Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Jeg skal ha planlagt keisersnitt, og har fått innkalling til forberedelser dagen før. Noen som vet hva som skjer denne dagen - skal visst være der en del timer - og har erfaringer eller tips? Anonymous poster hash: ef89a...647
Gjest Kira Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Jeg vet ikke om det varierer noe fra sted til sted, men før begge mine ks skjedde følgende dagen før: Ul utført av jordmor for å blant annet sjekke leiet Samtale med anestesilege Blodprøver
frøken alexandra Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 hos meg var det samtale med anestesilegen, hun foretok noen enkle undersøkelser for å se om jeg er "godkjent" for narkose, selv ved planlagt ks er visst dette standard prosedyre - sånn just in case.. så ble det tatt blodprøver, også slik at de har din blodtype i beredskap om du skulle miste mye blod på den måten er alle godt forberedt! har vel i grunnen ingen tips i den forstand - dette går bra! på hvilket sykehus skal du få ks utført?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Takk for svar! Skal føde på Haukeland. Regnes en som innlagt den dagen slik at en får mat, eller bør jeg ta med noe, iom at det er snakk om en del timer? (gravid og sulten, ja…) Anonymous poster hash: ef89a...647
Gjest Leelu30 Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Du er innlagt fra den dagen ja. Det er innskriving. Du kan velge om du vil sove hjemme eller på sykehuset Hvertfall kunne vi det her i Telemark Jeg har et hastesnitt og et planlagt. De tok blodprøver, ultralyd og hadde samtale med anestesilegen.
Gjest Kira Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Takk for svar! Skal føde på Haukeland. Regnes en som innlagt den dagen slik at en får mat, eller bør jeg ta med noe, iom at det er snakk om en del timer? (gravid og sulten, ja…) Anonymous poster hash: ef89a...647 Ved mitt sykehus (Drammen) blir du ikke skrevet inn før den dagen selve ks skal foregå. Dvs jeg fikk ikke noe mat og måtte reise hjem da de var ferdige med undersøkelsene. Så sikkert greit å sjekke opp hvordan praksisen er der du skal føde. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Takk for svar! Skal føde på Haukeland. Regnes en som innlagt den dagen slik at en får mat, eller bør jeg ta med noe, iom at det er snakk om en del timer? (gravid og sulten, ja…) Anonymous poster hash: ef89a...647 Lykke til! Jeg hadde hastesectio på KK, Bergen, og det eneste som fungerte bra var operasjonsteamet. Anestesifolka er kjempehyggelige. På Barsel 1 er de veldig travle, småsure og legene går ikke visitt med mindre det er noe spesielt, selv ikke etter keisersnitt. Så husk store bind og litt egne klær (store truser og skjorter) i tilfelle de ikke kommer på en stund etter at du har tilkalt hjelp. For all del, ha med deg drikke, man blir grusomt tørst etter keisersnitt, og de sure "meggene" på Barsel 1 står garantert ikke klare til å hjelpe deg. Men ellers er kirurgene flinke. Anonymous poster hash: 6d303...053
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Takk for svar! Skal føde på Haukeland. Regnes en som innlagt den dagen slik at en får mat, eller bør jeg ta med noe, iom at det er snakk om en del timer? (gravid og sulten, ja…) Anonymous poster hash: ef89a...647 Lykke til! Jeg hadde hastesectio på KK, Bergen, og det eneste som fungerte bra var operasjonsteamet. Anestesifolka er kjempehyggelige. På Barsel 1 er de veldig travle, småsure og legene går ikke visitt med mindre det er noe spesielt, selv ikke etter keisersnitt. Så husk store bind og litt egne klær (store truser og skjorter) i tilfelle de ikke kommer på en stund etter at du har tilkalt hjelp. For all del, ha med deg drikke, man blir grusomt tørst etter keisersnitt, og de sure "meggene" på Barsel 1 står garantert ikke klare til å hjelpe deg. Men ellers er kirurgene flinke. Anonymous poster hash: 6d303...053 Uæ, er det sant? Alle jeg har truffet der foreløpig virker så utrolig søte og hyggelige… hi Anonymous poster hash: ef89a...647
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Takk for svar! Skal føde på Haukeland. Regnes en som innlagt den dagen slik at en får mat, eller bør jeg ta med noe, iom at det er snakk om en del timer? (gravid og sulten, ja…) Anonymous poster hash: ef89a...647 Lykke til! Jeg hadde hastesectio på KK, Bergen, og det eneste som fungerte bra var operasjonsteamet. Anestesifolka er kjempehyggelige. På Barsel 1 er de veldig travle, småsure og legene går ikke visitt med mindre det er noe spesielt, selv ikke etter keisersnitt. Så husk store bind og litt egne klær (store truser og skjorter) i tilfelle de ikke kommer på en stund etter at du har tilkalt hjelp. For all del, ha med deg drikke, man blir grusomt tørst etter keisersnitt, og de sure "meggene" på Barsel 1 står garantert ikke klare til å hjelpe deg. Men ellers er kirurgene flinke.Anonymous poster hash: 6d303...053 Uæ, er det sant? Alle jeg har truffet der foreløpig virker så utrolig søte og hyggelige… hi Anonymous poster hash: ef89a...647 Vel, det er min opplevelse av oppholdet. Andre opplever det selvsagt annerledes. Vi skrev et langt klagebrev til KK-ledelsen pga uholdbare opplevelser, jeg er selv lege og ble sjokkert over nivået på KK, især Barsel. Anonymous poster hash: 6d303...053
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tok KS på SØF, og der var alle kjempehyggelige og flinke til å passe på og hjelpe til i tiden etterpå. Men, jeg er kjempeglad for at jeg hadde samboeren min der HELE tiden, trengte jo hjelp til ALT!! Snu meg, gå på do, ta piller, drikke vann, og ikke minst ALT med babyen... Anonymous poster hash: 9f830...dd3
Amabolla Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Planlagt ks på Ahus. Innleggelse samme dag som KS. Blodprøver tatt på morgenen og så myyyye venting. Veneflon og kateter etter ett par timer. Møtte opp kl 08 og kl 15:30 fikk jeg beskjed om at ks var utsatt med 3(!!!!) dager. Ta med lesestoff, IPad el. ( og brokkbelte! Utrolig god smertelindring.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå