Gå til innhold

Paracet stikkpiller for voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos en venninne i går som bruker smertestillende daglig. Ved en tilfeldighet så jeg en pose fra apoteket med smertestillende. Det var ikke til å unngå å se at hun hadde fått skrevet ut både paracet som tabletter og stikkpiller. Jeg spurde ikke, men ble litt nysgjerrig. Er det vanlig å bruke både tabletter og stikkpiller? Og hvorfor?

Anonymous poster hash: 4c721...252
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikkje heilt uvanlig i alle fall. Mange som mislikar å svelge store tablettar. Kanskje ho tek tablettar når ho er på farten med føretrekk supp om ho er heime?

Endret av ★
Skrevet

Om hun tar de ved smerteanfall eller lignende så virker jo stikkpiller raskere.

Det kan være mange grunner til det også. Er hun kvalm, hjelper det jo å slippe å svelge både tabletter og drikke til dem.

Skrevet

Det kan være mange grunner til det også. Er hun kvalm, hjelper det jo å slippe å svelge både tabletter og drikke til dem.

Når det gjeld paracet (og andre vanlege tbl) virkar dei raskare oralt enn rektalt. Derimot virkar stikkpliier raskare enn enterotablettar (som f eks voltaren er) då desse tbl ikkje løyser seg opp i magesekken, men først i tarmen.
Skrevet

Ja, det kan jo være så enkelt at hun bare foretrekker stikkpiller. Jeg liker ikke så godt å svelge tabletter selv, men har ikke komt på at jeg kan bruke stikkpiller. Kanskje det kan være verdt et forsøk.

Skrevet

Mange tråder om paracet stikkpiller. Tipper det er en med fetisj for stikkpiller som oppretter dem. :) hoho

Anonymous poster hash: 7f1bb...00e

Skrevet

He he, jeg som startet denne tråden, men ingen fetisj her å spore. Det er vel bare til å sammenligne den koden som kommer under innleggene så ser du st jeg kun startet denne ene tråden :)

Skrevet

Når det gjeld paracet (og andre vanlege tbl) virkar dei raskare oralt enn rektalt. Derimot virkar stikkpliier raskare enn enterotablettar (som f eks voltaren er) då desse tbl ikkje løyser seg opp i magesekken, men først i tarmen.

Ok jeg gir meg, har ikke såå god peiling :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...