Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #26 Skrevet 7. januar 2014 Og ? Hvorfor er det bedre kalle ungen sin Anders, Morten, Petter, Hans, Berit, Synnøve, Sofie ol? De er ikke kun norske de heller. Det skal jo ingenting til før navnet er for gale pga avstamningen ( dere tror dere vet dette veldig bastant), endinget og huff for utenlandsk og sært. Har ikke kalt ungene mine noen av de navnene på lista men absolutt ikke heller " gode" vanlige navn. Eks : Martha og Ari sine døtre har unike og flotte navn. Passer perfekt på dem. Om de hadde hett Berit gående rundt på Waldorf skolen i London med de foreldrene? Nei og nei. La folk kalle ungene sine det de vil utifta sin bakgrunn , for noen barn passer til Ola og Kari og. Anonymous poster hash: bdcdf...340
Somewhere over the rainbow Skrevet 7. januar 2014 #27 Skrevet 7. januar 2014 Min ene tvillingjente skal hete Savannah :-) synes det er et flott navn....
DramaMama Skrevet 7. januar 2014 #28 Skrevet 7. januar 2014 Har sagt det før og jeg sier det igjen - hvorfor gidder dere? Alle kan ikke hete det samme. Tidene forandrer seg, navnetrender forandrer seg - når disse barna er voksne vil slike navn være helt vanlig. Alt klinger ikke like bra og alle har ulik smak, men det viktigste er da at foreldrene synes navnet er vakkert? Så lenge det ikke er direkte ondskapsfullt a la Lucifer, skjønner jeg virkelig ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #29 Skrevet 7. januar 2014 Analia faktisk... Wow.. Kan bli interessant når hun stakkar vokser opp og skal presentere seg. "At det var, sa du?" selv om ingen navn skjemmer ingen i følge folk her, så må jeg ærlig si at noen navn burde vært forbudt med lov for å skjerme barna som vokser opp der foreldrene har klekket ut et navn ut av det blå for å være så spesiell som mulig.. det er jo ikke navnet barnet bærer som forteller hvem de er, men hvem som bærer navnet. Her har vi to helt spesielle jenter som heter det samme som endel andre jenter, helt enkle navn. Men det blir vel de som skiller seg ut til slutt da? De har jo kort enkle navn de kan stave og skrive før skolestart.. Anonymous poster hash: 1e455...3b9
MammantilNurket Skrevet 7. januar 2014 #30 Skrevet 7. januar 2014 Anelia?? AUDA! Anonymous poster hash: d637b...7dd Jeg synes Auda var riktig pent, jeg
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #31 Skrevet 7. januar 2014 Min ex ville at barnet skulle heter Ariel. Skikkelig kjipt navn. Ser for meg en 18 år gammel stripperAnonymous poster hash: e5534...65f Det eller havfruen navnet er fint det, men ikke på folk Anonymous poster hash: e8746...438
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #32 Skrevet 7. januar 2014 Det er vel en kjensgjerning at det er unge, uutdannede mødre med silikonpupper og solariumsfarge som velger disse navnene. Dumskap går gjerne i arv, og dermed går det automatikk i at ikke disse barna ender opp som direktører. La oss ta et eksperiment: er det noen av dere som sier døtrene deres skal hete Savannah som innehar mer enn max 3-årig høyskoleutdanning? Anonymous poster hash: 11340...d3e
Fru vims Skrevet 7. januar 2014 #33 Skrevet 7. januar 2014 Kjenner en som har gitt barnet sitt navnet Savannah,det blir for dumt når begge foreldrene er norsk! Anonymous poster hash: 305dd...0bc Det skal min datter hete når hun kommer i Februar :-) Anonymous poster hash: 8ce0b...98e Kjempe fint navn
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #34 Skrevet 7. januar 2014 Det er vel en kjensgjerning at det er unge, uutdannede mødre med silikonpupper og solariumsfarge som velger disse navnene. Dumskap går gjerne i arv, og dermed går det automatikk i at ikke disse barna ender opp som direktører. La oss ta et eksperiment: er det noen av dere som sier døtrene deres skal hete Savannah som innehar mer enn max 3-årig høyskoleutdanning? Anonymous poster hash: 11340...d3e Det er jo slik. Det er ikke navnene i seg selv som gjør at disse med x-ene og z-ene og anglisismene vil havne i laverestilte sosioøkonomiske sjikt som voksne. Det er den sosiale arven. Anonymous poster hash: 89583...39e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #35 Skrevet 7. januar 2014 Vel, jeg vet om en smart og oppegående mor med 4 eller 5 år på høgskole som ga datteren sin navnet Jessica. Det er jo også definert som "whitetrash-unge-mødre"-navn her inne. Så det er tydelig at den teorien om utdanning og navnevalg ikke stemmer helt. Anonymous poster hash: 3ecab...cb0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #36 Skrevet 7. januar 2014 Vel, jeg vet om en smart og oppegående mor med 4 eller 5 år på høgskole som ga datteren sin navnet Jessica. Det er jo også definert som "whitetrash-unge-mødre"-navn her inne. Så det er tydelig at den teorien om utdanning og navnevalg ikke stemmer helt. Anonymous poster hash: 3ecab...cb0 Den stemmer selvsagt bare på gruppenivå. Individuelle unntak vil du alltid finne. Jeg har hørt om klassiske sosialstønadslevende barnevernsklienter som kaller barna sine Sigrid og Halvor også, men det er ikke det vanligste. Anonymous poster hash: 89583...39e
Somewhere over the rainbow Skrevet 7. januar 2014 #37 Skrevet 7. januar 2014 Det er vel en kjensgjerning at det er unge, uutdannede mødre med silikonpupper og solariumsfarge som velger disse navnene. Dumskap går gjerne i arv, og dermed går det automatikk i at ikke disse barna ender opp som direktører. La oss ta et eksperiment: er det noen av dere som sier døtrene deres skal hete Savannah som innehar mer enn max 3-årig høyskoleutdanning? Anonymous poster hash: 11340...d3e Ja, jeg har 6 års universitetsutdannelse...har embetseksamen.... men navnet Savannah liker jeg veldig godt uansett :-)....
Somewhere over the rainbow Skrevet 7. januar 2014 #38 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Det er vel en kjensgjerning at det er unge, uutdannede mødre med silikonpupper og solariumsfarge som velger disse navnene. Dumskap går gjerne i arv, og dermed går det automatikk i at ikke disse barna ender opp som direktører. La oss ta et eksperiment: er det noen av dere som sier døtrene deres skal hete Savannah som innehar mer enn max 3-årig høyskoleutdanning? Anonymous poster hash: 11340...d3e Det er en ganske krass uttalelse du kommer med altså..... Endret 7. januar 2014 av Somewhere over the rainbow
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #39 Skrevet 7. januar 2014 Man venner seg nok til det. Siden det er så mange som klager over dette så må det være en del som gir barna slike navn, og da blir det kanskje ikke så rart når de vokser opp. (Selv om jeg skal innrømme at jeg følte en trang til å lese Kioskromaner etter å ha lest denne lista med navn) Men kanskje en dag sitter Analie og Elizabella og klager på navnene til barnebarna sine: de skal nemlig hete rare ting som Håkon og Anita og Ingjerd. Anonymous poster hash: ac0b8...187
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #40 Skrevet 7. januar 2014 Det er vel en kjensgjerning at det er unge, uutdannede mødre med silikonpupper og solariumsfarge som velger disse navnene. Dumskap går gjerne i arv, og dermed går det automatikk i at ikke disse barna ender opp som direktører. La oss ta et eksperiment: er det noen av dere som sier døtrene deres skal hete Savannah som innehar mer enn max 3-årig høyskoleutdanning?Anonymous poster hash: 11340...d3e Det er en ganske krass uttalelse du kommer med altså..... Kan godt hende den er krass, men det er også sant! De rike kaller ungene sine for kristian, Olav og Carl, mens bloggerne kaller sine for sienna og Savannah. Anonymous poster hash: 11340...d3e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #41 Skrevet 7. januar 2014 Carl er dritstygt og det eneste jeg tenker er SNOBB når jeg leser det. Mulig jeg er litt mer internasjonal enn flertallet her, men Aiden, Damian og Savannah er jo helt normale navn der jeg kommer fra. Man MÅ ikke ha urnorske navn kun fordi man er født i Norge. Selv heter jeg Monica, det er kanskje krise siden det ikke staves Monika? Anonymous poster hash: 3abc4...3f0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #42 Skrevet 7. januar 2014 Carl er dritstygt og det eneste jeg tenker er SNOBB når jeg leser det. Mulig jeg er litt mer internasjonal enn flertallet her, men Aiden, Damian og Savannah er jo helt normale navn der jeg kommer fra. Man MÅ ikke ha urnorske navn kun fordi man er født i Norge. Selv heter jeg Monica, det er kanskje krise siden det ikke staves Monika? Anonymous poster hash: 3abc4...3f0 Hvis du tenker "snobb" når du hører Carl, er jo ikke du noe bedre enn meg som tenker White-Trash når jeg hører navnene du lister opp? Monica er helt ok det. Poenget er at disse andre navnene er fryktelig pretensiøse. De gir tydelige indikasjoner om foreldre som i beste Hollywood stil ønsker å gi barna "uvanlige" navn - men som feiler til de grader, siden resten av camping-Norge har lagt sin elsk på de samme navnene. Anonymous poster hash: 11340...d3e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #43 Skrevet 7. januar 2014 Carl er dritstygt og det eneste jeg tenker er SNOBB når jeg leser det. Mulig jeg er litt mer internasjonal enn flertallet her, men Aiden, Damian og Savannah er jo helt normale navn der jeg kommer fra. Man MÅ ikke ha urnorske navn kun fordi man er født i Norge. Selv heter jeg Monica, det er kanskje krise siden det ikke staves Monika? Anonymous poster hash: 3abc4...3f0 Hvis du tenker "snobb" når du hører Carl, er jo ikke du noe bedre enn meg som tenker White-Trash når jeg hører navnene du lister opp? Monica er helt ok det. Poenget er at disse andre navnene er fryktelig pretensiøse. De gir tydelige indikasjoner om foreldre som i beste Hollywood stil ønsker å gi barna "uvanlige" navn - men som feiler til de grader, siden resten av camping-Norge har lagt sin elsk på de samme navnene. Anonymous poster hash: 11340...d3e Halve nabolaget i hjembyen min heter Aiden, Gavin, Simon, Clark osv. Så jeg synes absolutt ikke det er noe rart med disse navnene. Synes det er merkelig å kalle normale navn pretensiøse kun fordi det er uvandt for DEG. Hvorfor er ikke Per like pretensiøst som Aiden? Fordi det er norsk? Fordi du kjenner det? Snåle argumenter. Anonymous poster hash: 3abc4...3f0
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #44 Skrevet 7. januar 2014 Savannah er jo en katterase. Kanskje kalle ungen for Perser, Abyssiner og Britisk korthår og da kanskje. Eller hva med å blande navnene, feks -Britisk-Skogdoll. Eller noe sånt. Anonymous poster hash: 5d6ea...ed2
Skogsprinsessa Skrevet 7. januar 2014 #45 Skrevet 7. januar 2014 Datteren min heter Kalia Noelia . Det ble i siste liten navn etter som vi fikk beskjed i ordinær ultralyd om at jeg skulle ha en gutt. Så etter det så vi ikke mer på kjønn. Siste liten? En har jo seks måneder på seg fra barnet er født, til å velge navn, da...?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #46 Skrevet 7. januar 2014 Carl er dritstygt og det eneste jeg tenker er SNOBB når jeg leser det. Mulig jeg er litt mer internasjonal enn flertallet her, men Aiden, Damian og Savannah er jo helt normale navn der jeg kommer fra. Man MÅ ikke ha urnorske navn kun fordi man er født i Norge. Selv heter jeg Monica, det er kanskje krise siden det ikke staves Monika? Anonymous poster hash: 3abc4...3f0 Hvis du tenker "snobb" når du hører Carl, er jo ikke du noe bedre enn meg som tenker White-Trash når jeg hører navnene du lister opp?Monica er helt ok det. Poenget er at disse andre navnene er fryktelig pretensiøse. De gir tydelige indikasjoner om foreldre som i beste Hollywood stil ønsker å gi barna "uvanlige" navn - men som feiler til de grader, siden resten av camping-Norge har lagt sin elsk på de samme navnene.Anonymous poster hash: 11340...d3e Halve nabolaget i hjembyen min heter Aiden, Gavin, Simon, Clark osv. Så jeg synes absolutt ikke det er noe rart med disse navnene. Synes det er merkelig å kalle normale navn pretensiøse kun fordi det er uvandt for DEG. Hvorfor er ikke Per like pretensiøst som Aiden? Fordi det er norsk? Fordi du kjenner det? Snåle argumenter. Anonymous poster hash: 3abc4...3f0 Hvorfor har jeg ikke lov til å kalle disse pretensiøse, mens du har lov til å kalle Carl snobbete? Anonymous poster hash: 11340...d3e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #47 Skrevet 7. januar 2014 Savannah er jo en katterase. Kanskje kalle ungen for Perser, Abyssiner og Britisk korthår og da kanskje. Eller hva med å blande navnene, feks -Britisk-Skogdoll. Eller noe sånt. Anonymous poster hash: 5d6ea...ed2 Er du 5 år eller??? Siden du kommer med så barnslige ting! Anonymous poster hash: 305dd...0bc
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #48 Skrevet 7. januar 2014 Savannah er jo en katterase. Kanskje kalle ungen for Perser, Abyssiner og Britisk korthår og da kanskje. Eller hva med å blande navnene, feks -Britisk-Skogdoll. Eller noe sånt. Anonymous poster hash: 5d6ea...ed2 Er du 5 år eller??? Siden du kommer med så barnslige ting! Anonymous poster hash: 305dd...0bc Hvordan klarte du å gjette det? Du må jammen ha en 6 sans! Wow Anonymous poster hash: 5d6ea...ed2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #49 Skrevet 7. januar 2014 Datteren min heter Kalia Noelia . Det ble i siste liten navn etter som vi fikk beskjed i ordinær ultralyd om at jeg skulle ha en gutt. Så etter det så vi ikke mer på kjønn. Hadde jeg bare sett det på et ark hadde jeg trodd det var et skjeldent syndrom. Anonymous poster hash: 236c0...b5c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #50 Skrevet 7. januar 2014 Det er vel en kjensgjerning at det er unge, uutdannede mødre med silikonpupper og solariumsfarge som velger disse navnene. Dumskap går gjerne i arv, og dermed går det automatikk i at ikke disse barna ender opp som direktører. La oss ta et eksperiment: er det noen av dere som sier døtrene deres skal hete Savannah som innehar mer enn max 3-årig høyskoleutdanning? Anonymous poster hash: 11340...d3e Det er en ganske krass uttalelse du kommer med altså..... Men hun har jo helt rett, krasst eller ikke. Sorry, men jeg ser for meg *Savannah (20) fra Jessheim: "Jeg elsker røffe menn" -møt henne (og puppene hennes) i Vi Menn*-overskrifter når jeg hører det navnet. Anonymous poster hash: 78651...a97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå