Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Drømmen er at fødselen starter en fredags kveld så barnevakten er ledig. Min mor skal sitte barnevakt for eldste, men hun har jo en jobb hun også. Hvis det skjer på natten kan mamma levere og hente i barnehagen. Det er litt av en kabal som skal gå opp. Anonymous poster hash: 4ef50...fc5
smet Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Spent på det samme. Eg håper det starter på dagtid, så tante kan hente han i barnehagen og levere som vanlig neste dag. Om det skjer på natterstid må dei hente han her, og sjølv om dei kun bur ti min unna, blir det med en gang mykje meir logistikk. Hjelpe ikkje på at vi må dra til sjukehus 1 time unna, og nr1 kom rimelig kjappt..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Ha reisebag klar til både deg og eldste. Den som skal passe må bare innfinne seg med at det kan være du blir vekket midt på natta. Om dem ikke kan dette, må dere finne noen andre som kan stille opp på natta, skjer det på dagen kan vel nesten hvem som helst stille opp. Skjer det på natta, er det bare for pappaen og kle på eldste, de som skal passe henter og da er baggen klar. Trenger ikke være så vanskelig. Evt at dere avtaler at den som må komme på natta sover hos dere og får elsdte i barnehagen dagen etter(om det er hverdag) Anonymous poster hash: 30cd6...e2b
☆☆☆ Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Det endte med induksjon, møtte på sjukehuset kl 9 laurdag morgon og hadde avlevert eldste hjå svigers kvelden før for å sleppe å stresse med levering før avreise heimefrå.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Belager meg på å måtte være en del alene på sykehuste. Mannen på passe barnet om natta og mesteparten av dagen. Anonymous poster hash: a4a90...443
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Mamma kom kl to på natta,og var her sammen med sønnen min til vi kom hjem på formiddagen.hun tok seg fri fra jobb de timene. Sist kom og mamma,og hadde eldste på natta og så dro mannen hjem å leverte i barnehagene. Tante hentet henne og hadde henne på ettermiddagen.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Her falt det perfekt.. Svigers skulle passe guttungen, de spurte om han ikke kunne overnatte en tur litt før termin, så de kunne innkjøre rutiner, det gjorde han, 3 natten han gjorde det, var 3 dager før termin, samme natt dro riene i gang, jeg er glad vi slapp det å avlevere han først, hadde vi måtte gjøre det, så hadde samboeren måtte leke jordmor langs veien til sykehuset Samboeren dro hjem 3 timer etter fødsel, og fikk seg noe søvn, før han hentet hjem guttungen.. Jeg dro hjem fra føden rundt 24 timer etter fødselen. Endret 7. januar 2014 av <3Barn&Engler<3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Fikk levert en trøttis på døra her klokken 2 om natten da min venninne skulle føde sin nr 2. Hun ville være i fred hjemme så samboeren kjørte barnet til oss. Vi hadde ikke avtale om å passe, men hun fødte 3 uker før termin så de ringte bare litt rundt.. Jeg leverte i bhg og pappan hentet etter minste var født :-) Anonymous poster hash: 0a592...daf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Her gikk det opp. Mannen leverte i bhg. Jeg var hjemme med rier hele dagen og hentet ungen til vanlig tid. Da hadde jeg 5 min mellom riene. Det dro ut så svigerfar kom på kvelden for å passe. Jeg fødte litt før kl. 1 og mannen dro hjem for å være der når hun våknet. Anonymous poster hash: ce4b9...622
Kanutten83 Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Her var nr 1 i barnehagen da fødselen startet med nr 2, svigers hentet i barnehagen og passet frem pappa'n kom hjem. Da vi fikk nr 3 kom svigers hit og passet de to eldste siden det var fridag (1 januar). Men om det hadde skjedd om natta hadde svigers bare kommet hit, sovet videre og levert i barnehagen om det hadde vært nødvendig. Men nå bor og jobber svigers 5 min unna oss da
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Fikk levert en trøttis på døra her klokken 2 om natten da min venninne skulle føde sin nr 2. Hun ville være i fred hjemme så samboeren kjørte barnet til oss. Vi hadde ikke avtale om å passe, men hun fødte 3 uker før termin så de ringte bare litt rundt.. Jeg leverte i bhg og pappan hentet etter minste var født :-) Anonymous poster hash: 0a592...daf Det syns jeg var snillt gjort! :-) Anonymous poster hash: 4c8a4...d67
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Vi hadde avtale med både min mor og mannens mor. Riene startet mitt på natten, vi hadde 2 timers kjøretur til sykehuset og skulle ta en omvei for å levere storesøster. Vi fikk ikke vekket dem ved å ringe, så vi hamret på døra og vekket hunden som vekket resten av huset. Svigermor var hjemme fra jobb den dagen. Resten tok mannen seg av storesøster og besøkte meg sammen med henne og bodde hos svigers som bor 1 time fra sykehuset.
Mamma_til_2 Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 hadde en venninne som kom og passet, mannen og eldste kjørte meg på sykehuset, dro hjem og ventet på venninnen min (vannet gikk kl 0700 en søndag 11 dager før termin) venninna mi hadde tatt ett par gl vin kvelden før hun kom til oss en time etter jeg dro så kom mannen på sykehuset til meg, hun hadde jenta ti han kom hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå