Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg skal be inn til bursdagselskap for sønnen min i helga. Vi er veldig mange, så må dele opp. Jeg har valgt og be min side av familie på lørdag, og familien til mannen min på søndag. Så ringer svigermor i dag, og spørr når jeg har planer om å holde selskapet. Jeg nevner at min familie kommer på lørdag og at familien på andre siden kan komme på søndag. Da nærmest klikker det for svigermor. For hun kan jo ikke komme samtidig som svigerfar og den nye kona hans. For de hadde visst krangla på telefon før jul, så det ble for dumt mente hun. Da kunne heller hun komme innom på fredag, eller sammen med familien min på lørdag. Jeg forklarte at det ikke var mulig at hun kom på lørdag, og fredag hadde vi planer om å finne på noe annet. Er det jeg som er den store stygge her, eller burde hun kunne ofre litt for barnebarnet sitt? Det skal nevnes at det alltid er ett problem for henne at vi ber svigerfar også. Var ett reint helvete før barnedåpen for ett par år siden også. Skal jeg bare be de på søndag, så får de som vil komme, komme? Ble langt dette, men hva gjør jeg da?? Anonymous poster hash: dbd72...19e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Hvorfor kan ikke hun komme på lørdag? Og resten av mannens familie på søndag? Hvis hhun bare er en så må det vel være mulig å strekke seg litt? Anonymous poster hash: ef1c4...b32
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Skjønner ikke hvorfor hun ikke kunne komme på lørdag? Samtidig utrolig spesielt å dele familiene slik, da ville jeg heller mikset de ulike selskapene, slik at det kom noen fra hver familie både lørdag og søndag. Anonymous poster hash: 48925...fbd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Så liten plass har dere vel ikke??? Ærlig talt! Ville invitert alle på lørdag, eller fordelt litt, så det ble noen av dine og noen av hans begge dager. Er vel ikke helt tilfeldig at din familie fikk den "beste" dagen? Anonymous poster hash: a8fa3...285
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Familien min og hans kommer ikke særlig godt overens. Hun er ikke alene, hun kommer alltid sammen med sin nye mann, mor og far. Også kommer jo søskna til mannen min samme dag. Vi er veldig mange. Jeg har tre søsken med samboere og barn, og mannen min han to søsken med samboere og barn, så det er grunnen til at vi deler opp slik, og har alltid gjort det. Det samme gjør de andre i hans familie også. Anonymous poster hash: dbd72...19e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Familien min har så absolutt ikke fått den beste dagen. Barnet fyller år på søndag faktisk, så de får se barnebarnet/tante/onkel barnet på fødselsdagen. Det gjør ikke MIN familie. Dessuten er dette noen jeg og mannen min har kommet frem til sammen, og jeg er ikke typen som overkjører, heller tvert imot. Hi Anonymous poster hash: dbd72...19e
ms.Pond Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Hvis du ikke får det til på noen annen måte kan du kanskje invitere henne og mannen på middag en annen dag, dersom hun ikke vil komme på søndag? Og så kan dere sammen finne ut en måte å unngå det samme problemet på til neste år. Når dette virker som om det er et fast problem (siden det ble trøbbel også i barnedåpen). Det aller beste er å ta sånne problemer i god tid i forveien, så det ikke blir forviklinger rett før selskapene, sånn som nå, når alt er planlagt og klart. Da vet hun også hva hun har å forholde seg til, og hvordan ting kommer til å bli. Men når det har blitt som det har blitt nå, og hvis du ikke får gjort om på noe, så ville jeg heller invitert henne og mannen til en middag med en egen liten feiring nå i år, og så lagt en plan for de kommende årene.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 hva gjør mannen sine søsken da, når deres barn fyller år? Anonymous poster hash: f1e51...2f6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Ville blandet familiene, om det var over 2 dager. Vi har også liten plass, men løser det på en kreativ måte med at barna er på picnik på gulvet, noe som er veldig populært. Våre familier går heller ikke godt sammen, men må bare jenke seg litt for barnas skyld. Anonymous poster hash: a8fa3...285
Frokens Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tenker at du kunne ofret litt og tatt hensyn til svigermor og latt henne komme på lørdag. Bedre det enn dårlig stemning på søndagen, om hun velger å komme da selv om eksmann kommer.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 La nå iallefall svigermor komme lørdag da. Uansett, så blir jo ikke familiene mer samkjørte om de ikke møtes. Feirer dere to forskjellige konfirmasjoner og dåpsselskap også da? Voksne mennesker må oppføre seg som voksne folk når de treffes og gjøre gode miner til slett spill for bursdagsbarnets skyld... Anonymous poster hash: 48925...fbd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Søskna til mannen min pleier å be hver sin side på forskjellige dager, sånn som oss. De som vil komme, kommer. De som ikke vil, lar være. Men jeg har aldri hørt svigermor på denne måten før. Det er jo selvfølgelig noe negativt hver gang, om svigerfar eller kona hans, men ikke som nå... For nå hadde de visst krangla på telefon før jul. Aner ikke hvorfor, de har voksne barn, så trenger jo ikke å krangle på telefon lenger. Men det er ikke min sak. Spm mitt var hva gjør jeg? Hun vil jo selvfølgelig komme den dagen de andre barna hennes kommer, men ikke så lenge svigerfar er tilstede... Anonymous poster hash: dbd72...19e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 da får du be svigerfar og den nye kona på lørdagen da.. Anonymous poster hash: f1e51...2f6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Som også gjerne vil møte alle barnebarna sine? Skal virkelig svigermor få den gleden? Han forguder barnebarna sine, men vi skal straffe han fordi svigermor er sur på han? Hi Anonymous poster hash: dbd72...19e
Guttemamma79 Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Nei, du er ikke den stygge ulven! Jeg synes dere skal holde selskapene slik dere har planlagt, med din familie på lørdagen og mannen sin på søndagen. Foreldrene deres bør være voksne nok til å klare å gå i selskap til barnebarna sine. Det kan være tøft og ikke den beste løsningen for de, men det får de finne seg i. Kan ikke mannen din si til foreldrene sine at dette bør de klare, uten å lage "sur stemning" for sønnen deres?
HvittHus Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Hun er voksen og får oppføre seg deretter! Klarer hun ikke å oppholde seg i samme rom som eksen noen få timer, så er det ikke ditt ansvar å finne en løsning på problemet hennes.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Tenker nok heller at mannen min får ringe til sin mor etter jobb i dag, for å få klarhet i alt dette. Jeg orker ikke mer hodebry ang dette. Det er heldigvis ikke min mor som er ødeleggende. ) da får vi nok ordnet opp i det lell. Hi Anonymous poster hash: dbd72...19e
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Hadde sagt at hun kunne komme på lørdag. Ingen big deal dette, velg dine kamper med omhu HI
Gjest Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Ærlig talt!! Er ikke gamla voksen da? Må da kunne oppføre seg som et sivilsert menneske og være sammens med x mannen. Trenger da ikke å sitte oppå han. Nei, her har du min fulle rett
*Miss Marple* Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Så liten plass har dere vel ikke??? Ærlig talt! Ville invitert alle på lørdag, eller fordelt litt, så det ble noen av dine og noen av hans begge dager. Er vel ikke helt tilfeldig at din familie fikk den "beste" dagen? Anonymous poster hash: a8fa3...285 Kan du forklare meg hvorfor lørdag er den beste dagen? Ellers bør vel voksne folk klare å oppføre seg og komme når de blir invitert. Om hi sier at svigermor ikke kan komme på lørdag så får vi vel stole på at hun vet best?
Havhesten Skrevet 7. januar 2014 #21 Skrevet 7. januar 2014 La nå dama komme på lørdag hvis hun vil. Hvorfor er det så big deal? Se stort på det. Det er ikke gøy å være i selskap med en krangler med. Det er vel bedre for alle parter?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #22 Skrevet 7. januar 2014 Da ser det ut som det har ordnet seg Prata akkurat med søstera til mannen min i telefon, og svigermor hadde ringt henne for å klage. Hun fikk visst ikke så mye støtte der heller, så hun skulle komme på søndag, sammen med alle de andre og oppføre seg som ett voksent menneske. Svigersøstra mi hadde visst sagt noe om at svigermor måtte ofre seg litt når det kom til barnebarna sine, og det var hun visst med på Endelig en happy-ending på dette Hi Anonymous poster hash: dbd72...19e
Gjest MaJo0812 Skrevet 7. januar 2014 #23 Skrevet 7. januar 2014 Har gjort det akkurat som deg, delt opp med min familie lør og hans familie søndag. Hvis en gjest ville bytte dag hadde jeg nok sagt ja, men max to personer, er jo grunnet plassmangel vi har delt det. Hvis dere hadde plass og ba alle samme dag, hadde hun da orket å overvære selskapet med svigerfar i samme sofa? Hun hadde nok det, tror damen vil være vanskelig og ser sitt snitt til å slippe å håndtere situasjonen med sin eksmann.
Gjest MaJo0812 Skrevet 7. januar 2014 #24 Skrevet 7. januar 2014 Da ser det ut som det har ordnet seg Prata akkurat med søstera til mannen min i telefon, og svigermor hadde ringt henne for å klage. Hun fikk visst ikke så mye støtte der heller, så hun skulle komme på søndag, sammen med alle de andre og oppføre seg som ett voksent menneske. Svigersøstra mi hadde visst sagt noe om at svigermor måtte ofre seg litt når det kom til barnebarna sine, og det var hun visst med på Endelig en happy-ending på dette Hi Anonymous poster hash: dbd72...19e Så bra!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #25 Skrevet 7. januar 2014 Så liten plass har dere vel ikke??? Ærlig talt! Ville invitert alle på lørdag, eller fordelt litt, så det ble noen av dine og noen av hans begge dager. Er vel ikke helt tilfeldig at din familie fikk den "beste" dagen? Anonymous poster hash: a8fa3...285 Kan du forklare meg hvorfor lørdag er den beste dagen? Ellers bør vel voksne folk klare å oppføre seg og komme når de blir invitert. Om hi sier at svigermor ikke kan komme på lørdag så får vi vel stole på at hun vet best? Lørdag er den beste dagen, for da har de fleste bedre tid. Trenger ikke reise hjem så tidlig osv. Var forresten HI som sa til svigermor at hun ikke kunne komme lørdag. Anonymous poster hash: a8fa3...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå