Gå til innhold

Personalsamtale med sjefen, noen har "tystet" at jeg bruker mye tid på toalett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt slikt på jobb. Problemet er ikke at de går på do ofte, men at de bruk veldig lang tid. For oss andre så er det ikke like greit når noen erpå do i oppmot 20minutter flere gangere om dagen. For oss blir det mye mer arbeid når vi da mangler ett menneske. Vi er bemannet utifra at dagen skal gå opp. Helt greit om det skjer en og annen gang, men ikke mange ganger hver dag.

Anonymous poster hash: cd511...536

Skrevet

Jeg også synes 4 ganger høres mye ut. Jeg går ofte på do når jeg står opp, kaaanskje en gang på jobb(sjeldent), når jeg kommer hjem eller utpå ettermiddagen, også en gang på kvelden/evt bare før jeg legger meg.

Men så er ikke jeg noe glad i å gå på do andre steder enn her hjemme i leiligheten da, vet ikke hvorfor- men det er ubevisst!

Noen ganger kan det også hende at jeg ikke rekker/glemmer å gå på do før jobb, og da også kan jeg vente til etter jobb med å gå på do. Dvs at jeg tisset sist kvelden før, også ikke før rundt 16:00 igjen dagen etter. Det er egentlig helt sykt :P

Anonymous poster hash: c096e...66e

Skrevet

Folk er forskjellig. Har venninner som går på do hver time uten at det er noe galt med dem, og så har du meg som normalt går på do om morgen, når jeg kommer hjem og så rett før jeg legger meg. Noen ganger er jeg en tur på natta også. Unntaket er nå som jeg er gravid, men eller tisser jeg lite. Jeg drikker mye og kun vann.

Anonymous poster hash: 8e1af...acb

Skrevet

Jeg kan ikke forstå at dere henger dere opp i om det er ofte eller ikke. Veldig mange mennesker har årsaker til å gå på do oftere enn "klikk" eller andre sider skriver er gjennomsnittet.

Jeg går i alle fall på do 10 ganger på en dag. Når jeg jobbet gikk jeg lett på do 4-5 ganger fra kl.8 - 16.

Hadde lurt på hvorfor sjefen tok dette opp med meg.

Skrevet

Haha, jeg går sikkert også 4 ganger på wc i løpet av en vakt, drikker mye vann for er veldig tørr luft på sykehuset. I tillegg er jeg gravid nå, så løper sikkert enda oftere, hadde ledd rått om noen hadde lagt inn klage på meg. Hva med folk som har mb chron og ulcerøs kolitt, irritabel tarmsyndrom etc, stakkars de om de skulle fått påpakning for dorundene sine. Ikke minst, kan gå utrolig mange ganger på do for å bruke like mye tid som alle røykerne….

Anonymous poster hash: 15b92...18d

Jeg har ulcerøs kolitt og sa fra på jobben at jeg må gå på do ofte. Periodevis har jeg bare måttet springe og det midt i en samtale.

Sjefen var veldig imøtekommende og foreslo at jeg kunne flytte mitt kontor nærmere doen hvis det var ønskelig. Det var jo utrolig hjelpsomt for meg siden jeg ofte har måttet opp til 20 ganger pr arbeidsdag.

Alternativet er jo at jeg ikke er der og det er jo ikke å foretrekke.

Anonymous poster hash: fcb5f...d00

Skrevet

4 ganger om dagen er jo ganske ofte, og om du stadig må avgårde på ubeleilige tidspunkter kan det være greit å ta opp. Det kan bli et irritasjonsmoment for kolegaer om møter blir avbrudt/forstyrret av at du kommer og går ol. Hvis det er tilfelle er det kansje best å redusere kaffedrikkingen for eksempel.

Hvis doflyingen har blitt et irritasjonsmoment eller går ut over jobben synes jeg det er bra at det blir tatt opp slik at det er mulig å finne en løsning.  Det kan være alt fra at du drikker mindre kaffe og cola til at du bytter arbeidssted slik at du får kort vei til toalettet eller at sjefen sier at dette er helt grit og det kan han /hun si til kolegaene dine om ønsklig.

Anonymous poster hash: 63f72...32f

Er det mye å tisse fire ganger iløpet av arbeidsdag? Hehe.

Jeg er "på do" oftere enn det jeg. Eller, dibbepause da, hehe.

Anonymous poster hash: 30273...039

Skrevet

wow da hadde jeg som har kronisk urinveisinfeksjon fått problemer..

Anonymous poster hash: 18efe...35c
Skrevet

4 ganger om dagen er jo ganske ofte, og om du stadig må avgårde på ubeleilige tidspunkter kan det være greit å ta opp. Det kan bli et irritasjonsmoment for kolegaer om møter blir avbrudt/forstyrret av at du kommer og går ol. Hvis det er tilfelle er det kansje best å redusere kaffedrikkingen for eksempel.

Hvis doflyingen har blitt et irritasjonsmoment eller går ut over jobben synes jeg det er bra at det blir tatt opp slik at det er mulig å finne en løsning.  Det kan være alt fra at du drikker mindre kaffe og cola til at du bytter arbeidssted slik at du får kort vei til toalettet eller at sjefen sier at dette er helt grit og det kan han /hun si til kolegaene dine om ønsklig.

Jøss, for noe tull. Hvis dette er seriøst og kommer i tillegg til annen usaklig, negativ forskjellsbehandling så regnes det for mobbing!

En sjef som får høre slikt av kolleger (der dobesøk ikke er avhengig av avløser som befinner seg et stykke unna) har plikt til å slå ned på slikt sladder og sverting.

Anonymous poster hash: 7fe8b...896

Skrevet

Å gå på do en gang i timen er ikke normalt. Det er muligens derfor det blir lagt merke til? Kollegene dine hadde vel ikke brydd seg om det ikke var et irritasjonsmoment?

Anonymous poster hash: 70e63...57a
Skrevet

Å gå på do en gang i timen er ikke normalt. Det er muligens derfor det blir lagt merke til? Kollegene dine hadde vel ikke brydd seg om det ikke var et irritasjonsmoment?

Normal arbeidstid er 8 timer om dagen, ikke 4 :)

Skrevet

Er det mulig, de kan ikke ha mye å ta seg til hvis de henger seg opp i en sånn bagatell.

Send en mail til sjefen og si at det er for tidlig med aprilspøk i januar.. :)

Anonymous poster hash: 46953...1a9

Skrevet

HI svarte at hun går på do 2-5 ganger pr dag, i snitt 4 pr dag og har arbeidsdag på 5 timer.

Skrevet

HI svarte at hun går på do 2-5 ganger pr dag, i snitt 4 pr dag og har arbeidsdag på 5 timer.

Nei det skrev ikke HI.

Det var jeg som skrev det og jeg er ikke HI. Jeg har i tillegg en kronisk sykdom så nei jeg er ikke "normal".

Anonymous poster hash: 46a31...ed4

Skrevet

4 ganger høres mye ut. Jeg går på do en gang før jeg går hjemmefra en gang til lunch og så ikke før jeg komme hjem igjen

Anonymous poster hash: 0c4f2...9e3

Det syns jeg høres lite ut.

Drikker du nok?

Jeg har både en av sykdommene som ble nevnt over og i tillegg må jeg drikke mye. Drikker jeg ikke nok får jeg vondt i hodet. Jeg jobber 5 timer om dagen og er på do mellom 2-5 ganger i løpet av den tiden. 

Jeg snakker ikke med andre når jeg er på vei til eller fra og tar det når jeg er i nærheten av do. Bruker ikke mer enn 1-2 min hver gang. Om jeg ikke er dårlig av sykdommen da.

Det er helt normalt for vanlige friske mennesker. Mange, spessielt damer, drikker alt for mye og må derfor ofte på toalettet. Det normale er å tisse 3-7 ganger i døgnet. Da er 4 ganger i løpet av en vanlig arbeidsdag mye.

http://www.klikk.no/helse/magetrobbel/article608406.ece

http://www.forskning.no/artikler/2011/juli/293732

http://www.kk.no/874081/tull-aa-drikke-aatte-glass-vann-daglig

http://www.dn.no/dnaktiv/article2184678.ece

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article740364.ece

Takk for fine linker :)

Skrevet

Er det mulig? Alt bagatell skal folk henge oppi. Jeg syns ikke 4 do besøk i snitt i løpet av 8t er mye, drikker man ofte og mye så blir det deretter. Jeg deler kontor med 2 andre, og på kontoret som vi sitter er ofte lufta nokså tørr og tiltider ganske varmt, så det blir mye væskeinntakt på oss alle. Jeg drikker titt og ofte vann ( liker ikke kaffe), og har også 8t arbeidsdag, og jammen meg så går jeg 3-4 ganger på do i løpet av dagen og.

Anonymous poster hash: 34162...b68

Skrevet

Omg. Jeg er visst unormal. jeg er på do sikkert 7-8 ganger iløpet av en arbeidsdag (8 timer). Har alltid syntes jeg er mye på do, men aldri tenkt spesielt over det. Heldigvis har hverken sjef eller kollegaer reagert :)

Anonymous poster hash: 0fefb...ecf
Skrevet

Er jo helt normalt å gå 4 ganger på toalettet i løpet av arbeidsdagen. Jeg går CNN cirka : morgen når jeg står opp(Kl 06)når jeg kommer på jobb Kl 08. Rett før pause Kl 11, igjen cirka Kl 13, og rett før jeg drar fra jobb Kl 15.30. Deretter går jeg i 18 tiden, og før jeg legger meg.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt dette videre dersom din sjef har en sjef over seg. Dette er uhørt. Toalettbesøk er ikke noe en styrer selv.

Anonymous poster hash: ee7c8...de2

Skrevet

Hadde noen på min jobb hengt seg opp i at jeg gikk mye på do hadde jeg straks begynt å klage på røykerne og kaffedrikkerne. De aller fleste på jobben røyker og er ute opp til et par ganger om dagen og røyker. Personalsjefen har riktignok med seg mobilen ut og diskuterer personalsaker på den. Det kjipe for den samtalen dreier seg om er jo at alle andre rundt vet hvem det snakkes om og hva.

Anonymous poster hash: 91bd3...b2a

Skrevet

Men det er arbeidsgiver som har kjøpt den tiden du blir betalt for så da har arbeidsgiver rett til å klage på hva du bruker tiden til.

Anonymous poster hash: 5753e...c39

Haha, nei slik fungerer det ikke. Man har normale rettigheter som toalettbesøk ved behov som arbeidstaker.

Noe annet er det naturligvis dersom den ansatte ofte blir det inne i evigheter, og ikke har en tarmsykdom.

Skrevet

Hadde noen på min jobb hengt seg opp i at jeg gikk mye på do hadde jeg straks begynt å klage på røykerne og kaffedrikkerne. De aller fleste på jobben røyker og er ute opp til et par ganger om dagen og røyker. Personalsjefen har riktignok med seg mobilen ut og diskuterer personalsaker på den. Det kjipe for den samtalen dreier seg om er jo at alle andre rundt vet hvem det snakkes om og hva.

Ja, det hørtes jammen modent ut....

Så hvis noen kritiserer deg for å ha glemt noe, så er du av typen som "forsvarer" deg med å fortelle om hva Kari, Even, Randi og Gunvald har glemt før deg....?

Gjest babyplusme
Skrevet

Ja, det hørtes jammen modent ut....

Så hvis noen kritiserer deg for å ha glemt noe, så er du av typen som "forsvarer" deg med å fortelle om hva Kari, Even, Randi og Gunvald har glemt før deg....?

Hvis noen hadde klaget på mine toalett besøk hadde jeg mer en gjerne lurte på hvorfor røykerne har lov å ta seg fem minutter for å innhalere skadelige stoffer men jeg ikke får lov å løpe på toalettet i 2 minutter....  Alle skal vel ha like rettigheter på en arbeidsplass?

Skrevet

Jeg hadde en student en gang som gikk på do hele tiden. Og det var ikke snakk om små, korte tissepauser, det var snakk om borte i 15 - 20 minutter av gangen. Jeg spurte etterhvert om hun hadde problemer med magen eller noe(=tarmsykdom). Neida, det hadde hun ikke sa hun. Til slutt kom det fram at hun satt og tastet på telefonen sin på dass. Ikke rart det tok lang tid. 

Det jeg vil frem til er at ja, det kan hende at TS er helt uskyldig i dette. Men det kan også hende at vedkommende bruker veldig lang tid på do, slik som min student gjorde. Og da er det ikke rart at folk reagerer.. 

Anonymous poster hash: 85b1a...86a
Skrevet

Vet neimen ikke hvordan jeg hadde reagert om sjefen hadde klaga på mine do vaner. Det går maks 2 timer mellom hvert do besøk, og da er jeg så nøden at jeg må konsentrere meg for å ikke tisse på meg på vei til do. Ble sånn etter jeg fikk barn. Og hvis jeg er veldig uheldig å må nr 2 på jobb, så tar det minst 30 minutter bare for å få bort det verste trykket, skal jeg tømme meg helt ( noen jeg kun gjør hjemme) tar det mye lengre tid. Og jeg må ofte få en til å avløse meg mens jeg er på do, kommer helt an på hva jeg gjør siden jeg jobber i dagligvare butikk,

Anonymous poster hash: 30d59...274
Skrevet

Det er så mange som henger seg opp i at sjefen har klaget på at HI går for ofte på do, men er det noen som har klaget? Det å snakke om noe er ikke nødvendigvis klaging. Hva er det egentlig sjefen har sakt om toalettvanene til HI?

Skrevet

Jeg drikker 3 liter vann om dagen i tillegg til mat. Jeg går på do ca 4-5 ganger i løpet av en vakt. Iløpet av en hel dag er jeg på do ca 10 ganger. At andre ikke tar vare på helsa og drikker nok vann, evt bare tisser en gang om dagen er ikke mitt problem. Må man på do, så må man på do. 

Anonymous poster hash: 8a6c7...978

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...