Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #76 Skrevet 10. januar 2014 Vet om tre gutter som heter sniper, link lennart og kid kozmo. Syns ikke folk skal legge seg i hva foreldre kaller sine barn, men et sted må da grensa gå for hva som er tillatt??? SNIPER ???Anonymous poster hash: d8536...3df Jo, det går en grense, og den synes jeg er brutt her. Dette er hentet fra lovteksten til "Lov om personavn" av 01.01.2002: § 10.Alminnelige begrensningerSelv om de øvrige vilkår er oppfylt, skal en melding om å ta, endre eller sløyfe navn ikke godtas dersom vedkommendes personnavn ellers kan bli til vesentlig ulempe for vedkommende eller andre sterke grunner tilsier det. Det kan umulig være annet enn en vesentlig ulempe å foreksempel være 30 år og for eksempel forsøke å søke jobb i en internasjonal humantiær organisasjon og hete SNIPER! Foreldre som gir barna sine slike navn ser ikke for seg at kidza noen gang kommer til å komme seg lenger i verden enn til en jobb på det lokale bil- og snøskuterverkstedet eller i kassa på Spar. Anonymous poster hash: bc121...4b6 kan ikke få sagt meg mer enig. Helt forferdelig tragisk for denne gutten. Er vel unødvendig å nevne noe om foreldrwne her, det meste sier seg selv tror jeg... Anonymous poster hash: d8536...3df
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #77 Skrevet 10. januar 2014 Hva slags katogori vil dere si at disse navnene er i, hva sier disse navnene om oss ? : William Oliver Victoria Cecilia Anonymous poster hash: 94c1a...4d5 Mannen din er såkalt ressursterk og tjener godt. Du har litt lavere utdanning enn han, og jobber kanskje deltid fordi du liker så godt å pusle hjemme. Og så har dere råd til det. Fordi dere er avhengige av hans inntekt. Han tjener kanskje mest, men du er sjefen hjemme! Der er han en skikkelig tøffel og gjør kun ting slik du har bestemt det skal være, men det er du ikke enig i, for du mener dere er enige i at dette er den beste og eneste riktige måten. Derfor er det også vanskelig å si så mye om mannen din. For egentlig har DU bestemt navnene, og han var bare enig med deg. Jeg gjetter på at du jobber i et ganske typisk kvinneyrke. Type litt mer akademisk i retning av omsorg/helse. Pedagog? Leder i barnehage? Sykepleier? Du har stort sett bare kvinner som kolleger. Dere har ett lyst, hvitt og lekkert hjem. De fleste vegger er hvite, unntatt en fondvegg med moteriktig, stormønstret grafisk tapet i svart-hvitt med innslag av dype lilla og rosa toner. Alle kontrastfarger i det ellers hvite interiøret matcher. Du liker Pomp de Lux-klær, eller andre klesmerker i samme stil. Du er veldig opptatt av å gjøre alt riktig. Kosthold, barnas aktiviteter, o.l. Smaken din er på mange måter tillært: Du velger etter hva som er "riktig" og "in" nå (eller aller helst, hva som er "up and coming", for det er viktig, vet du!), og dette har du lært av magasiner, livsstilsprogrammer på TV, Dagbladet og venninnegjengen. Er det "riktig", så kjøper du det og liker det. Tror du. Du er flink pike, og sliter litt med å ha selvironi og le av det du ikke får til. Når du og mannen krangler så klager du på at han er for sløv og ikke tar barnas fremtid alvorlig, mens han klager på at du er kontrollfrik og aldri kan slappe av. Av positive sider så er du en trofast kjæreste, huslig, ryddig og ordentlig, elsker barna dine og vil gjøre alt godt for dem (og gjør det også, kanskje bortsett fra å våge å slippe dem løs la dem prøve og feile mer på egen hånd), og du er en morsom og snill venninne som de fleste liker! På jobb er du effektiv og flink, men lite ambisiøs på egne vegne. Ofte hjemme med syke barn. Og du sliter litt med å ikke se ned på brukere du mener er noen surrehuer. -------------MASSE gjetting ut i fra noen navn! Traff jeg blink med noe? Spent!------------------- Anonymous poster hash: bc121...4b6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #78 Skrevet 10. januar 2014 Hva slags katogori vil dere si at disse navnene er i, hva sier disse navnene om oss ? : William Oliver Victoria Cecilia Anonymous poster hash: 94c1a...4d5 Mannen din er såkalt ressursterk og tjener godt. Du har litt lavere utdanning enn han, og jobber kanskje deltid fordi du liker så godt å pusle hjemme. Og så har dere råd til det. Fordi dere er avhengige av hans inntekt. Han tjener kanskje mest, men du er sjefen hjemme! Der er han en skikkelig tøffel og gjør kun ting slik du har bestemt det skal være, men det er du ikke enig i, for du mener dere er enige i at dette er den beste og eneste riktige måten. Derfor er det også vanskelig å si så mye om mannen din. For egentlig har DU bestemt navnene, og han var bare enig med deg. Jeg gjetter på at du jobber i et ganske typisk kvinneyrke. Type litt mer akademisk i retning av omsorg/helse. Pedagog? Leder i barnehage? Sykepleier? Du har stort sett bare kvinner som kolleger. Dere har ett lyst, hvitt og lekkert hjem. De fleste vegger er hvite, unntatt en fondvegg med moteriktig, stormønstret grafisk tapet i svart-hvitt med innslag av dype lilla og rosa toner. Alle kontrastfarger i det ellers hvite interiøret matcher. Du liker Pomp de Lux-klær, eller andre klesmerker i samme stil. Du er veldig opptatt av å gjøre alt riktig. Kosthold, barnas aktiviteter, o.l. Smaken din er på mange måter tillært: Du velger etter hva som er "riktig" og "in" nå (eller aller helst, hva som er "up and coming", for det er viktig, vet du!), og dette har du lært av magasiner, livsstilsprogrammer på TV, Dagbladet og venninnegjengen. Er det "riktig", så kjøper du det og liker det. Tror du. Du er flink pike, og sliter litt med å ha selvironi og le av det du ikke får til. Når du og mannen krangler så klager du på at han er for sløv og ikke tar barnas fremtid alvorlig, mens han klager på at du er kontrollfrik og aldri kan slappe av. Av positive sider så er du en trofast kjæreste, huslig, ryddig og ordentlig, elsker barna dine og vil gjøre alt godt for dem (og gjør det også, kanskje bortsett fra å våge å slippe dem løs la dem prøve og feile mer på egen hånd), og du er en morsom og snill venninne som de fleste liker! På jobb er du effektiv og flink, men lite ambisiøs på egne vegne. Ofte hjemme med syke barn. Og du sliter litt med å ikke se ned på brukere du mener er noen surrehuer. -------------MASSE gjetting ut i fra noen navn! Traff jeg blink med noe? Spent!------------------- Anonymous poster hash: bc121...4b6 Oi, det var mye ja Dette er navn jeg liker veldig godt, så ble veldig nysgjerrig på hva de eventuelt sier om oss. Vi venter førstemann for øyeblikket, mannen går skole og jeg planlegger og ta opp mer utdanning om noen år, vi er unge. Hadde ikke likt det om mannen var en tøffel, vil vite hva han synes og liker, selv om jeg prøver å bestemme litt hjemme. Interiørmessig går vi for det vi liker, vil ha litt farge, både på vegger og ellers, vintage, kvalitetsmøbler, noen fine detaljer, men "less is more". Liker å lage mat og å varte opp, ikke så flink til å vaske. Er en blandig av kreativ, flinkpike og latsabb. Anonymous poster hash: 94c1a...4d5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #79 Skrevet 10. januar 2014 Kjenner en som har gitt barnet sitt navnet Savannah,det blir for dumt når begge foreldrene er norsk! Anonymous poster hash: 305dd...0bc Det skal min datter hete når hun kommer i Februar :-) Anonymous poster hash: 8ce0b...98e Det er ikke et navn, men en av verdens største biotoper. En blanding av steppe og tynn skog. Tørt klima og magert jordsmonn. Og det er også betydningen av navnet. Får jeg komme med andre forslag i samme gate: -Taiga: Det boreale barskogbelte, vesentlig bestående av lerk, gran og furu, som strekker seg gjennom Sibir. Taigaen er Jordens største sammenhengende skogområde, med til dels store myrstrekninger. -Tundra:russisk navn på myrer og flate, grusete strekninger nord for den polare skoggrensen. Telen holder seg i jorden hele året (permafrost). -India: Stort tett befolket land i Asia. Hovedårsaken til at navnet Savannah ble så populært i engelskspråklige land fra midten av 1980-tallet og utover var forresten denne filmen: "When Savannnah Smiles" fra 1982. http://www.youtube.com/watch?v=lJBMIaqmma0 Jenta som spilte hovedrollen var jo utrolig søt da. Men hun døde av heroin-overdose bare 21 år gammel. Det er tøft å skulle gå fra barnestjerne til vanlig voksen skuespiller. Tragisk! Slike ting synes jeg man godt kan vite om før man velger navn. Jeg har forresten en kommentar til et annet poppis-navn: Angelica. En av de hyppigste gjengangerne blant barnvernssaker de siste 10 årene! Uttalt av ansatte i barnevernet som hatt med MANGE slike familier å gjøre. Det sier vel litt om hva slags foreldre som velger slike navn. Dess større prinsesse-faktor og mer fjas med barnas navn, dess større sjanse for at det er en familie med unge foreldre helt uten peiling på hva de holder på med. Anonymous poster hash: bc121...4b6 India er også fint.....:-) Hilsen hun som skal døpe datteren sin Savannah...... Anonymous poster hash: 8ce0b...98e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #80 Skrevet 10. januar 2014 Selvsagt visste jeg betydelsen av navnet når jeg valgte navnet Savannah..... er så hyggelig når andre skal belære meg altså ;-) Anonymous poster hash: 8ce0b...98e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #81 Skrevet 10. januar 2014 Kanskje er jeg litt fjern,men hva er så ille med Anelia? Anonymous poster hash: a8bf4...e96
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #82 Skrevet 10. januar 2014 Kjenner en som har gitt barnet sitt navnet Savannah,det blir for dumt når begge foreldrene er norsk! Anonymous poster hash: 305dd...0bc Det skal min datter hete når hun kommer i Februar :-) Anonymous poster hash: 8ce0b...98e Det er ikke et navn, men en av verdens største biotoper. En blanding av steppe og tynn skog. Tørt klima og magert jordsmonn. Og det er også betydningen av navnet. Får jeg komme med andre forslag i samme gate: -Taiga: Det boreale barskogbelte, vesentlig bestående av lerk, gran og furu, som strekker seg gjennom Sibir. Taigaen er Jordens største sammenhengende skogområde, med til dels store myrstrekninger. -Tundra:russisk navn på myrer og flate, grusete strekninger nord for den polare skoggrensen. Telen holder seg i jorden hele året (permafrost). -India: Stort tett befolket land i Asia. Hovedårsaken til at navnet Savannah ble så populært i engelskspråklige land fra midten av 1980-tallet og utover var forresten denne filmen: "When Savannnah Smiles" fra 1982. http://www.youtube.com/watch?v=lJBMIaqmma0 Jenta som spilte hovedrollen var jo utrolig søt da. Men hun døde av heroin-overdose bare 21 år gammel. Det er tøft å skulle gå fra barnestjerne til vanlig voksen skuespiller. Tragisk! Slike ting synes jeg man godt kan vite om før man velger navn. Jeg har forresten en kommentar til et annet poppis-navn: Angelica. En av de hyppigste gjengangerne blant barnvernssaker de siste 10 årene! Uttalt av ansatte i barnevernet som hatt med MANGE slike familier å gjøre. Det sier vel litt om hva slags foreldre som velger slike navn. Dess større prinsesse-faktor og mer fjas med barnas navn, dess større sjanse for at det er en familie med unge foreldre helt uten peiling på hva de holder på med. Anonymous poster hash: bc121...4b6 Er det ikke savanne du tenker på? Det er jo afrikansk steppelandskap,savannah på engelsk Dette er forresten en savannah: http://www.cloudedleopards.us/Web-Cats-Savannah-Solomon-1.jpg Anonymous poster hash: a8bf4...e96
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #83 Skrevet 10. januar 2014 Malina-Marie Romeo Liam Antonio Milla Nikita Timo Sini Sofia Nick Antonio Michelle Aurelia Damian Davi Emilie Norita Milo Marinius Liam Felix Kévin-Emil Tiana Jakob Emilian Rose Nathalie Linnea Emil René Xander Alessandro Julian René Milian Olander Lars Willy Lenea Lieke Fileine Ezio Jerome Nikitia Isabell (ikke Nikita, men Nikitia) Leo Alexis Marylena Tiana Ailin Millea Savannah Selfine Martinuz Emilie Cazandra Lycke Elize Carlos Alexander Theanine Kasandra Elvira Keylinn Mirelle Daniela Ayla Alexandra Angelica Eireen Marine Viktoria Linus Matheo Eneah Lovise Beate Michelle Leoh (ja, med h) Kevin James Aiden Alexander Cecilia Ivara Dennis Didrik Tilia Og igjen Anelia er eksempler på navn fra listen. H-ene og z-ene har jeg dessverre ikke plassert der for å være morsom. 99% av disse har helnorske etternavn som Christiansen, Bjørnsen osv. Anonymous poster hash: cfc24...ad3 Hva med Evangeline Rose Celine ? Anonymous poster hash: 8a9d8...214
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #84 Skrevet 10. januar 2014 De fleste av disse navna er bedre enn Ola og Kari. Kreative navn istedet for traust og kjedelig. Smaken er som baken, dere som liker Ola liker ikke disse og omvendt helt ok men ingen grunn til å lage post om det. Skal jeg lage en om kjedelige navn som hverken klinger godt eller lyset personlighet av? Anonymous poster hash: bdcdf...340
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #85 Skrevet 10. januar 2014 Kreative og kreative, tja... Anonymous poster hash: cfc24...ad3
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #86 Skrevet 10. januar 2014 Hva slags katogori vil dere si at disse navnene er i, hva sier disse navnene om oss ? : William Oliver Victoria Cecilia Anonymous poster hash: 94c1a...4d5 Mannen din er såkalt ressursterk og tjener godt. Du har litt lavere utdanning enn han, og jobber kanskje deltid fordi du liker så godt å pusle hjemme. Og så har dere råd til det. Fordi dere er avhengige av hans inntekt. Han tjener kanskje mest, men du er sjefen hjemme! Der er han en skikkelig tøffel og gjør kun ting slik du har bestemt det skal være, men det er du ikke enig i, for du mener dere er enige i at dette er den beste og eneste riktige måten. Derfor er det også vanskelig å si så mye om mannen din. For egentlig har DU bestemt navnene, og han var bare enig med deg. Jeg gjetter på at du jobber i et ganske typisk kvinneyrke. Type litt mer akademisk i retning av omsorg/helse. Pedagog? Leder i barnehage? Sykepleier? Du har stort sett bare kvinner som kolleger. Dere har ett lyst, hvitt og lekkert hjem. De fleste vegger er hvite, unntatt en fondvegg med moteriktig, stormønstret grafisk tapet i svart-hvitt med innslag av dype lilla og rosa toner. Alle kontrastfarger i det ellers hvite interiøret matcher. Du liker Pomp de Lux-klær, eller andre klesmerker i samme stil. Du er veldig opptatt av å gjøre alt riktig. Kosthold, barnas aktiviteter, o.l. Smaken din er på mange måter tillært: Du velger etter hva som er "riktig" og "in" nå (eller aller helst, hva som er "up and coming", for det er viktig, vet du!), og dette har du lært av magasiner, livsstilsprogrammer på TV, Dagbladet og venninnegjengen. Er det "riktig", så kjøper du det og liker det. Tror du. Du er flink pike, og sliter litt med å ha selvironi og le av det du ikke får til. Når du og mannen krangler så klager du på at han er for sløv og ikke tar barnas fremtid alvorlig, mens han klager på at du er kontrollfrik og aldri kan slappe av. Av positive sider så er du en trofast kjæreste, huslig, ryddig og ordentlig, elsker barna dine og vil gjøre alt godt for dem (og gjør det også, kanskje bortsett fra å våge å slippe dem løs la dem prøve og feile mer på egen hånd), og du er en morsom og snill venninne som de fleste liker! På jobb er du effektiv og flink, men lite ambisiøs på egne vegne. Ofte hjemme med syke barn. Og du sliter litt med å ikke se ned på brukere du mener er noen surrehuer. -------------MASSE gjetting ut i fra noen navn! Traff jeg blink med noe? Spent!------------------- Anonymous poster hash: bc121...4b6 Oi, det var mye ja Dette er navn jeg liker veldig godt, så ble veldig nysgjerrig på hva de eventuelt sier om oss. Vi venter førstemann for øyeblikket, mannen går skole og jeg planlegger og ta opp mer utdanning om noen år, vi er unge. Hadde ikke likt det om mannen var en tøffel, vil vite hva han synes og liker, selv om jeg prøver å bestemme litt hjemme. Interiørmessig går vi for det vi liker, vil ha litt farge, både på vegger og ellers, vintage, kvalitetsmøbler, noen fine detaljer, men "less is more". Liker å lage mat og å varte opp, ikke så flink til å vaske. Er en blandig av kreativ, flinkpike og latsabb. Anonymous poster hash: 94c1a...4d5 Synes du høres både hyggeligere og mer interessant ut i "virkeligheten" enn jeg så for meg ut i fra navnene! Det er bra. Om dere venter deres første barn så kan jeg komme med et tips: Når dere etter sannsynligvis en god del år og masse livserfaring senere har fått de barna dere ønsker, så kan det merkelig nok hende at dere ikke har barn med noen av disse navnene! Jeg hadde ærlig talt ikke sett for meg at noen av mine barn skulle ha de navnene de faktisk fikk. Kanskje med unntak av ene datteren som har ett dobbeltnavn. Det ene navnet hennes syntes jeg var fint allerede som tenåring. Når vi fikk første barnet var kjønnet "feil" (ooops, ikke stol for mye på ultralyden!). Og navnet vi hadde tenkt ut var selvsagt også feil. Da ble det til slutt impulsvalg av navn, vi overrasket alle, til og med oss selv, men har aldri angret. Fordi det navnet passet barnet så utrolig bra. Og senere har vi også opplevd at ingen av navnene vi tidligere har likt passet på barnet. Og etter dødsfall i familien ønsket vi å kalle opp kjære familiemedlemmer. Til slutt har vi endt opp med en liten søskenflokk med det vi selv synes er fine navn. Ingen spesiell rød tråd egentlig, og det er ikke så viktig heller. De er individer, ikke en samlet masse. Anonymous poster hash: bc121...4b6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #87 Skrevet 10. januar 2014 Kjenner en som har gitt barnet sitt navnet Savannah,det blir for dumt når begge foreldrene er norsk! Anonymous poster hash: 305dd...0bc Det skal min datter hete når hun kommer i Februar :-) Anonymous poster hash: 8ce0b...98e Det er ikke et navn, men en av verdens største biotoper. En blanding av steppe og tynn skog. Tørt klima og magert jordsmonn. Og det er også betydningen av navnet. Får jeg komme med andre forslag i samme gate: -Taiga: Det boreale barskogbelte, vesentlig bestående av lerk, gran og furu, som strekker seg gjennom Sibir. Taigaen er Jordens største sammenhengende skogområde, med til dels store myrstrekninger. -Tundra:russisk navn på myrer og flate, grusete strekninger nord for den polare skoggrensen. Telen holder seg i jorden hele året (permafrost). -India: Stort tett befolket land i Asia. Hovedårsaken til at navnet Savannah ble så populært i engelskspråklige land fra midten av 1980-tallet og utover var forresten denne filmen: "When Savannnah Smiles" fra 1982. http://www.youtube.com/watch?v=lJBMIaqmma0 Jenta som spilte hovedrollen var jo utrolig søt da. Men hun døde av heroin-overdose bare 21 år gammel. Det er tøft å skulle gå fra barnestjerne til vanlig voksen skuespiller. Tragisk! Slike ting synes jeg man godt kan vite om før man velger navn. Jeg har forresten en kommentar til et annet poppis-navn: Angelica. En av de hyppigste gjengangerne blant barnvernssaker de siste 10 årene! Uttalt av ansatte i barnevernet som hatt med MANGE slike familier å gjøre. Det sier vel litt om hva slags foreldre som velger slike navn. Dess større prinsesse-faktor og mer fjas med barnas navn, dess større sjanse for at det er en familie med unge foreldre helt uten peiling på hva de holder på med. Anonymous poster hash: bc121...4b6 Er det ikke savanne du tenker på? Det er jo afrikansk steppelandskap,savannah på engelsk Dette er forresten en savannah: http://www.cloudedleopards.us/Web-Cats-Savannah-Solomon-1.jpg Anonymous poster hash: a8bf4...e96 Jo, det var jo Savannah jeg tenkte på. Som er en liten omskrivning av det engelske ordet for savanne. Hvis det er et fint navn, så kan man like gjerne vurdere andre geografisk og biologiske begreper. Som Taiga, Tundra, India, Terra Nova, Nova Scotia, Stella Polaris.... lista kan bli veeeeldig lang! Anonymous poster hash: bc121...4b6
♥Nemi♥ Skrevet 10. januar 2014 #88 Skrevet 10. januar 2014 India, Stella og Nova er jo navn man bruker i Norge.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #89 Skrevet 10. januar 2014 Hva slags katogori vil dere si at disse navnene er i, hva sier disse navnene om oss ? : William Oliver Victoria Cecilia Anonymous poster hash: 94c1a...4d5 Mannen din er såkalt ressursterk og tjener godt. Du har litt lavere utdanning enn han, og jobber kanskje deltid fordi du liker så godt å pusle hjemme. Og så har dere råd til det. Fordi dere er avhengige av hans inntekt. Han tjener kanskje mest, men du er sjefen hjemme! Der er han en skikkelig tøffel og gjør kun ting slik du har bestemt det skal være, men det er du ikke enig i, for du mener dere er enige i at dette er den beste og eneste riktige måten. Derfor er det også vanskelig å si så mye om mannen din. For egentlig har DU bestemt navnene, og han var bare enig med deg. Jeg gjetter på at du jobber i et ganske typisk kvinneyrke. Type litt mer akademisk i retning av omsorg/helse. Pedagog? Leder i barnehage? Sykepleier? Du har stort sett bare kvinner som kolleger. Dere har ett lyst, hvitt og lekkert hjem. De fleste vegger er hvite, unntatt en fondvegg med moteriktig, stormønstret grafisk tapet i svart-hvitt med innslag av dype lilla og rosa toner. Alle kontrastfarger i det ellers hvite interiøret matcher. Du liker Pomp de Lux-klær, eller andre klesmerker i samme stil. Du er veldig opptatt av å gjøre alt riktig. Kosthold, barnas aktiviteter, o.l. Smaken din er på mange måter tillært: Du velger etter hva som er "riktig" og "in" nå (eller aller helst, hva som er "up and coming", for det er viktig, vet du!), og dette har du lært av magasiner, livsstilsprogrammer på TV, Dagbladet og venninnegjengen. Er det "riktig", så kjøper du det og liker det. Tror du. Du er flink pike, og sliter litt med å ha selvironi og le av det du ikke får til. Når du og mannen krangler så klager du på at han er for sløv og ikke tar barnas fremtid alvorlig, mens han klager på at du er kontrollfrik og aldri kan slappe av. Av positive sider så er du en trofast kjæreste, huslig, ryddig og ordentlig, elsker barna dine og vil gjøre alt godt for dem (og gjør det også, kanskje bortsett fra å våge å slippe dem løs la dem prøve og feile mer på egen hånd), og du er en morsom og snill venninne som de fleste liker! På jobb er du effektiv og flink, men lite ambisiøs på egne vegne. Ofte hjemme med syke barn. Og du sliter litt med å ikke se ned på brukere du mener er noen surrehuer. -------------MASSE gjetting ut i fra noen navn! Traff jeg blink med noe? Spent!------------------- Anonymous poster hash: bc121...4b6 Oi, det var mye ja Dette er navn jeg liker veldig godt, så ble veldig nysgjerrig på hva de eventuelt sier om oss. Vi venter førstemann for øyeblikket, mannen går skole og jeg planlegger og ta opp mer utdanning om noen år, vi er unge. Hadde ikke likt det om mannen var en tøffel, vil vite hva han synes og liker, selv om jeg prøver å bestemme litt hjemme. Interiørmessig går vi for det vi liker, vil ha litt farge, både på vegger og ellers, vintage, kvalitetsmøbler, noen fine detaljer, men "less is more". Liker å lage mat og å varte opp, ikke så flink til å vaske. Er en blandig av kreativ, flinkpike og latsabb. Anonymous poster hash: 94c1a...4d5 Heeei, jeg hadde forresten helt rett i EN ting: Dette var navn DU som mor likte! Og far var ikke innblandet i valget. Selv om det hittil bare er snakk om mulige navnealternativer. Jeg tenkte nemlig at det var umulig å ha FIRE barn med så like og gjennomførte navn uten av det var en liten kontrollfrik av en mor som hadde planlagt og bestemt dette helt på egen hånd lenge før barna var født. Som sagt: når virkeligheten slår inn, og to personer fra to ulike familier og deres tradisjoner skal bli enige om navn på mange barn, så ender man ofte opp med et litt mindre ensartet resultat. Hilsen # 77 Anonymous poster hash: bc121...4b6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #90 Skrevet 10. januar 2014 Hva slags katogori vil dere si at disse navnene er i, hva sier disse navnene om oss ? : William Oliver Victoria Cecilia Anonymous poster hash: 94c1a...4d5 Mannen din er såkalt ressursterk og tjener godt. Du har litt lavere utdanning enn han, og jobber kanskje deltid fordi du liker så godt å pusle hjemme. Og så har dere råd til det. Fordi dere er avhengige av hans inntekt. Han tjener kanskje mest, men du er sjefen hjemme! Der er han en skikkelig tøffel og gjør kun ting slik du har bestemt det skal være, men det er du ikke enig i, for du mener dere er enige i at dette er den beste og eneste riktige måten. Derfor er det også vanskelig å si så mye om mannen din. For egentlig har DU bestemt navnene, og han var bare enig med deg. Jeg gjetter på at du jobber i et ganske typisk kvinneyrke. Type litt mer akademisk i retning av omsorg/helse. Pedagog? Leder i barnehage? Sykepleier? Du har stort sett bare kvinner som kolleger. Dere har ett lyst, hvitt og lekkert hjem. De fleste vegger er hvite, unntatt en fondvegg med moteriktig, stormønstret grafisk tapet i svart-hvitt med innslag av dype lilla og rosa toner. Alle kontrastfarger i det ellers hvite interiøret matcher. Du liker Pomp de Lux-klær, eller andre klesmerker i samme stil. Du er veldig opptatt av å gjøre alt riktig. Kosthold, barnas aktiviteter, o.l. Smaken din er på mange måter tillært: Du velger etter hva som er "riktig" og "in" nå (eller aller helst, hva som er "up and coming", for det er viktig, vet du!), og dette har du lært av magasiner, livsstilsprogrammer på TV, Dagbladet og venninnegjengen. Er det "riktig", så kjøper du det og liker det. Tror du. Du er flink pike, og sliter litt med å ha selvironi og le av det du ikke får til. Når du og mannen krangler så klager du på at han er for sløv og ikke tar barnas fremtid alvorlig, mens han klager på at du er kontrollfrik og aldri kan slappe av. Av positive sider så er du en trofast kjæreste, huslig, ryddig og ordentlig, elsker barna dine og vil gjøre alt godt for dem (og gjør det også, kanskje bortsett fra å våge å slippe dem løs la dem prøve og feile mer på egen hånd), og du er en morsom og snill venninne som de fleste liker! På jobb er du effektiv og flink, men lite ambisiøs på egne vegne. Ofte hjemme med syke barn. Og du sliter litt med å ikke se ned på brukere du mener er noen surrehuer. -------------MASSE gjetting ut i fra noen navn! Traff jeg blink med noe? Spent!------------------- Anonymous poster hash: bc121...4b6 Oi, det var mye ja Dette er navn jeg liker veldig godt, så ble veldig nysgjerrig på hva de eventuelt sier om oss. Vi venter førstemann for øyeblikket, mannen går skole og jeg planlegger og ta opp mer utdanning om noen år, vi er unge. Hadde ikke likt det om mannen var en tøffel, vil vite hva han synes og liker, selv om jeg prøver å bestemme litt hjemme. Interiørmessig går vi for det vi liker, vil ha litt farge, både på vegger og ellers, vintage, kvalitetsmøbler, noen fine detaljer, men "less is more". Liker å lage mat og å varte opp, ikke så flink til å vaske. Er en blandig av kreativ, flinkpike og latsabb. Anonymous poster hash: 94c1a...4d5 Heeei, jeg hadde forresten helt rett i EN ting: Dette var navn DU som mor likte! Og far var ikke innblandet i valget. Selv om det hittil bare er snakk om mulige navnealternativer. Jeg tenkte nemlig at det var umulig å ha FIRE barn med så like og gjennomførte navn uten av det var en liten kontrollfrik av en mor som hadde planlagt og bestemt dette helt på egen hånd lenge før barna var født. Som sagt: når virkeligheten slår inn, og to personer fra to ulike familier og deres tradisjoner skal bli enige om navn på mange barn, så ender man ofte opp med et litt mindre ensartet resultat. Hilsen # 77 Anonymous poster hash: bc121...4b6 Det er navn jeg liker ja, men hvorfor tror du jeg har planlagt og bestemt det allerede, alene? hehe Synes faktisk det er veldig viktig at vi begge er enige og fornøyd med valget. Det var mannen som foreslo William først, og jeg liker det selv og, så om det kommer en gutt nå så blir det kanskje en William. Er det ikke vanlig at mannen har noen tanker om navn han og? Hadde synes det var rart om jeg bestemte navn alene på våre barn...og litt trist. Anonymous poster hash: 94c1a...4d5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #91 Skrevet 10. januar 2014 Min neste sønn skal hete Tennis. Anonymous poster hash: e9469...6d8
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #92 Skrevet 10. januar 2014 Har passert 40 og synes at det er mange "rare" navn rundt omkring. Men det rare er at det er så mange som har disse "rare" navnene at de som har "normale" navn blir i fåtall. Jeg har ikke sansen for Chrisander da jeg synes det rett og slett er et navn som er lagd av navnene Christoffer og Alexander. Veit om en familie som har kalt sin yngste sønn det. Brødrene heter faktisk Christoffer og Alexander! Mine barn har "normale" navn, i mine ører i hvert fall. De har alle dobbeltnavn men kombinasjonen er vel litt spesiell da det er 15 som heter det samme eldstebarnet, 9 (87) so nr 2, 26(209) som nr 3 og færre enn 4(35) som yngste. Parantesen er fordi de har bindestrek og uten bindestreken er det tydelig flere som liker navnene våre. Anonymous poster hash: acc87...4b6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #93 Skrevet 10. januar 2014 Carl er dritstygt og det eneste jeg tenker er SNOBB når jeg leser det. Mulig jeg er litt mer internasjonal enn flertallet her, men Aiden, Damian og Savannah er jo helt normale navn der jeg kommer fra. Man MÅ ikke ha urnorske navn kun fordi man er født i Norge. Selv heter jeg Monica, det er kanskje krise siden det ikke staves Monika? Anonymous poster hash: 3abc4...3f0 Jeg heter også Monica :-) født på 70 tallet du også? Anonymous poster hash: 59d4d...d17
Gjest MMJ Skrevet 10. januar 2014 #94 Skrevet 10. januar 2014 Det er vel en kjensgjerning at det er unge, uutdannede mødre med silikonpupper og solariumsfarge som velger disse navnene. Dumskap går gjerne i arv, og dermed går det automatikk i at ikke disse barna ender opp som direktører. La oss ta et eksperiment: er det noen av dere som sier døtrene deres skal hete Savannah som innehar mer enn max 3-årig høyskoleutdanning? Anonymous poster hash: 11340...d3e Det er en ganske krass uttalelse du kommer med altså..... Det er vel en kjensgjerning at det er unge, uutdannede mødre med silikonpupper og solariumsfarge som velger disse navnene. Dumskap går gjerne i arv, og dermed går det automatikk i at ikke disse barna ender opp som direktører. La oss ta et eksperiment: er det noen av dere som sier døtrene deres skal hete Savannah som innehar mer enn max 3-årig høyskoleutdanning? Anonymous poster hash: 11340...d3e Det er en ganske krass uttalelse du kommer med altså..... Liker anonym godt her - hun/han får meg til å le ganske så godt Morsomt! Anonym, har du overnaturlige evner - siden du kan "se" hvordan foreldrene til barna er og ser ut i fra navnene? Nydlig
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. januar 2014 #95 Skrevet 10. januar 2014 Tiana er et vanlig navn i f.eks Kroatia, så kanskje de har utenlandsk opprinnelse? Mange av navnene på den lista var jo helt ok navn selvom de ikke ville klmmet på min navneliste synes jeg ikke alle var merkelige.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2014 #96 Skrevet 10. januar 2014 Anonymous poster hash: 11340...d3e Halve nabolaget i hjembyen min heter Aiden, Gavin, Simon, Clark osv. Så jeg synes absolutt ikke det er noe rart med disse navnene. Synes det er merkelig å kalle normale navn pretensiøse kun fordi det er uvandt for DEG. Hvorfor er ikke Per like pretensiøst som Aiden? Fordi det er norsk? Fordi du kjenner det? Snåle argumenter. Anonymous poster hash: 3abc4...3f0 Hvor i landet bor du? Vet bare om én Aiden jeg. Og det er i Trøndelag. Anonymous poster hash: a46a5...c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå