Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Begynte med halsbetennelse for to uker siden. Virus sa legen. Var i bra for alikevel. Så etter litt over en uke ble det noe bedring i halsen. Men, fikk smerter i brystet. Brennende og sviende følelse bak brystbeinet. Fikk så et slags "anfall" der jeg følte meg veldig dårlig og fikk følelsen av at jeg ikke klarte å stå på beina og kom til å besvime. Har våknet på natt av høy puls og kan plutselig få høy puls ellers også. Nå går jeg rundt og føler meg febersyk selv om jeg ikke har feber. Helt gelé i kroppen og null energi. Plutselig kan denne følelsen bli borte for så å komme plutselig tilbake. Legen ga meg syretabletter mot sviingen i brystet. Ellers hadde han ikke noe svar på hva det kunne være. Mulig virus sa han. Men, jeg har jp ikke feber. Bare føles sånn. Er også noe løs i magen. Hva er dette? Blir bekymret her nå Anonymous poster hash: 43b97...17e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Lungebetennelse eller kyssesyken? Oppsøk legen på nytt uansett. Anonymous poster hash: d10dd...329
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Ikke lungebetennelse i følge legen sist. Kyssesyken har jeg hatt da jeg var ung. Er redd jeg faktisk. Føler meg elendig Anonymous poster hash: 43b97...17e
ms.Pond Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Har du fått tatt skikkelige prøver for å finne ut av hva de kan være, evt om du har noen mangler eller lignende? Hvis du er redd og legen ikke klarer å finne ut av hva det er, kanskje du skulle bestilt deg en time til privat lege, type volvat eller lignende? Det koster, men da får du til gjengjeld en solid gjennomgang og oppfølging. Alternativt så må du mase mer på legen din for å få mer undersøkelser og svar.
Babykilo Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Jeg er ikke noe helsepersonell, bare så det er sagt! Men med det du skriver tenkte jeg på hjerteproblemer for kvinner som jeg har lest litt om. Symptomene skal være forskjellige fra menns typiske symptomer. Kan visst ofte forveksles med fordøyelsesproblemer (halsbrann) og infeksjoner. Du kan jo google 'hjerteinfarkt for kvinner' og lese om det kunne ligne. Evt bare ta med deg bekymringen for dette til lege ganske så fort. Siden du er bekymret bør det jo sjekkes ut. Mener ikke å skremme, altså. Jeg er amatør, og ytrer meg bare om mine assosiasjoner her. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Har tatt EKG som var normalt. Anonymous poster hash: 43b97...17e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Tilbake til legen og si at du ikke er frisk og at du trenger svar. Sjekk at han har testet crp og senkning. Har han tatt prøve fra halsen din f.eks.? En kollega gikk omtrent som deg i fjor - to ganger, ene gangen hadde hun kikhoste og andre gangen mykoplasma. Hun måtte til legen flere ganger før hun fikk tatt riktige tester. Har du forsøkt å ta syretablettene? Hjelper de mot svien i brystet? God bedring Anonymous poster hash: fa90e...e36
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Ja, jeg må tilbake om dette ikke gir seg. Syretablettene har ikke virket til nå i allefall. Det som er rart, er at jeg kan føle meg fin i et øyeblikk, for så å få høy puls og føle meg syk i neste øyeblikk. Anonymous poster hash: 43b97...17e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Angst/ panikkangst Anonymous poster hash: 9bee7...487
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Har tenkt tanken angst også. Men, kan det evt vare såpass lenge? Anonymous poster hash: 43b97...17e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Det kan du har nærmest hele tiden, eller mer som anfall. Jeg har hatt det selv, og det tok noen måneder før jeg og legen forsto det. Jeg ble løs i magen, kval, kunne brekke meg, høy puls, gele i hele kroppen, dårlig matlyst, svette og frysetokter mm. Følte meg mye syk og uvel. Ble også sjekket for hjerteproblemer Anonymous poster hash: 9bee7...487
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Såpass ja. Kan det være det kanskje... hva gjorde du for å bli kvitt disse anfallene da? Anonymous poster hash: 43b97...17e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Gikk til psykiater som var spesialist på panikkangst og angst som brukte kognitiv terapi. det lærer du om hva som skjer for å ta kontroll over det. Ble mye bedre på noen måneder. Fikk også støtte på jobb. Jeg ble dårligere etterhvert hver gang jeg skulle ut, møte folk osv, og skjønte da det var angst. I starten følte jeg meg mest syk Anonymous poster hash: 9bee7...487
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Huff, jeg trodde liksom at man skjønte det var angst om man hadde angst. Brukte du medisiner? Anonymous poster hash: 43b97...17e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Stress, angst, uro. Anonymous poster hash: 24840...2ce
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Har du sjekket stoffskiftet? Anonymous poster hash: 0cec0...cf7
1+1=4 <3 Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Så rart å lese da jeg har det på akkurat samme måte. Hos meg startet det med et par anfall i jula og idag har jeg hatt det tre dager sammenhengende. Mine symptomer er hjertebank, svette hender, svimmel, kvalm og litt ør i blikket. Føles som jeg skal dø/besvime rett og slett. Var hos legen forrige mandag og dro tilbake igår, men der følte jeg at jeg ikke ble tatt seriøst. Tok ekg i ti sekunder, men ettersom det kommer og går kan jeg ikke skjønne at de fikk noe ut av det. Hun mente første gangen at det var blodtrykksfall og at vi skulle ta noen blodprøver. Igår når jeg var tilbake så gråt jeg og fortalte hvor redd jeg var. Men fortsatt ikke noe mindre redd når jeg gikk ut derfra. Idag var jeg fortsatt dårlig og bestilte time på volvat. Der følte jeg det gikk mye bedre. Han lyttet på hjertet mitt og mente jeg hadde ekstra slag ( husker ikke fagspråket). Det var visst helt normalt og kan komme av lite søvn og stress. Det var ikke farlig og kunne ikke forårsake hjertestans. De andre plagene mente han kommer av at jeg blir så redd. Hvis det fortsatte kunne jeg komme å ta en 24 timers hjerteovervåkning for å se om det er alvorlig nok til å event få medisiner. Jeg har to barn med 16 mnd mellomrom hvor den minste er 4 mnd så ja det er litt stress og lite søvn, ihvertfall nå som bhg har hatt stengt en stund.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Jeg fikk diagonose Mykoplasma, til slutt..... Jeg gikk slik lenge i fjor høst. Begynte med halsbetennelse. Halsbetennelsen gikk over, men følte meg tett i halsen og slet med å puste. Var veldig sliten og svimmel Var hos lege 3 ganger. Ble så henvist til øre/nese/hals spesialist. Visste seg da å være mykoplasma. Dette er en form for lungebetennelse som ikke oppfører seg som en vanlig lungebetennelse. Du kan lese mer om det her : http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/mykoplasma-lungebetennelse-2144.html Anonymous poster hash: c91f6...d15
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #20 Skrevet 7. januar 2014 Ikke lungebetennelse i følge legen sist. Kyssesyken har jeg hatt da jeg var ung. Er redd jeg faktisk. Føler meg elendig Anonymous poster hash: 43b97...17e Er du heeeelt sikker på at det var kyssesyken du hadde da du var ung? Ble det tatt prøver? Jeg trodde nemlig også jeg hadde det som ung. Helt til jeg fikk det for 14 måneder siden. Med samme symptomer som du har nå. Fortsatt ikke frisk. Så da var det ikke kyssesyken jeg hadde som ung likevel. Om det ikke ble tatt prøver av deg den gang, råder jeg deg til å ta det nå. God bedring! :-) Anonymous poster hash: 94210...2f6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #21 Skrevet 7. januar 2014 Ikke lungebetennelse i følge legen sist. Kyssesyken har jeg hatt da jeg var ung. Er redd jeg faktisk. Føler meg elendig Anonymous poster hash: 43b97...17e Er du heeeelt sikker på at det var kyssesyken du hadde da du var ung? Ble det tatt prøver? Jeg trodde nemlig også jeg hadde det som ung. Helt til jeg fikk det for 14 måneder siden. Med samme symptomer som du har nå. Fortsatt ikke frisk. Så da var det ikke kyssesyken jeg hadde som ung likevel. Om det ikke ble tatt prøver av deg den gang, råder jeg deg til å ta det nå. God bedring! :-) Anonymous poster hash: 94210...2f6 Jeg har hørt at selv om det er sjeldent, så er det mulig å få kyssesyken flere ganger. Noe med at viruset kan ligge i "dvale" i kroppen i flere år for så å slå ut igjen. Men jeg er enig med deg - det bør absolutt tas prøver! Jeg ble ikke tatt prøver av og der gikk kyssesyken over i ME før jeg ble tatt på alvor. Anonymous poster hash: fa90e...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå