Gå til innhold

Hvilken barnehage ville dere valgt? Har valget mellom 2 stk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til en ny kommune og må derfor ha ny barnehageplass ettersom vi mister plassen i barnehagen vi har nå. Valget står mellom 2 barnehager, men jeg vet ikke hvilken jeg vil velge. Hvilken hadde dere valgt?

Barnehage 1:

Ligger 2 minutter gange unna vårt nye hus. Over 50% av barna har minoritetsbakgrunn og det har derfor vært vanskelig for barna å lære å prate rent osv. og det har vært veldig veldig mye utskifting av de ansatte og mye sykdom blant de ansatte.

Det skal visstnok være bedre nå, men jeg vet ikke. Skal ringe dem idag og høre ang. de ansatte osv. 

Barnehage 2:

Ligger i andre enden av byen, ca. 20 minutter å kjøre. Det er en ernæringsbarnehage hvor barna lærer å lage sunn mat, er mye ute på turer og i grønnsakshagen deres. Fisketurer etc.

Stabile ansatte og ikke så mange barn. Barnet vårt har også 2 fettere i den barnehagen og 2 tanter som er ansatt der så føles trygt å kjenne både noen ansatte og barn.

Hvilken barnehage ville dere valgt? Jeg synes dette er vanskelig og vil kun det beste for ungen min

Anonymous poster hash: 67ce0...7c0
Skrevet

Helt klart barnehage nr.2

Anonymous poster hash: 4909a...89c
Skrevet

2, mest på grunn av høy utskiftningstakt blant ansatte. Det er ikke heldig.

Anonymous poster hash: 2ae6f...e17

Skrevet

Kommer litt an jobbsituasjon og logistikk.. Hvis dere klarer levering og henting i bhg nr 2 uten problemer, så sier det vel seg selv..

Anonymous poster hash: ed52b...644

Skrevet

Nr 2, uten tvil. Grønnsakshage og fisketurer høres helt topp ut! Masse utskiftning, og språkproblemer høres ut som noe jeg hadde skygget unna hvis jeg kunne. 

Anonymous poster hash: 72ec4...cfe
Skrevet

nr 2!

Anonymous poster hash: 2a96a...16a

Skrevet

Helt klart nr 2 hvis dere får hverdagen til å gå opp.

Skrevet

Helt klart nummer to.

Men ville nok sett an logistikk med tanke på jobb. Hverdagen skal gå opp, og det er over 30 minutter ekstra i bil hver dag.

Anonymous poster hash: 5289e...b0b

Skrevet

Nr. 2

Anonymous poster hash: f28dc...00c

Skrevet

Fra jobben tar det bare 5-10 minutter til barnehage nr. 2. Kommer an på trafikken. Hjem igjen kommer det nok til å gå en del kjappere. 

Barnehage 1 er på veien hjem 

Skrevet

Det er jo ingen tvil om at barnehage 2 er best. Men hvor mye lenger må de være i barnehagen da? 20 min kjøring hver vei, men hvor ligger jobb Ift disse barnehagene?

Skrevet

Må ikke lenger i bhg, bare litt lenger i bil :)

Skrevet

Dumt at nr to da ikke vil inkludere barna i nabolaget. Er jo kjekt å gå i barnehagen med naboen f.eks. Da er det mye lettere å begynne skolen når de er større og skal gå på naboskolen. 

Men jeg ville nok valgt nr to jeg og... og prøvd å kjøpt meg et hus i nærheten av den i stedet. 

Anonymous poster hash: a13b8...e32
Skrevet

Ville faktisk valgt nr 1. Språk lærer barna heime også, og eg trur det etterkvart blir viktig med venner i nærleiken.

Skrevet

Jeg ville valgt nr.2 så lenge det går opp med henting og levering.

Ungene i gata blir de kjent med uansett.

Slik har vi det i alle fall. Ungene rundt oss går både på forskjellige skoler og bhg og mine unger har på grunn av det mange venner :)

Anonymous poster hash: 7c453...1b6
Skrevet

Vi valgte selv bhg 20-30 min biltur hjemmefra men like ved jobben, og det fungerte utmerket. Vi bodde i Bergen Sentrum, der det er nesten umulig å få bhg-plass og de som er har ikke alltid gode lokaler (nærmeste var brakker ved Nygårdsparken). Ved å ha bhg på Kokstad slapp vi å stresse med å rekke bhg før stengetid, og tiden i bilen ble brukt på prat og synging. Koselig det! Den hadde også bedre åpningstider enn bhg i Sentrum, fra 07.00-17.00. Jeg leverte blant de siste før frokost så jeg kjørte hjemmefra like etter den verste rushtiden, og når jeg hentet 17.00 var rushtiden andre veien over.

Viktig å tenke på logistikken, hvis det passer godt med ruten til/fra jobb ville jeg valgt nr 2 pga utskiftning blant de ansatte.

Anonymous poster hash: 06609...650

Skrevet

Det virker som du egentlig har bestemt deg for hvilke du ønsker ut i fra hvordan du beskriver de ulike barnehagene. ;)

Jeg ville nok også gått for nr 2, med tanke på ustabile ansatte. Gjør som du skriver og ring å hør.

Har du vært på besøk i de ulike barnehagene? Ofte er det lettere å bestemme seg da.

Lurer på en ting. Hvordan vet du alt dette om bhg nr 1? Hvis det kun er basert på rykter/en persons meninger ville jeg vært forsiktig med å ilegge det for mye vekt. Husk at alle opplever ting ulikt :)

Lykke til med valget og barnehagestart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...