Gå til innhold

Personalsamtale med sjefen, noen har "tystet" at jeg bruker mye tid på toalett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære vene går vel på toalett sikkert 4 ganger pr.arbeidsdag med tanke på at jeg drikker mye kaffe og vann synes jeg ikke dette er skrekkelig mye! Også at dette er noe og ta opp på en personalsamtale??

Anonymous poster hash: b382c...501
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du jobber samme sted som meg. Der kunne de funnet på å klage på sånt.. Noen har bare for lite å finne på.

Anonymous poster hash: 5c7f3...3c6

Skrevet

Haha, så flaut! Ynk.

Si at du har trangt urinrør, og irritert urinblære, og at det tar litt lang tid før urinen kommer, og at du derfor også må gå ofte på do, og deretter spør du om han/hun vil se det med egne øyne. Hehehe.

Anonymous poster hash: 39627...392
Skrevet

Haha, jeg går sikkert også 4 ganger på wc i løpet av en vakt, drikker mye vann for er veldig tørr luft på sykehuset. I tillegg er jeg gravid nå, så løper sikkert enda oftere, hadde ledd rått om noen hadde lagt inn klage på meg. Hva med folk som har mb chron og ulcerøs kolitt, irritabel tarmsyndrom etc, stakkars de om de skulle fått påpakning for dorundene sine. Ikke minst, kan gå utrolig mange ganger på do for å bruke like mye tid som alle røykerne….

Anonymous poster hash: 15b92...18d
Skrevet

Vurderte og få en venninne som er lege til og skrive ut legeattest på at jeg er gravid så får de noe og snakke om :-) Men tror nok ikke jeg skal sette i verks den planen :-)

Anonymous poster hash: bd47d...e06
Skrevet

haha, dagens! Har noen seriøst klaget på at du går for mye på toalettet? Fører de statistikk over toalettbesøkene dine? :fnise:

Skrevet

Er det mulig?? Hva sa personalsjefen om dette da? Hadde noen sagt slik til meg om en kollega hadde jeg måtte le. For en utrolig rar ting å si til sjefen. Og veldig rart av sjefen og ta det videre til deg. Fire ganger høres da ikke så mye ut. Jobber du et sted der noen må ta over for deg når du går på do eller? Jeg jobber på kontor og må si jeg hadde blitt rimelig paranoid hvis noen hadde peiling på hvor ofte jeg går på do..

Anonymous poster hash: 4e64a...958
Skrevet

Her er det jo sjefen din som driter seg ut. Å legge frem slik sladder på en medarbeidersamtale er jo helt lavmål. Sjefen høres ikke særlig flink ut.

Anonymous poster hash: f78f2...3ff

Skrevet

4 ganger om dagen er jo ganske ofte, og om du stadig må avgårde på ubeleilige tidspunkter kan det være greit å ta opp. Det kan bli et irritasjonsmoment for kolegaer om møter blir avbrudt/forstyrret av at du kommer og går ol. Hvis det er tilfelle er det kansje best å redusere kaffedrikkingen for eksempel.

Hvis doflyingen har blitt et irritasjonsmoment eller går ut over jobben synes jeg det er bra at det blir tatt opp slik at det er mulig å finne en løsning.  Det kan være alt fra at du drikker mindre kaffe og cola til at du bytter arbeidssted slik at du får kort vei til toalettet eller at sjefen sier at dette er helt grit og det kan han /hun si til kolegaene dine om ønsklig.

Anonymous poster hash: 63f72...32f
Skrevet

Må man så må man, og det må være akseptabelt å gå på toalettet fire ganger om dagen.

For det er vel ikke slik at du er der i ti minutter hver gang?

Å tisse tar jo ikke lange stunden....

Jeg har vært borti noen som flere ganger om dagen var lenge på toalettet, frisket opp sminke hver gang og brukte lang tid. Regner med at du ikke gjør det.

Jeg ville nok også ledd av det hele - og trolig spurt om retningslinjer om hva som var akseptabelt antall dobesøk pr dag ;)

Hva med de som røyker, eller stadig slarver uten å gjøre noe - de stjeler som regel mye mer av arbeidsdagen?!

Anonymous poster hash: e16e9...8f6
Skrevet

Kanskje de mener at du ifm dobesøkene stopper opp og prater med andre underveis, og at dobesøkene da tar 4 x 15 min istedet 4 x 5?

Anonymous poster hash: e8fb6...4af

Skrevet

Hjelpes! Hva slags folk er det du jobber med? Tar de tiden med stoppeklokke også?

Skrevet

Hmmm, rart at sjefen din bryr seg om det... Men på den andre siden; hvis du forstyrrer andre er det ok, og hvis det er slik at du bruker for eksempel 15 minutter hver gang (og da en time hver dag) kan jeg også forstå det. Ellers er det slike ting som personalsjefen ikke burde fortelle videre synes jeg.

Hva var begrunnelsen for at sjefen tok det opp med deg? Må jo ha vært mer enn at noen klagde på det - i hvert fall må klagen ha hatt såpass innhold at det var verdt å prate om??

Anonymous poster hash: be876...0b4
Skrevet

Akkurat nå kjenner jeg at jeg er glad jeg jobber hjemmefra og kan gå på do når jeg vil. :P

Anonymous poster hash: fb493...8fc
Skrevet

Hvor lang tid bruker du da, siden du sier mye tid?

Anonymous poster hash: e96c1...b81

Skrevet

Må man så må man, og det må være akseptabelt å gå på toalettet fire ganger om dagen.

For det er vel ikke slik at du er der i ti minutter hver gang?

Å tisse tar jo ikke lange stunden....

Jeg har vært borti noen som flere ganger om dagen var lenge på toalettet, frisket opp sminke hver gang og brukte lang tid. Regner med at du ikke gjør det.

Jeg ville nok også ledd av det hele - og trolig spurt om retningslinjer om hva som var akseptabelt antall dobesøk pr dag ;)

Hva med de som røyker, eller stadig slarver uten å gjøre noe - de stjeler som regel mye mer av arbeidsdagen?!

Jeg kom på en ting til.... jeg jobbet et sted hvor mange drakk veldig mye kaffe. De brukte utrolig mye tid av dagen på å gå og hente kaffen, stod og pratet sammen når de hentet kaffen og drakk kaffen osv. At de brukte nærmere en time på dette daglig, det er ikke overdrevet. Og dopausene deres kom i tillegg ;)

Men så lenge de greide å gjøre den jobben de skulle de timene de var på jobb så var det ingen som klaget.

Skrevet

4 ganger høres mye ut. Jeg går på do en gang før jeg går hjemmefra en gang til lunch og så ikke før jeg komme hjem igjen

Anonymous poster hash: 0c4f2...9e3

Skrevet

Har aldri hørt om noe slikt før! Jeg går sikkert like ofte på do selv, og hadde blitt veldig lei meg hvis noen klagde på meg. Har en kranglete mage og har ofte UVI, så om jeg hadde fått instruks om å kutte dobesøkene mine, måtte jeg skiftet jobb :-/

Regner med du har en jobb der noen må erstatte deg under dobesøkene, som butikk eller liknende? Dette kommer helt an på hva slags yrke du harHI. Som ansatt i en butikk der du står helt alene eller som operasjonssykepleier blir jo dette tungvint for de rundt deg.

Anonymous poster hash: 0ba9a...ef8

Skrevet

4 ganger høres mye ut. Jeg går på do en gang før jeg går hjemmefra en gang til lunch og så ikke før jeg komme hjem igjen

Det syns jeg høres lite ut.

Drikker du nok?

Jeg har både en av sykdommene som ble nevnt over og i tillegg må jeg drikke mye. Drikker jeg ikke nok får jeg vondt i hodet. Jeg jobber 5 timer om dagen og er på do mellom 2-5 ganger i løpet av den tiden. 

Jeg snakker ikke med andre når jeg er på vei til eller fra og tar det når jeg er i nærheten av do. Bruker ikke mer enn 1-2 min hver gang. Om jeg ikke er dårlig av sykdommen da.

Anonymous poster hash: 46a31...ed4

Skrevet

Det syns jeg høres lite ut.

Drikker du nok?

Jeg har både en av sykdommene som ble nevnt over og i tillegg må jeg drikke mye. Drikker jeg ikke nok får jeg vondt i hodet. Jeg jobber 5 timer om dagen og er på do mellom 2-5 ganger i løpet av den tiden. 

Jeg snakker ikke med andre når jeg er på vei til eller fra og tar det når jeg er i nærheten av do. Bruker ikke mer enn 1-2 min hver gang. Om jeg ikke er dårlig av sykdommen da.

Anonymous poster hash: 46a31...ed4

Det er helt normalt for vanlige friske mennesker. Mange, spessielt damer, drikker alt for mye og må derfor ofte på toalettet. Det normale er å tisse 3-7 ganger i døgnet. Da er 4 ganger i løpet av en vanlig arbeidsdag mye.

http://www.klikk.no/helse/magetrobbel/article608406.ece

http://www.forskning.no/artikler/2011/juli/293732

http://www.kk.no/874081/tull-aa-drikke-aatte-glass-vann-daglig

http://www.dn.no/dnaktiv/article2184678.ece

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article740364.ece

Anonymous poster hash: 63f72...32f

Skrevet

Men det er arbeidsgiver som har kjøpt den tiden du blir betalt for så da har arbeidsgiver rett til å klage på hva du bruker tiden til.

Anonymous poster hash: 5753e...c39
Skrevet

Synes det høres mer spesielt å føre regnskap over hvor mange ganger om dagen man går på do. Jeg går når jeg må, aner ikke hvor mange ganger

Anonymous poster hash: a0168...6f1

Skrevet

Høres ut som min tidligere arbeidsplass...

Anonymous poster hash: d21eb...3f2

Skrevet

Neida jeg jobber som seniorrådgiver i et selskap så ingen må ta min jobb mens jeg er på toalettet! I tillegg så er jeg en av de som er tidligst på jobb i forhold til flex tiden så skjønner ikke hva dette med hyppige toalettbesøk har og si for en personalsamtale? Kunne vel skjønt det om jeg okkuperte toalettet mens jeg var borte i 30 minutter!

Men har en følelse av at sjefen kanskje tuller med meg eller tror jeg er gravid?

Anonymous poster hash: bd47d...e06
Gjest Julia1984
Skrevet

Tok sjefen det opp som et "problem"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...