Gå til innhold

Hva mener du er å ha sjeldent sex med partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig så uvanlig å ikke ha lyst hver gang mannen har lyst altså? Går dere rundt og har lyst på sex hele tiden da, eller får dere automatisk lyst av at mannen har lyst?

Jeg har ikke så stort behov for sex, får lyst kanskje 2-3 ganger i måneden. Vi har sex litt oftere for mannens skyld, men jeg nyter det heller ikke de gangene jeg egentlig ikke har lyst selv. Skulle ønske jeg hadde guts til å si som hun som har fått så mye motstand over her, at jeg ikke har sex med mindre jeg vil det selv.

Burde ikke det være en selvfølge egentlig? Det er jo det man blir fortalt opp og ned i mente når man er ungdom, i seksualundervisningen på skolen, spørrespalter i blader osv. Forandrer det seg plutselig når man blir voksen, eller forplikter man seg til å ha sex hver gang mannen vil i det øyeblikket man innleder et seriøst forhold, eller hvordan er det dette fungerer egentlig??

Anonymous poster hash: 3126c...735

Veldig enig i tankene dine, og jeg overraskes også veldig over hvor mange som virker å ha et stort libido her.

Kanskje det har med alder å gjøre, mange unge som svarer, eller mange som har avslappende dager med mye fritid?

Jeg har fem barn fra 0-14 år, og dagene er fullstappet fra begynnelse til slutt: følge i barnehagen, jobb, leksehjelp, foreldremøter, dugnader, kjøre på kamper, følge på treninger, legging av de små i 7-tiden, få de store i seng senere på kvelden, matlaging... etc. Til jeg stuper utslitt om på sofaen i ti-tiden og får en liten time voksentid med gubben.

Her er det ikke energi til sex mer enn et 3-4 ganger i mnd. Hvor henter dere energi fra, lurer jeg på?

Anonymous poster hash: 31bcd...018

Det er vel heller holdningen til hun ene jeg reagerer på, ikke hyppigheten på "hver 14. dag"

- Kan ikke ha sex med barna i hus

- Orker ikke nærhet av kjæresten, får dekket dette behovet av barna

- Bruker ord som bruk/ misbruk av sin kropp

- At han skal bruke henne "høl til å stikke kuken sin i"

- At sexen skal være spontan, men likevel kun den dagen barna ikke er tilstede

- At denne ordningen passer de begge to, selv om han prøver seg, og avviser..

Det er så mye rart med denne dama...

Anonymous poster hash: 96e71...b70

Men hvorfor så sint fordi noen velger å leve annerledes enn deg? Sitter du med fasiten på hvordan livet skal leves?

Hun skriver at de ikke bor sammen en gang, så jeg tenker han helt fint hadde klart å bryte ut av forholdet selv hvis dette var noe han ikke ønsket å leve med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig så uvanlig å ikke ha lyst hver gang mannen har lyst altså? Går dere rundt og har lyst på sex hele tiden da, eller får dere automatisk lyst av at mannen har lyst?

Jeg har ikke så stort behov for sex, får lyst kanskje 2-3 ganger i måneden. Vi har sex litt oftere for mannens skyld, men jeg nyter det heller ikke de gangene jeg egentlig ikke har lyst selv. Skulle ønske jeg hadde guts til å si som hun som har fått så mye motstand over her, at jeg ikke har sex med mindre jeg vil det selv.

Burde ikke det være en selvfølge egentlig? Det er jo det man blir fortalt opp og ned i mente når man er ungdom, i seksualundervisningen på skolen, spørrespalter i blader osv. Forandrer det seg plutselig når man blir voksen, eller forplikter man seg til å ha sex hver gang mannen vil i det øyeblikket man innleder et seriøst forhold, eller hvordan er det dette fungerer egentlig??

Veldig enig i tankene dine, og jeg overraskes også veldig over hvor mange som virker å ha et stort libido her.

Kanskje det har med alder å gjøre, mange unge som svarer, eller mange som har avslappende dager med mye fritid?

Jeg har fem barn fra 0-14 år, og dagene er fullstappet fra begynnelse til slutt: følge i barnehagen, jobb, leksehjelp, foreldremøter, dugnader, kjøre på kamper, følge på treninger, legging av de små i 7-tiden, få de store i seng senere på kvelden, matlaging... etc. Til jeg stuper utslitt om på sofaen i ti-tiden og får en liten time voksentid med gubben.

Her er det ikke energi til sex mer enn et 3-4 ganger i mnd. Hvor henter dere energi fra, lurer jeg på?

Det er vel heller holdningen til hun ene jeg reagerer på, ikke hyppigheten på "hver 14. dag"

- Kan ikke ha sex med barna i hus

- Orker ikke nærhet av kjæresten, får dekket dette behovet av barna

- Bruker ord som bruk/ misbruk av sin kropp

- At han skal bruke henne "høl til å stikke kuken sin i"

- At sexen skal være spontan, men likevel kun den dagen barna ikke er tilstede

- At denne ordningen passer de begge to, selv om han prøver seg, og avviser..

Det er så mye rart med denne dama...

Men hvorfor så sint fordi noen velger å leve annerledes enn deg? Sitter du med fasiten på hvordan livet skal leves?

Hun skriver at de ikke bor sammen en gang, så jeg tenker han helt fint hadde klart å bryte ut av forholdet selv hvis dette var noe han ikke ønsket å leve med.

Jeg? Sint? NÅ? Da har du ikke sett MEG SINT!!! 👼

Skrevet

Sex med andre enn kjærsten,er utroskap,og ikke greit. Er man singel,gjør man som man vil med andre single. Det er mitt syn.

Anonymous poster hash: a2d31...fce

Skrevet

Sex med andre enn kjærsten,er utroskap,og ikke greit. Er man singel,gjør man som man vil med andre single. Det er mitt syn.

Så du mener at man kan pålegge den andre å leve tilnærmet i sølibat? Har selv blitt utsatt for utroskap så jeg vet hvor vondt det er, men hadde jeg avvist og avvist og avvist kjæresten min hele tiden og gitt uttrykk for at hans tilnærmelser er ekle og vi har sex KUN når jeg sier at vi skal ha sex, så hadde jeg faktisk forstått at han kunne ty til andre plasser å ha sex.

Anonymous poster hash: 35a62...460

Skrevet

Jeg får mer energi av sex jeg! Og jo oftere vi har sex, jo fortere tenner jeg :-D betyr ikke at vi har sex hver dag, men feks kan det ha gått en uke siden sist også koser vi oss plutselig både morgen og kveld en periode. Hyppig sex er ikke et must for forholdet, men blir jo veldig for bare venner om nærheten blir borte eller?

Anonymous poster hash: 2aa95...291

Skrevet

Så du mener at man kan pålegge den andre å leve tilnærmet i sølibat? Har selv blitt utsatt for utroskap så jeg vet hvor vondt det er, men hadde jeg avvist og avvist og avvist kjæresten min hele tiden og gitt uttrykk for at hans tilnærmelser er ekle og vi har sex KUN når jeg sier at vi skal ha sex, så hadde jeg faktisk forstått at han kunne ty til andre plasser å ha sex.

Merkelig opplegg. Men, han er kanskje fornøyd? 👼

Skrevet

Klarer meg med en gang hver 14.dag, og kjærsten maser ikke heller. Han prøver srg, blir avvist pent og godtar det. Jeg vil ikke ha sex med barna i hus, derfor kun hver 14.dag når de er hos pappaen.

Har små barn og er mettet på nærhet når kvelden kommer. Orker ikke folk oppå eller inntil meg da.

For meg er det ikke sjeldent. Jeg blir bare drittlei med en gang om jef har sex uten å ville det selv. Godtar ikke kjærsten det,får han finne seg en annen. Det er mun kropp.

Men folk er forskjellige :-) Så hva andre syns er sjeldent eller ofte,får være opp til dem :-)

Hæ...vil ikke ha sex når barna er i hus?

Anonymous poster hash: e7036...8aa

Nei, jeg vil faktisk ikke det. Tanken om at de kan våkne når som helst, er for meg skikkelig turn off. Er faktisk normalt å føle seg mettet på nærhet med små barn i hus. Et av de største problemene for fedre, de blir sjalue på barna fordi barna får masse kos, og mor er så mettet på nærhet at kjærsten ikke får noe. Det går over etterhvert :-) En kjæreste som ikke godtar at jeg setter barna mine før han, er ikke en kjæreste jeg vil ha. Småbarnsperioden er slitsom,og når barna er i seng trenger jeg å slappe av. Er det virkelig så rart?

Det er da to vidt forskjellige nærkontakter, det man får av ungene og partneren sin.. Her går jeg hjemme med ungene, storkoser meg med de på dagen, kan kose meg med de hele dagen, og likevel trenge den nærheten samboeren gir (ikke bare sex, men stryk over hår, rygg, lår, klemmen, kyss osv.)  Man stiller det ikke enten eller, men gir mest til ungene og litt til partneren, men det lille pr dag/uke kan være nok. Hadde partneren min avvist meg, og kun ville ha sex med meg hver 14 dag, hadde jeg nok følt meg minimalt tiltrekkende eller at han ikke hadde følelser for meg lenger, eventuelt at jeg kun var der for "forplantningen" og ikke noe annet :o

Så klart småbarns tiden er slitsom, men med prioriteringer, så har man da likevel tid til på vise partneren sin at man fortsatt er tiltrukket av de.

Og hvordan skulle det gå for dere om dere får barn sammen? Siden dere kun kan ha sex når ungene er hos faren sin? Slutt på all sex frem til ungene er gamle nok til å sove borte, eller flytter?

Man blir ikke sjalu for at ungene får nærhet fra partneren, man blir lei seg for at man blir utestengt.

Anonymous poster hash: 756c6...5b7

Skrevet

Han er så absolut ikke pålagt å leve i sølibat, det gjør han heller ikke. Han er nemlig ikke pålagt å være sammen med meg. Han står fritt til å gå akkurat når han måtte ønske. Menn er ulike, akkurat som kvinner. Er det vanskelig for deg å godta at han trives med meg, og jeg med han,akkurat sånn vi har det?

Skrevet

Her er det ikke noe å få når jeg er gravid, hvertfall....sist var det full stopp 4 mnd inn i svangerskapet, og denne gang var det vel fra graviditetstesten var positiv. Vet ikke hvorfor han ikke vil, men tror tanken på å stikke tissen inn der det bor noen, stopper han.

Han er uansett ikke en sånn kåt mannegris, da, så her er det heller jeg som må ta initiativet.

Til vanlig er det kanskje et par-tre ganger i mnd eller noe....

Må si at vi er mye flinkere på bare å sitte og kose i sofaen, da....ser noe koselig på tv, og stryker hverandre i håret og på armen og sånn. Får jo dekket en del av den kjærestenærheten gjennom det.

Så menn som tar initiativet til sex er kåte mannnegriser? Okei........

Anonymous poster hash: eaa8d...9d7

Nå burde jeg sikkert satt kåte mannegriser i hermetegn, da. My bad...

Ville bare få frem at han ikke akkurat er den fyren med høyest sexdrive i verden heller....han er ikke av de som "aldri får nok!" Tro meg, jeg skulle gjerne sett at han var litt mer gira på å ta initiativet.

Men tolk det som du vil....

Skrevet

Men ærlig talt da, den som ikke "får sex" har da ansvar selv for å enten gjøre det slutt eller godta situasjonen hvis han får mange andre positive ting ut av forholdet. Han velger selv å bli, det er da ingen som tvinger han.

Denne "hvis dere ikke gir mannen sex får dere godta at han er utro"-holdningen er helt hårreisende!

Jeg har ansvaret for meg selv, han for seg selv. Han får selv ta ansvaret for å veie opp fordelene mot ulempene i forholdet, og ta hatten sin og gå hvis ulempene veier tyngst. Det er da på ingen måte mitt ansvar å gjøre den avveiningen!

Og utroskap er svik og løgn, og kan på ingen måte forstås eller forklares. Man får spille med åpne kort og ta ansvaret for sitt eget liv på en ryddig og ordentlig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...