Gå til innhold

Flaskebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har flaskebarn på rundt 9-10 mnd. Hvor mange flasker drikker de iløpet av ett døgn/dag?

Min lille får ca 3 flasker. En etter frokosten. En til mellommål sammen frukt og en før leggetid. Til de andre måltidene blir det tilbudt vann eller litt kumelk. Kumelk er så å si det eneste lille vil drikke. Utover dette blir det ikke noe drikking. Har slitt i lange tider for å få lille til å drikke.

Helsesøster mener nærmest at jeg skal kutte ut alle flaskene. Men blir de færre en 3, blir bleiene tørre og avføringen blir hard og knusk tørr etterhvert.

Anonymous poster hash: 247af...183

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min er 6 mnd og drikker knapt 100 ml om dagen. Hs sa det var greit, selvom jeg synes det er for lite...

Skrevet

Blir ca 400 ml melk på flaske tilsammen. Prøver å ikke overstige 600 om lille skulle ønske mer da det kan svekke jernopptaket. Men er litt rådvill på hvordan jeg jeg skal få lille til å drikke mer, helst vann. Har prøvd å gi på flaske men det er uaktuelt. Har gradvis tynnet ut melken får å tilvenne "smaken" på vann. Men dette er en liten en som virkelig vet hva den vil og ikke. Har egentlig vært sånn siden nyfødt.

Hi

Anonymous poster hash: 247af...183

Skrevet

Mi drakk 150 ml x 3 på den tida meinar eg å hugse. Like etter vart det 180 ml x 2 og frå ca 1 år 210 ml x 1. Begynte med flaske ved ca 8 mnd.

Skrevet

Vår drakk på den tida flaske morgen og kveld. Blei tilbydt 180 mL kvart måltid. Tømte den om kvelden, men var ikkje serlig intessert til frukost.

Han var ikkje interessert i vann i starten, så for å få i hsn veske brukte vi nestle sin fruktdrikk, og blanda den ut svært tynt. Da likte han det og drakk godt. Etter kvart blsnda vi enda tynnere og etter eivstund drakk han like gjerne reint vann.

Han brukte da tutekopp eller flaske, men etterkvartprøvde vi og den litt større avent koppen med sugerør. Den var kjempe populær..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...