Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har en sønn og to døtre. Sønnen var første guttebarn i familien på mange år og ble veldig satt pris på da han ble født. Jeg er selvsagt like gla i alle tre. Da jeg var liten og lekte med dukker syntes jeg synd på familier med "bare" gutter. Søstra mi har tre gutter og sier hun er gla for det siden hun kun "kan" med gutter. Likevel tror jeg alle damer innerst inne gjerne vil ha en datter. Jeg er takknemlig for 3 friske barn men hadde det vært 3 gutter hadde jeg savnet jente. For å ha det sagt er sønnen min den som er mest lik meg i humør osv så vi er mer på samme bølgelengde. Jeg føler med dem av dere som har 2-3 gutter og vil få en til i håp om jente. Og tanken på om det er enda en gutt... Får kanskje pepper for innlegget men dette er min mening og mine følelser. Anonymous poster hash: 3b65f...93c
Regina_George Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Dette blir feil. Det er faktisk ganske frekt å tillegge andre føleser de sannsynligvis ikke har. Jeg er kvinne og har absolutt ikke noe ønske om å få en jente. Får jeg det er det like flott som å få gutt, ja selv om jeg får tre gutter! Jeg syntes det er uverdig å se på barna sine og tenke "kunne ønske Ola var jente".
ms.Pond Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Å si at "alle damer innerst inne vil ha en datter" synes jeg blir veldig feil. Jeg har overhodet ingen preferanser på at det neste barnet mitt skal være en jente. Jeg har en gutt fra før og synes det er fantastisk. Det eneste ønsket jeg har for mitt neste barn er at det skal være friskt. Hvilket kjønn det blir er meg revnende likegyldig. Men på den annen side har jeg skjønt at det er noen som tenker slik, og som har spesifikke ønsker om hvilket kjønn de ønsker seg. Og der er man jo forskjellig, det eneste som er viktig er at det ikke påvirker enten forholdet man har til de andre barna, evt det barnet som kommer med "feil" kjønn, eller ens eget liv i den forstand at man går inn en depresjon eller lignende fordi man føler man mangler noe i livet.
♥Nemi♥ Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Storebror lekte med dukker, jeg maste om å få bilmatte. Da lillebror kom til, flyttet jeg barbieeska mi inn på hans rom. jeg fikk ikke et naturlig forhold til mamma før jeg ble gravid, fordi jeg var en lukket hardhaus. Men storebror og lillebror har alltid hatt et nært forhold til henne. Jeg så heller på sport med pappa:) Min førstefødte ble en datter, og klødde meg skikkelig i hodet, siden jeg er flinkere med gutter. Men det går bra! Hun liker litt action, heldigvis for meg Jeg bryr meg ikke om hvilket kjønn jeg har i magen nå.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Jeg venter tredje gutten, og er kjempe takknemlig for det. Føler ikke at det er synd på meg eller noe...Alle rundt meg kom med kommentarer som, blir nok ei lita pike nå da.? Ønsker dere vel ei lita jente nå da? NEI, kjønn spiller ingen rolle... Vi fikk en alvorlig syk gutt, og det var mye sykehusopphold og operasjoner. Han er heldigvis helt frisk i dag, så er gutten i magen gutt, er det helt OK, så lenge han er frisk!! Anonymous poster hash: 5bcea...6c1
Gunner Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Jeg ønsker meg gutt mer enn jente, men jente er selvsagt like velkommen som gutt uansett. Det viktigste er at det er friskt og velskapt. Endret 7. januar 2014 av Flickan i skägg
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Du tar feil, det er ikke verre enn det. Du kan selvfølgelig føle det slik selv, men å mene noe om at "alle damer egentlig ønsker" det samme som du blir bare tåpelig. Anonymous poster hash: b7e21...716
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har en jente og to gutter. Er selvsagt like glad i alle sammen,men herlighet så mye enklere det er med gutter!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tror du har rett HI men at det ikke er noe man vil innrømme.... Tabu. Like mye som jeg tror alle menn vil ha en sønn. Anonymous poster hash: ff082...9a3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Hvorfor er det greit å ville ha en gutt, men ikke jente? Anonymous poster hash: c88b4...ab6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Å tro at alle føler som en selv er både korttenkt og ganske dumt. Det er sikkert en del kvinner som gjerne helst vil ha døtre og endel menn som helst vil ha sønner, men dette gjelder ikke på langt nær alle. Jeg har en gutt. Og selv om jeg mest av alt ønsket meg et friskt barn, uansett kjønn, ble jeg veldig glad for å få en gutt. Jeg liker ikke dukker og rosa og så derfor ikke fram til å leve gjennom en rosaperiode med en liten jente. Nå hører det til historien at jeg nå har en liten gutt som er inne i en intens rosaperiode og helst vil pynte seg med smykker og leke med dukker og bamser. Generalisering basert på kjønn blir dumt uansett om det er barna eller foreldrene man snakker om. Anonymous poster hash: 77534...c44
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Ser ikke noe galt i å ønske seg det ene eller det andre! I vår omgangskrets er det noen med to jenter, som virkelig ønsker seg en sønn! Hva er problemet med det? Vi har to av hver! Det viktigste har selvfølgelig vært at barna er friske, ikke kjønn. Når det er sagt, så synes jeg det er utrolig koselig at det til slutt ble to av hver. Jenter har som regel sine interesser, og gutter det samme... Jeg vokste opp med fire brødre, og savnet intenst en søster å leke sammen med! Anonymous poster hash: 78999...535
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Syns det er helt drøyt med disse diskusjonene ang kjønn. Jeg har bare gutter og når vi får flere så er jeg lykkelig uansett om det er jente eller gutt!!! Barn er en velsignelse og vi skal være takknemlige for de vi får! Utrolig at mange får flere barn i håp om at det er det kjønnet man "mangler" (??????) hva slags holdninger er det? Jeg skammer meg på deres vegne! Anonymous poster hash: 1c5bd...380
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Tror nok du tar feil, har selv en gutt og om vi nå skulle være så heldige å få en baby til, så bryr jeg med katta om det er gutt eller jente, bare spiren sitter.. Hvorfor skal kjønnet ha så mye å si, så lenge en kan få barn? Anonymous poster hash: 7f986...1b0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har en jente og 3 gutter. Elsker alle like mye og alle var like mye ønsket. Men må innrømme at jeg og min datter gjør mange spesielle ting sammen. Sønnen vil ikke på shopping med meg og heller ikke sitte på en cafe og skravle. Men dattern min gjør det gjerne. Vi deler på vesker,sko og noen ganger andre ting. Så føler meg heldig som har begge kjønn og sist men ikke minst har fått barn i det helt tatt. Anonymous poster hash: ec738...293
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Jeg var overlykkelig da jordmor sa det ble gutt. Begge gangene. Så du tar nok feil, ikke alle er som deg. Godguttene mine er alt jeg kunne ønsket meg:) Anonymous poster hash: 6bbae...e16
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Jeg fikke i jente og er utrolig glad for at det ble jente og ikke gutt, men først og fremst var det viktigste at barnet var friskt. Skulle jeg fått et barn til så håper jeg også at det er jente. Anonymous poster hash: c2cfb...9b4
Regina_George Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tror du har rett HI men at det ikke er noe man vil innrømme.... Tabu. Like mye som jeg tror alle menn vil ha en sønn. Anonymous poster hash: ff082...9a3 Dette er et forum der ingen kjenner meg, og selv om jeg skriver med nick er jeg like anonym som deg, så hvorfor skulle jeg ikke skrevet hva jeg egentlig mener? Jeg mener, med hånden på hjertet, at kjønn er fullstendig uviktig for meg.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tror alle har et ønske innerst inne, om det er gutt eller jente kommer jo ann på foreldrene. Men tror også alle tenker at babyen er frisk som er det viktigeste. Poenget var bare at alle har forskjellige ønsker ikke noe fasit på at nor vil ha jente, eller far vil ha gutt. Selv har vi en jente og nå venter vi en gutt, pappan hadde håpet det var en jente igjen, men glad for at alt ser bra ut med babyen. Anonymous poster hash: ac5a6...de2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #21 Skrevet 7. januar 2014 Ikke alle har et stort ønske om jente. Hadde ikke noe spesielt ønske om noen kjønn. Men har fått gutt og jente. Ikke alle jenter som er spesielt jentete heller. Ting blir ikke bestandig som man tror. Ser jo at de som virkelig ønsket seg jente kjøper mindre rosa klær og dukker enn jeg gjør til min datter. Har alltid selv vært veldig jente og datteren min er veldig lik meg sånn. Hadde ikke trengt å bli sånn. Og det hadde vært veldig ok det også. Savnet aldri å kjøpe jente klær når jeg bare hadde gutt. Anonymous poster hash: 108ea...9bf
Regina_George Skrevet 7. januar 2014 #22 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tror alle har et ønske innerst inne, om det er gutt eller jente kommer jo ann på foreldrene. Men tror også alle tenker at babyen er frisk som er det viktigeste. Poenget var bare at alle har forskjellige ønsker ikke noe fasit på at nor vil ha jente, eller far vil ha gutt. Selv har vi en jente og nå venter vi en gutt, pappan hadde håpet det var en jente igjen, men glad for at alt ser bra ut med babyen. Anonymous poster hash: ac5a6...de2 Jeg har ikke noe ønske innerst inne, nei. Nå får jeg gutt og om neste blir gutt eller jente er rivende, ruskende samma faen. Om det blir jente kommer jeg til å tenke at det skal bli morsomt å oppleve å være jentemamma, får jeg gutt kommer jeg til å være glad for at de to brødrene kommer til å bli gode venner og få stor glede av hverandre. Det er positive sider ved begge kjønn:) Mannen og jeg prøvde i 8 mnd og mistet første i uke 9, så om jeg er så heldig å bli gravid igjen er jeg overlykkelig bare det går bra. Og igjen: ikke tillegg andre mennesker føleser de ikke har! Det er veldig provoserende!!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #23 Skrevet 7. januar 2014 Helt feil. Anonymous poster hash: d4681...87e
Rediken Skrevet 7. januar 2014 #24 Skrevet 7. januar 2014 Før jeg fikk barn tenkte jeg også at det var mer stas for mor å få jente og for far å få gutt. Nå har jeg en av hver og vet at det ikke betyr den døyt, man elsker barna sine like høyt uansett hvilke kjønn det er! Man får ingen ekstra livsverdi fordi man har jenter eller gutter, det er selve barnet som gir glede.
Trultemor85 Skrevet 7. januar 2014 #25 Skrevet 7. januar 2014 Godt at alle har forskjellige meninger og følelser da HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå