Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Min mann har mistet jobben sin og tjent for lite til og få dagspenger,så da lurer jeg på hva er max beløpet til sosialpenger? vi må ha dt da. er 2 barn i bilde en på snart 3 og en på snart 1 år Anonymous poster hash: aa9b5...54a
Elskerhøsten2014 Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 hørt det er max 9000,men om det stemmer vet jeg ikke,var det venninnen min fikk beskjed om
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 jeg fikk 4200 for et par år siden.. hadde vel 14 000 inn og husleie på 8 000 + strøm. alenemor til 1 barn. beste måten å finne ut er jo å søke så ser dere hva dere får. Anonymous poster hash: 5bb44...dba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Takk for svar. hvor søker man anonym 4? Anonymous poster hash: aa9b5...54a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Man får etter behov. Sett opp budsjett og se hva dere mangler. Det er som regel en "generell" minstesats mht barn og livsopphold og deretter ifht utgifter til bolig og strøm osv. Her kommer selvsagt hva du tjenere også inn i bildet. Søk hos NAV. Sosialkontoret ble slått sammen med Trygdekontoret og arbeidskontoret for noen år siden. Der skal han også samtidig melde seg som arbeidssøkende. Anbefaler å være offensiv mht eventuelle kurs osv hvis han har en bakgrunn det er vanskelig å få jobb med. Lykke til! Anonymous poster hash: 8c5d8...06b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Hvordan i all verden kan dere sette to barn til verden og så har ikke mannen tjent nok til å få dagpenger engang! Bli voksne og begynn å ta ansvar før dere setter barn til verden!!! Anonymous poster hash: afc92...ab3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Det er store forskjeller fra kommune til kommune for satsene på sosial stønad er kommunalt ansvar. Anonymous poster hash: 44cd7...067
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Hvordan i all verden kan dere sette to barn til verden og så har ikke mannen tjent nok til å få dagpenger engang! Bli voksne og begynn å ta ansvar før dere setter barn til verden!!! Anonymous poster hash: afc92...ab3 Følte du at det hjalp? Hva vil du at HI skal gjøre? Dytte ungene opp igjennom fødekanalen igjen og la dem bli der til de har nok penger? Anonymous poster hash: 44cd7...067
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Hvordan i all verden kan dere sette to barn til verden og så har ikke mannen tjent nok til å få dagpenger engang! Bli voksne og begynn å ta ansvar før dere setter barn til verden!!! Anonymous poster hash: afc92...ab3 Hun sier mannen mistet jobben. Det kan da ingen noe for! Du vet ingenting om HI og inntekten deres, hva mannen jobbet med, hva han er utdannet som og hvor han bor er det mye jobber der etc. Kanskje vite slike ting før du kjefter. Blir dumt å si de ikke har rett til å ha barn fordi han MISTET jobben. Da har ikke du rett til barn heller for du også kan miste jobben din. Jøss som folk konkluderer. Anonymous poster hash: 4829b...8c1
monson Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Hvordan i all verden kan dere sette to barn til verden og så har ikke mannen tjent nok til å få dagpenger engang! Bli voksne og begynn å ta ansvar før dere setter barn til verden!!! Anonymous poster hash: afc92...ab3 Hun sier mannen mistet jobben. Det kan da ingen noe for! Du vet ingenting om HI og inntekten deres, hva mannen jobbet med, hva han er utdannet som og hvor han bor er det mye jobber der etc. Kanskje vite slike ting før du kjefter. Blir dumt å si de ikke har rett til å ha barn fordi han MISTET jobben. Da har ikke du rett til barn heller for du også kan miste jobben din. Jøss som folk konkluderer. Anonymous poster hash: 4829b...8c1 Men, hvordan kan en voksen person ikke ha tjent nok til å en gang få dagpenger?? Det må jeg si at jeg stusser veldig på også! Og itillegg så har han to barn? (Hvordan har de fått det til å gå rundt!) Det er ikke rart at man stiller spml tegn til det altså!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Hvordan i all verden kan dere sette to barn til verden og så har ikke mannen tjent nok til å få dagpenger engang! Bli voksne og begynn å ta ansvar før dere setter barn til verden!!! Anonymous poster hash: afc92...ab3 Hun sier mannen mistet jobben. Det kan da ingen noe for!Du vet ingenting om HI og inntekten deres, hva mannen jobbet med, hva han er utdannet som og hvor han bor er det mye jobber der etc. Kanskje vite slike ting før du kjefter. Blir dumt å si de ikke har rett til å ha barn fordi han MISTET jobben. Da har ikke du rett til barn heller for du også kan miste jobben din. Jøss som folk konkluderer. Anonymous poster hash: 4829b...8c1 Men, hvordan kan en voksen person ikke ha tjent nok til å en gang få dagpenger?? Det må jeg si at jeg stusser veldig på også! Og itillegg så har han to barn? (Hvordan har de fått det til å gå rundt!) Det er ikke rart at man stiller spml tegn til det altså! kanskje har har han vært student og i førstegangstjeneste? Anonymous poster hash: 8cf11...d17
monson Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Hvordan i all verden kan dere sette to barn til verden og så har ikke mannen tjent nok til å få dagpenger engang! Bli voksne og begynn å ta ansvar før dere setter barn til verden!!! Anonymous poster hash: afc92...ab3 Hun sier mannen mistet jobben. Det kan da ingen noe for!Du vet ingenting om HI og inntekten deres, hva mannen jobbet med, hva han er utdannet som og hvor han bor er det mye jobber der etc. Kanskje vite slike ting før du kjefter. Blir dumt å si de ikke har rett til å ha barn fordi han MISTET jobben. Da har ikke du rett til barn heller for du også kan miste jobben din. Jøss som folk konkluderer. Anonymous poster hash: 4829b...8c1 Men, hvordan kan en voksen person ikke ha tjent nok til å en gang få dagpenger?? Det må jeg si at jeg stusser veldig på også! Og itillegg så har han to barn? (Hvordan har de fått det til å gå rundt!) Det er ikke rart at man stiller spml tegn til det altså! kanskje har har han vært student og i førstegangstjeneste? Anonymous poster hash: 8cf11...d17 Good point!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 anonym 4 her. jeg søkte på nav. du får et skjema som må fylles ut, og husk å ha med papirer på inntekter, utgifter(evnt husleiekontrakt). lykke til Anonymous poster hash: 5bb44...dba
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Husk at du forventes å dekke en større andel av kostnaden for barna med din inntekt - dere kan ikke forvente at han skal få noe i nærheten av en vanlig lønn... Bit tennene sammen, mannen bør søke jobber som en gal for sosialstønad er en siste utvei når man ikke har noe annet valg... Har han sparepenger må han bruke av dem før det blir aktuelt med sosialstønad... Anonymous poster hash: d7d51...e13
AnTiLoPeSvIn Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 https://www.nav.no/sosiale+tjenester/%C3%98konomisk+st%C3%B8nad+(sosialhjelp) husk hsr dere bil må den selges. Oppsparte midler må brukes før dere søker.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Hvordan i all verden kan dere sette to barn til verden og så har ikke mannen tjent nok til å få dagpenger engang! Bli voksne og begynn å ta ansvar før dere setter barn til verden!!! Anonymous poster hash: afc92...ab3 Følte du at det hjalp? Hva vil du at HI skal gjøre? Dytte ungene opp igjennom fødekanalen igjen og la dem bli der til de har nok penger? Anonymous poster hash: 44cd7...067 Haha! Ja, stapp ungene tilbake i fitta! Anonymous poster hash: 2c329...ab5
Mamma_til_2 Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 du må gå på ett nav kontor og fylle ut ett skjema, og få snakket med en sosialkonsulent, ta med papirer på boutgifter, strøm, tlf, bhg selvangivelsen for deg og mannen din og de 3 siste lønnslippene hans og dine, har han nedskrevet oppsigelse ta den og med.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Her var det mye rare svar.... Håper jeg kan bidra da jeg jobber med dette Det finnes ikke noe Max beløp man kan få i sosialhjelp, men vi bruker i de fleste tilfeller veiledende satser. All inntekt regnes inn, så trekker vi fra utgifter. Utgifter som godkjennes er husleie/renter på boliglån, strøm, Bhg, ofte noe Internett (299kr hos oss). De utgiftene som varierer, f.eks strøm, dekkes etter regning. Så regner man at dere må ha en del til livsopphold. De veiledende normene her er på 9100kr for ett voksent par. Man får også livsopphold per barn, dette ligger på mellom 2100kr og 3500kr per barn avhengig av alder på barna. Livsoppholdet er beregnet til utgifter som mat, klær, tv lisens, utgifter til bil, telefon, lege/medisiner ol. Jeg har aldri opplevd at noen har måtte selge bilen sin, men det kan nok skje dersom de sitter på en verdifull bil og blir gående på sosialhjelp over tid. Man må selvsagt også bruke det man Evt har av oppsparte midler. Når det gjelder sosialhjelp kan man i grunn søke om alt, også er det opp til saksbehandler å vurdere deres behov ut i fra det dere forteller. Saksbehandlingstid er 3 uker. Ta med dokumentasjon på inntekter, utgifter, kontoutskrift og siste selvangivelsen. Anonymous poster hash: 7bc87...c5d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Takk for svar. Han er student og kun jobbet helger i 4 år på mc Donalds. vi er unge. takk til dere snille damer som kom med noe seriøst Anonymous poster hash: aa9b5...54a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #21 Skrevet 7. januar 2014 Ok, om han er student kan det være at saken stiller seg annerledes da sosialhjelp i utgangspunktet ikke skal finansiere utdanning. Få en samtale med en saksbehandler og forklar situasjonen. Kan være dere kan få hjelp om det er for en kort periode for å hjelpe dere over en vanskelig livssituasjon. Dette vil jeg tro avhenger litt av hvor han er i studieforløpet bl. annet. Anonymous poster hash: 7bc87...c5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå