Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Når dere er ute i mørket, og f.eks kjører bil, hvordan ser da billyktene og gatelysene ut på avstand? Ser de ut som runde lys eller ser de ut om stjerner med lange stråler? Jeg har alltid sett "stjerner", men når jeg prøver å spørre eller forklare mannen hva jeg ser, så ser han bare rart på meg. Er det synet mitt som er unormalt? Anonymous poster hash: ca509...044
☆☆☆ Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Når lysa blir utflytande slik du beskriver veit eg at det er på tide med ny runde hjå optikeren, då er brillene klar for utskifting.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Jeg kan se begge deler, jeg Går jevnlig til optiker også, så er ikke noe galt med mitt syn. Men kan jo være greit at du får sjekket det likevel. Anonymous poster hash: 7de3f...46c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Jeg ser stjerner slik som deg. Det er en bivirkning av laseroperasjonen jeg tok for nærsynthet. Litt plagsomt! Anonymous poster hash: 67d0b...b32
oppilia Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Ser stjerner på det ene øyet, normalt på det andre. Lurt å sjekke om du kanskje trenger briller :-) Sleit mest med det da jeg hadde grå stær, men etter operasjoner er det fortsatt såpass plagsomt at jeg unngår mørkekjøring :-) Sikkert enkelt for deg å ordne det med brillejustering. Endret 7. januar 2014 av oppilia
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Jeg ser begge deler, ingenting galt med synet mitt. Anonymous poster hash: afee2...a39
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Det er tegn på at du ikke har 100% optimalt samsyn. Det trengs ikke nødvendigvis briller til det Jeg ser som deg uten briller og normalt med. Men jeg har ikke bare litt dårlig samsyn altså Anonymous poster hash: 1d4cd...f8e
smet Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Ser stjerner eg og, men eg har og dårlig samsyn.. Hjelper ikkje med briiler.. Blir fort sliten av å køyre i mørket, aller verst når det er skymt..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Er ekstremt nærsynt og ser stjerner eller noe annet rart. Jeg ser bra på avstand og sjekker øyne to ganger i året. Når man er nærsynt kan skarpe lyskilder være vanskelig å se på, særlig i skumring/mørket. Anonymous poster hash: 5e8e7...f7c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Ser stjerner, og jeg har briller Anonymous poster hash: 765f6...747
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Høres ut som om du er nærsynt. Ta en tur til optikeren. Jeg er nærsynt og det stråler litt ut fra lyset, men når jeg ikke har briller, blir området med lys mye større og det ser ut som om det består av mange små lys. Jeg har -3 i styrke. Anonymous poster hash: 0b5a4...4e1
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Da er time hos optiker bestilt for å få sjekket synet! Spennende å se hva de sier, kan nok tenkes at jeg er nærsynt. Takk for svar! HI Anonymous poster hash: ca509...044
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Ser stjerner eg og, men eg har og dårlig samsyn.. Hjelper ikkje med briiler.. Blir fort sliten av å køyre i mørket, aller verst når det er skymt.. Nå har jeg virkelig lagt godviljen til, men hva er skymt? Skal det være skyet eller er det et nynorskord jeg ikke har fått med meg? Jeg hadde nynorsk som hovedmål i mange år, altså, så jeg er virkelig nysgjerrig! Anonymous poster hash: c9c98...ecc
Tordensky Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Har sett "stjerner" i mange år og har dårlig syn. Bruker linser. Lykke til hos optiker :-)
Tordensky Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Har sett "stjerner" i mange år og har dårlig syn. Bruker linser. Lykke til hos optiker :-)
☆☆☆ Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Ser stjerner eg og, men eg har og dårlig samsyn.. Hjelper ikkje med briiler.. Blir fort sliten av å køyre i mørket, aller verst når det er skymt..Nå har jeg virkelig lagt godviljen til, men hva er skymt? Skal det være skyet eller er det et nynorskord jeg ikke har fått med meg? Jeg hadde nynorsk som hovedmål i mange år, altså, så jeg er virkelig nysgjerrig! Anonymous poster hash: c9c98...ecc Skyming = skumring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå