Gå til innhold

Oi, for noen navn, jeg er nesten satt ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en sak fra babyverden hvor en rekke folk har kommentert hva deres 2013-barn heter (Facebook). Jeg er nesten overrasket over at det er mulig. Ulik smak er fint, men allikevel.

Elize istedenfor Elise

Anelia (den var mer uheldig enn noe annet)

Max Millian

Snorr (ja, e-en mangler ikke) Severin

Elizabella

Mirelle

Diverse dobbeltnavn eller trippelnavn som konkurrerer om årets mest klissete tittel: Angelica Angelina osv.

PS: ja, jeg mener at de må tåle meninger og diskusjon når de velger å legge ut barnas navn offentlig.

Anonymous poster hash: cfc24...ad3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anelia?? AUDA!

Anonymous poster hash: d637b...7dd
Skrevet

Ja, for all del hver sin smak, men man begrenser barnas muligheter ved å velge enkelte navn.. få som vil ansette et par av de navnene som direktør for større selskaper.. lurer på hva disse barna har til etternavn, passer ikke helt med olsen, hansen, larsen osv. Er også mange av disse nye navnene som har mildt sagt uheldige betydninger i andre sammenhenger, eks. Melena, det er et medisinsk begrep for blodig avføring ...

Anonymous poster hash: d6200...17e

Skrevet

Smaken er som baken. Den er delt, men noen har smaken midt oppi der også . . .

Anonymous poster hash: 597db...023

Skrevet

Ikke glem Kassander/Carossander/osv

Anonymous poster hash: 37cf7...7b8

Skrevet

Alt for å få et helt vanlig ok navn til å bli fjortis. Elizabella må være det rareste jeg har hørt hittil i år. Ikke klang det noe fint sammen heller syns jeg.

Uvanlige dobbeltnavn blir lett smør på flesk.

Skrevet

Bjørnstjerne, hahahaha.

Anonymous poster hash: d9220...9f5
Skrevet

Malina-Marie

Romeo

Liam Antonio

Milla Nikita

Timo

Sini Sofia

Nick Antonio

Michelle Aurelia

Damian Davi

Emilie Norita

Milo Marinius

Liam Felix

Kévin-Emil

Tiana

Jakob Emilian

Rose Nathalie Linnea

Emil René

Xander

Alessandro

Julian René

Milian Olander

Lars Willy

Lenea

Lieke Fileine

Ezio Jerome

Nikitia Isabell (ikke Nikita, men Nikitia)

Leo Alexis

Marylena

Tiana Ailin

Millea

Savannah

Selfine

Martinuz

Emilie Cazandra

Lycke Elize

Carlos Alexander

Theanine

Kasandra Elvira

Keylinn

Mirelle Daniela

Ayla Alexandra

Angelica Eireen

Marine Viktoria

Linus Matheo

Eneah Lovise

Beate Michelle

Leoh (ja, med h)

Kevin James

Aiden Alexander

Cecilia Ivara

Dennis Didrik

Tilia

Og igjen Anelia er eksempler på navn fra listen. H-ene og z-ene har jeg dessverre ikke plassert der for å være morsom. 99% av disse har helnorske etternavn som Christiansen, Bjørnsen osv.

Skrevet

Man velger ikke sine foreldre, menn at barn er prisgitt foreldrene er jo helt klart.

Anonymous poster hash: 890d2...092
Skrevet

Jeg synes mange av navnene er sjarmerende og søte!  :huh:

Anonymous poster hash: 2c08d...b64
Skrevet

Flere av navnene er greie nok alene, men kombinasjonene?

Skrevet

Jeg er født tidlig på nittitallet, og har et navn som sist var på topp 50-listene på 1850-tallet...

Har alltid vær den eneste som heter det, bortsett fra en gammel lærer. Ingen i årsmodellene før meg, eller etter meg heter det samme. Og jeg har bare ett navn ;-)

Men jeg har da vokst opp likevel.

Okeida, så er jeg glad jeg ikke heter Anelia...

Anonymous poster hash: 67e36...283

Skrevet

Hahaha...jeg ler faktisk høyt... av voksne mennesker som ikke forstår at navnet skjemmer ingen!  

Dersom du tror at man ikke blir ansatt som toppdirektør pga ett navn, da han du ikke mange år på skolebenken selv. 

Er det mulig...... :) 

Skrevet

Huff, er det mulig... Mange fjasenavn... Noe sier meg at dette ikke er blant de skarpeste foreldrene... Og dobbeltnavn slm rimer på hverandre... Makan!

Anonymous poster hash: df087...230

Skrevet

Er mange jeg er ung eller og naver og prøver å være kul mamma navn

Anonymous poster hash: e5534...65f

Skrevet

Jeg tror ikke at navnet i seg selv vil hindre disse barna i så mye, men det er unektelig litt uheldig å ha enkelte av disse navnene. Spesielt Anelia.

Skrevet

Kjenner en som har gitt barnet sitt navnet Savannah,det blir for dumt når begge foreldrene er norsk!

Anonymous poster hash: 305dd...0bc
Skrevet

Min ex ville at barnet skulle heter Ariel. Skikkelig kjipt navn. Ser for meg en 18 år gammel stripper

Anonymous poster hash: e5534...65f

Skrevet

Datteren min heter Kalia Noelia .

Det ble i siste liten navn etter som vi fikk beskjed i ordinær ultralyd om at jeg skulle ha en gutt. Så etter det så vi ikke mer på kjønn.

Skrevet

Kjenner en som har gitt barnet sitt navnet Savannah,det blir for dumt når begge foreldrene er norsk!

Kjenner et par norske barn som heter Savannah. Syntes det er fint. Ikke det verste navnet ihvertfall.

Anonymous poster hash: 2b5c5...ae8

Skrevet

Det skal min datter hete når hun kommer i Februar :-)

Anonymous poster hash: 8ce0b...98e

Skrevet

Datteren min heter Kalia Noelia .

Det ble i siste liten navn etter som vi fikk beskjed i ordinær ultralyd om at jeg skulle ha en gutt. Så etter det så vi ikke mer på kjønn.

Merkelig kombinasjon. Helt samme endelse jo? Passer ikke bra sammen heller. Men viktigste er at dere liker selvfølgelig... Er dere helt norske?

Anonymous poster hash: 5c9ee...7ac

Skrevet

Her var det mange fjortisnavn. Dobbeltnavn med samme endelse er IKKE bra. Samme med disse Z og H som alle skal presse inn i navnet, bare for at navnet skal være spesielt. 

Anonymous poster hash: 5d6ea...ed2
Skrevet

Det skal min datter hete når hun kommer i Februar :-)

Anonymous poster hash: 8ce0b...98e

Nydelig navn! :)

Visst jeg får en jente så kommer nok jeg også til å bruke det navnet.

Skrevet

Navnet skjemmer ingen, ivertfall de fleste. Synes ikke lista var så ille, noen var litt to much da men.

Anonymous poster hash: bdcdf...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...