Gå til innhold

Snakk om å være egoistisk!!! Eller? Vær så snill å svar meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor har ligget på sykehus med alvorlig diagnose siden første nyttårsdag. Først for et par dager fant de den alvorlig diagnosen og hun har konstant vondt og får morfin. Sjokkert ble vi nå når hun ringer å sier (før vi rakk oss ned til henne i dag) at legen har skrevet henne ut!!

Men det er ikke problemet. Jeg og mannen et hjemme, jeg i fødselsperm. Jeg hadde tenkt meg til henne i dag noen timer, da min far ikke har mulighet i dag.

Men nå som hun skal hjem må vi nesten dra hjem til de og bli i hele kveld til far kommer hjem sent.

Etter jeg fikk beskjeden snakket jeg med mannen min og fortalte at vi må dra til henne i dag. Fikk dette til svar:

"Det har jeg ikke tid til! Dessuten liker jeg ikke være der, det er ingenting å holde på med! Skal jeg bare sitte i en stol å se tv?"

Han har absolutt ingenting annet å gjøre i dag, å er rolig av person. Dvs at fridager går med til å sitte forran TVn hele dagen, med mindre jeg spør om han kan gjøre litt husarbeid.

Er det rart jeg blir irritert? Jeg MÅ ha med meg babyen pga ammmingen. Men mor må jo ha pleie og da hadde det vært fint at mannen kan ta seg av babyen (5mnd). Kanskje jeg må vaske litt hus og gjøre forskjellig ærender, så jeg vil ha han med.

Jeg skjønner virkelig ikke problemet! Hva mer bør jeg si til han?

Anonymous poster hash: 27497...758

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angående moren din, og behandlingen på sykehuset er det litt vanskelig å uttale seg om hva som er riktig eller burde vært gjort fra sykehusets side. Men skjønner at det er vanskelig for deg.

Angående mannen din er jeg enig med deg. Når din mor har vært alvorlig syk og trenger hjelp, bør han strekke seg for å hjelpe til, ihvertfall hvis det bare er snakk om en dag. Men hvorfor kommer faren din sent hjem? Kan han komme tidligere hjem?

Skrevet

Kanskje si til han at dette er en av de dagene i livet du virkelig trenger han. Og at du forventer at han stiller opp om han ikke har noe viktigere fore.

Vil han fortsatt ikke vet du at han ikke er noe å ha med seg i "krigen"

Anonymous poster hash: 541f5...a4b

Skrevet

Er bare ang mannen jeg vil ha svar.

Pappa kan ikke komme tidligere nei, det er noe av det viktigste utenfor privaten han må gjøre i år. Men det er ikke noe problem. Jeg kan jo dra alene med babyen, men alt hadde blitt enklere om mannen min blir med å hjelper til.

Dessuten er mine foreldre nesten som hans foreldre. Han kjenner de godt etter 10 år sammen, og vi bruker mye tid med de.

Men skjønner ikke hvorfor han ikke forstår situasjonen?! Hadde forventet at han svarte noe lignende som:"Selvfølelig skal vi dra sammen opp til svigermor å hjelpe henne! Stakkar, hun skulle jo ha vært på sykehuset fortsatt egentlig. Jeg blir med, det er ikke noe problem!" (Ja, ikke ord rett men i den betydningen)

Hi

Skrevet

Kanskje si til han at dette er en av de dagene i livet du virkelig trenger han. Og at du forventer at han stiller opp om han ikke har noe viktigere fore.

Ja, må si jeg virkelig begynner å lurer på hva slags mann jeg er sammen med!

Hi

Skrevet

Jeg hadde blitt sint! Hvordan er han ellers?

Anonymous poster hash: 75dfc...a85
Skrevet

Hi

Ja, det er i de "onde dagene" man virkelig ser hva folk virkelig er verd. Han bør støtte deg, jeg er enig med deg.

Anonymous poster hash: d467d...3e6

Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for å måtte gjøre husarbeid ol. Faren din bor jo også der og har sikkert ordnet det som har vært nødvendig på det området.

Trenger i det heletatt moren din at det er noen der hele tiden? Hvis hun blir skrevet ut er hun vel ikke så akutt syk.

Anonymous poster hash: 1016c...077
Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for å måtte gjøre husarbeid ol. Faren din bor jo også der og har sikkert ordnet det som har vært nødvendig på det området.

Trenger i det heletatt moren din at det er noen der hele tiden? Hvis hun blir skrevet ut er hun vel ikke så akutt syk.

Pappa er veldig syk selv, så det er mamma som står for alt husarbeid i grunn.

Nevnte jeg at hun går på veldig sterke medisiner flere ganger i døgnet? Morfin? Hun er ustødig, må følges fram og tilbake toalett, få hjelp til å dusje, etc. Er sengeliggende med sterke smerter. Må lage mat og sånt. Pappa har vært på sykehuset hver dag og er redd han går på en smell, ettersom det er i grunn mer enn han pleier å gjøre. Men han nektet å holde seg hjemme, å det skjønner vi.

Men nå har jeg både en mor og far og ta meg av, pluss deres hus. Og jeg vil hjelpe!

Hi

Skrevet

Jeg hadde blitt sint! Hvordan er han ellers?

Han bryr seg mest og seg og sitt, men er veldig flink her hjemme med å "hjelpe" meg når det trengs. Lager all mat og husarbeid feks når jeg trengte det etter fødselen, og fortsatt om jeg vil hvile eller gjøre andre ting i stedet.

Hi

Skrevet

Hvis mannen ikke hadde noe å gjøre i dag som var veldig viktig, så hadde jeg tatt det som en selvfølge at han ville være med for å hjelpe. Om han ikke hadde blitt der hele dagen, så i hvert fall blitt med og vært der lenge nok til sikre at moren din hadde det greit og i tilfelle du måtte hjelpe henne.

Husarbeid hadde jeg ikke tenkt noe over, det hadde jeg overlatt til faren din en annen dag.

Men det å legge ting til rette, lage litt mat, se til at moren din har alt hun trenger, kanskje handle litt om det er behov for det.

Av og til blir personer utskrevet fra sykehus tidligere enn hva man som pårørende føler seg trygg på, spesielt hvis sykehuset vet at det er pårørende som kan være der. Sånn er det bare, da må man gjøre det beste ut av det.

Om mannen ikke hadde giddet så hadde jeg virkelig lurt på hvem jeg var sammen med.

Trodde det var normalt å stille opp for familie hvis man hadde muligheten til det, jeg.

Men ved ettertanke så har jeg jo mange ganger fått oppleve at ikke alle mener det samme...

Håper moren din blir frisk, HI!

Anonymous poster hash: 8bd5d...ad3
Skrevet

Hi

Ja, det er i de "onde dagene" man virkelig ser hva folk virkelig er verd. Han bør støtte deg, jeg er enig med deg.

Anonymous poster hash: d467d...3e6

Takk!!

Hi

Skrevet

Hvis mannen ikke hadde noe å gjøre i dag som var veldig viktig, så hadde jeg tatt det som en selvfølge at han ville være med for å hjelpe. Om han ikke hadde blitt der hele dagen, så i hvert fall blitt med og vært der lenge nok til sikre at moren din hadde det greit og i tilfelle du måtte hjelpe henne.

Husarbeid hadde jeg ikke tenkt noe over, det hadde jeg overlatt til faren din en annen dag.

Men det å legge ting til rette, lage litt mat, se til at moren din har alt hun trenger, kanskje handle litt om det er behov for det.

Av og til blir personer utskrevet fra sykehus tidligere enn hva man som pårørende føler seg trygg på, spesielt hvis sykehuset vet at det er pårørende som kan være der. Sånn er det bare, da må man gjøre det beste ut av det.

Om mannen ikke hadde giddet så hadde jeg virkelig lurt på hvem jeg var sammen med.

Trodde det var normalt å stille opp for familie hvis man hadde muligheten til det, jeg.

Men ved ettertanke så har jeg jo mange ganger fått oppleve at ikke alle mener det samme...

Håper moren din blir frisk, HI!

Takk! Det er slik jeg tenker også!

Men har dere noen gode råd for hva jeg kan si til han for at han skal bli med? Vi må ha en diskusjon til før jeg gir meg, men hva skal jeg si?

Hi

Skrevet

Føler med deg! Stå på HI! 

Skrevet

HI, ser nå at du skriver at både din mor og far er syk, og at din mor er så dårlig nå at hun må følges til toalettet.

Jeg foreslår at du tar en telefon til kommunen og hører om foreldrene dine kan få noe hjelp fra dem, det kan være hjemmehjelp, hjemmesykepleier, ergoterapeut som kan tilrettelegge med evt akutte behov for hjelpemiddel eller lignende. Er moren din så ustø så bør hun kanskje midlertidig ha en prekestol eller rullator, f.eks.

Ring kommunen, for hvis denne situasjonen står over tid så vil du slite deg helt ut også om du nærmest skal pleie begge foreldrene dine og ha en baby samtidig.

Skrevet

Men har dere noen gode råd for hva jeg kan si til han for at han skal bli med? Vi må ha en diskusjon til før jeg gir meg, men hva skal jeg si?

Hi

Nr 3 over her sa det egentlig.

Jeg ville sagt at du forventer at dere stiller opp for familie, at det er en selvfølge at man stiller opp. Dette er en akuttsituasjon, og du trenger at han støtter deg i dette.

Han trenger jo ikke sitte og se på tv der hele tiden, han kan ta babyen ut på trilletur, han kan få med seg en handleliste og handle det som trengs, han kan lage middag til dere alle sammen.

Skrevet

Hvis din mor er så syk som du sier tror jeg det beste ville være å gi beskjed til sykhuset om at dere ikke kan stille opp på så kort varsel.

Skrevet

HI, ser nå at du skriver at både din mor og far er syk, og at din mor er så dårlig nå at hun må følges til toalettet.

Jeg foreslår at du tar en telefon til kommunen og hører om foreldrene dine kan få noe hjelp fra dem, det kan være hjemmehjelp, hjemmesykepleier, ergoterapeut som kan tilrettelegge med evt akutte behov for hjelpemiddel eller lignende. Er moren din så ustø så bør hun kanskje midlertidig ha en prekestol eller rullator, f.eks.

Ring kommunen, for hvis denne situasjonen står over tid så vil du slite deg helt ut også om du nærmest skal pleie begge foreldrene dine og ha en baby samtidig.

Takk! Det var bra du sa! Jeg hadde ikke tenkt på det!

Hi

Skrevet

Hvis din mor er så syk som du sier tror jeg det beste ville være å gi beskjed til sykhuset om at dere ikke kan stille opp på så kort varsel.

Jeg klarer å stille opp, men om vi blir der noen dager, blir det lite tid til å ta seg av babyen og gi den oppmerksomheten den trenger :( derfor vil jeg ha med mannen, som uansett ikke har annet å gjøre!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...