Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Leste en sak fra babyverden hvor en rekke folk har kommentert hva deres 2013-barn heter (Facebook). Jeg er nesten overrasket over at det er mulig. Ulik smak er fint, men allikevel. Elize istedenfor Elise Anelia (den var mer uheldig enn noe annet) Max Millian Snorr (ja, e-en mangler ikke) Severin Elizabella Mirelle Diverse dobbeltnavn eller trippelnavn som konkurrerer om årets mest klissete tittel: Angelica Angelina osv. PS: ja, jeg mener at de må tåle meninger og diskusjon når de velger å legge ut barnas navn offentlig. Anonymous poster hash: cfc24...ad3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Anelia?? AUDA! Anonymous poster hash: d637b...7dd
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Ja, for all del hver sin smak, men man begrenser barnas muligheter ved å velge enkelte navn.. få som vil ansette et par av de navnene som direktør for større selskaper.. lurer på hva disse barna har til etternavn, passer ikke helt med olsen, hansen, larsen osv. Er også mange av disse nye navnene som har mildt sagt uheldige betydninger i andre sammenhenger, eks. Melena, det er et medisinsk begrep for blodig avføring ... Anonymous poster hash: d6200...17e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Smaken er som baken. Den er delt, men noen har smaken midt oppi der også . . . Anonymous poster hash: 597db...023
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Ikke glem Kassander/Carossander/osv Anonymous poster hash: 37cf7...7b8
Gunner Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Alt for å få et helt vanlig ok navn til å bli fjortis. Elizabella må være det rareste jeg har hørt hittil i år. Ikke klang det noe fint sammen heller syns jeg. Uvanlige dobbeltnavn blir lett smør på flesk.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Bjørnstjerne, hahahaha. Anonymous poster hash: d9220...9f5
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Malina-Marie Romeo Liam Antonio Milla Nikita Timo Sini Sofia Nick Antonio Michelle Aurelia Damian Davi Emilie Norita Milo Marinius Liam Felix Kévin-Emil Tiana Jakob Emilian Rose Nathalie Linnea Emil René Xander Alessandro Julian René Milian Olander Lars Willy Lenea Lieke Fileine Ezio Jerome Nikitia Isabell (ikke Nikita, men Nikitia) Leo Alexis Marylena Tiana Ailin Millea Savannah Selfine Martinuz Emilie Cazandra Lycke Elize Carlos Alexander Theanine Kasandra Elvira Keylinn Mirelle Daniela Ayla Alexandra Angelica Eireen Marine Viktoria Linus Matheo Eneah Lovise Beate Michelle Leoh (ja, med h) Kevin James Aiden Alexander Cecilia Ivara Dennis Didrik Tilia Og igjen Anelia er eksempler på navn fra listen. H-ene og z-ene har jeg dessverre ikke plassert der for å være morsom. 99% av disse har helnorske etternavn som Christiansen, Bjørnsen osv. Anonymous poster hash: cfc24...ad3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Man velger ikke sine foreldre, menn at barn er prisgitt foreldrene er jo helt klart. Anonymous poster hash: 890d2...092
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg synes mange av navnene er sjarmerende og søte! Anonymous poster hash: 2c08d...b64
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Flere av navnene er greie nok alene, men kombinasjonene? Anonymous poster hash: cfc24...ad3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er født tidlig på nittitallet, og har et navn som sist var på topp 50-listene på 1850-tallet... Har alltid vær den eneste som heter det, bortsett fra en gammel lærer. Ingen i årsmodellene før meg, eller etter meg heter det samme. Og jeg har bare ett navn ;-) Men jeg har da vokst opp likevel. Okeida, så er jeg glad jeg ikke heter Anelia... Anonymous poster hash: 67e36...283
hol(L)y COW Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Hahaha...jeg ler faktisk høyt... av voksne mennesker som ikke forstår at navnet skjemmer ingen! Dersom du tror at man ikke blir ansatt som toppdirektør pga ett navn, da han du ikke mange år på skolebenken selv. Er det mulig......
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Huff, er det mulig... Mange fjasenavn... Noe sier meg at dette ikke er blant de skarpeste foreldrene... Og dobbeltnavn slm rimer på hverandre... Makan! Anonymous poster hash: df087...230
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Er mange jeg er ung eller og naver og prøver å være kul mamma navn Anonymous poster hash: e5534...65f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tror ikke at navnet i seg selv vil hindre disse barna i så mye, men det er unektelig litt uheldig å ha enkelte av disse navnene. Spesielt Anelia. Anonymous poster hash: cfc24...ad3
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Kjenner en som har gitt barnet sitt navnet Savannah,det blir for dumt når begge foreldrene er norsk! Anonymous poster hash: 305dd...0bc
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Min ex ville at barnet skulle heter Ariel. Skikkelig kjipt navn. Ser for meg en 18 år gammel stripper Anonymous poster hash: e5534...65f
Natti11 Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Datteren min heter Kalia Noelia . Det ble i siste liten navn etter som vi fikk beskjed i ordinær ultralyd om at jeg skulle ha en gutt. Så etter det så vi ikke mer på kjønn.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Kjenner en som har gitt barnet sitt navnet Savannah,det blir for dumt når begge foreldrene er norsk! Anonymous poster hash: 305dd...0bc Kjenner et par norske barn som heter Savannah. Syntes det er fint. Ikke det verste navnet ihvertfall. Anonymous poster hash: 2b5c5...ae8
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #21 Skrevet 7. januar 2014 Kjenner en som har gitt barnet sitt navnet Savannah,det blir for dumt når begge foreldrene er norsk! Anonymous poster hash: 305dd...0bc Det skal min datter hete når hun kommer i Februar :-) Anonymous poster hash: 8ce0b...98e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #22 Skrevet 7. januar 2014 Datteren min heter Kalia Noelia . Det ble i siste liten navn etter som vi fikk beskjed i ordinær ultralyd om at jeg skulle ha en gutt. Så etter det så vi ikke mer på kjønn. Merkelig kombinasjon. Helt samme endelse jo? Passer ikke bra sammen heller. Men viktigste er at dere liker selvfølgelig... Er dere helt norske? Anonymous poster hash: 5c9ee...7ac
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #23 Skrevet 7. januar 2014 Her var det mange fjortisnavn. Dobbeltnavn med samme endelse er IKKE bra. Samme med disse Z og H som alle skal presse inn i navnet, bare for at navnet skal være spesielt. Anonymous poster hash: 5d6ea...ed2
me_87 Skrevet 7. januar 2014 #24 Skrevet 7. januar 2014 Kjenner en som har gitt barnet sitt navnet Savannah,det blir for dumt når begge foreldrene er norsk! Anonymous poster hash: 305dd...0bc Det skal min datter hete når hun kommer i Februar :-) Anonymous poster hash: 8ce0b...98e Nydelig navn! Visst jeg får en jente så kommer nok jeg også til å bruke det navnet.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #25 Skrevet 7. januar 2014 Navnet skjemmer ingen, ivertfall de fleste. Synes ikke lista var så ille, noen var litt to much da men. Anonymous poster hash: bdcdf...340
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå