sånt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå