Gå til innhold

Bekymret for dattera mi på fire år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har ett par hun har lekt mye med i barnehagen. Men nå har hun ene flyttet slik at de to andre er blitt naboer og de er mye med hverandre på fritiden. Vi prøver å invitere en og en av disse venninnene på besøk med jamne mellomrom. Sist fredag i barnehagen sa hun ene at mi jente ikke fikk være med når de lekte ute. Idag hadde hun ikke lyst å gå i barnehagen. Hun har vært ei populær jente som er blitt godt likt, men er en rolig og litt sjwntert jente. Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 5a75e...b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å snakk med jenta di.. spør akkurat hva som skjer i barnehagen.. kanskje du får noe ut av henne... ikke krisemaksimer for da kan datteren din tenke"oii dette er alvorlig"... er de andre direkte stygge med jenta de ville jeg tatt det opp med foreldrene... prøv vertfall å spørre akkurat hva som skjer, hvorfor hun er lei seg osv... og selvfølgelig si hun er mer enn god nok, og gi masse kos og kjærlighet;-)

Anonymous poster hash: 521ad...50d

Skrevet

Viss de to andre jentene bor nært hverandre, er det kanskje fåfengt å prøve å dra dem fra hverandre? Kanskje de kan bli invitert begge to, slik at dere vektlegger at de tre er bestevenner?

Skrevet

Hei, jeg ville fortsatt å invitere dem med hjem til dere hver for seg så jenta di ikke faller helt utenfor. Er det andre barn i barnehagen hun leker litt med? I så fall ville jeg invitert med disse hjem også, det er alltid lurt å ha flere å spille på sosialt i barnehagen.

Vi har hatt en litt lignende situasjon selv med vår eldste gutt, og jeg tror faktisk det nesten er verre for oss foreldre enn det er for barna. Det vi gjorde var å ta det opp med ped.leder i bhg så de var obs på situasjonen, og forsøkt å involvere oss med å ha med barn hjem fra barnehagen (både de og andre) så han fikk flere å "spille på". Det er fortsatt litt konflikter og av og til litt "vondt" å se, men det viktigste som forelder tror jeg er å legge så mye som mulig til rette for barnet sosialt (ved å invitere hjem og delta på aktiviteter) og ta det opp med barnehagen. Og også å ha litt "is i magen" og ikke krisemaksimere, i hvert fall ikke så barna ser det. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...