Gå til innhold

Veldig usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

:cry:  :cry:  :cry: Hei.. Jeg håper på noen seriøse svar/tips fra dere. Jeg er ei veldig ung jente å har hatt en kjæreste, men han var utro mot meg 2 ganger å jeg tok han tilbake. Han har drevet med å kalt meg stygge ting som: Idiot, løs hore.. :cry:  :cry:

Jeg har kuttet meg, jeg har knust en mobiltelefon og jeg har ødelagt døren min på grunn av denne personen. :cry:  :cry:

sist gang han slo opp slo han opp på grunn av at jeg ikke tok nok initiativ. Men når han er med guttekompiser eksisterer ikke jeg i hans hode eller hjerte. Men for meg så betyr han alt og jeg elsker han og vil bare ha han..  :cry:  :cry:

Når jeg er med venner eller drikker ringer han og skjeller meg ut.. Han skal alltid ha kontrollen over hva jeg gjør/skal. Å vist jeg gjør noe han ikke liker så blir han sur og begynner å true med at jeg bare kan glemme han og at han kun skal være sammen med meg for å gjøre livet mitt til et helvete. Jeg er ei veldig tynn å spinkel jente, så jeg sliter veldig med matlyst pga dette oppstyret.

Og det eneste som skjer om vi møtes er at vi har sex, han er lykkelig, jeg er lykkelig men det varer bare akkurat der å da.. Jeg klarer virkelig ikke slutte å kontakte han eller tenke på han.... Og jeg aner ikke hva som skjer videre nå..  :cry:  :cry:

Anonymous poster hash: 19deb...7d7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er gått i den samme fellen som så mange før deg...

Du får prøve å gjøre det som gjør deg lykkelig. Noen er faktisk "lykkelige" av å være offerrollen, av å bli undertrykte, av å bli slått, av å ikke eie seg selv. Det er et mønster de er vant til, og føler seg trygge i. Da kan de skylde på ytre faktorer når alt går galt, når de ikke får den utdannelsen og jobben de ønsker, blant annet. Det er ikke drittsekken i seg selv de elsker, men det destruktive og følelsesladede kaoset. Mange finner seg en like stor idiot etter at den første idioten har stukket av.

Men søk i deg selv, finn ut om du ønsker en mer selvkontrollert fremtid, eller om du ønsker et påskudd for at alt går dritt. Jeg tror ikke du elsker dette mennesket, men er overveldet av følelser, og er blitt avhengig av den euforiske følelsen. Ta deg et øyeblikk og se innover, og let etter styrke til å se deg selv. Da kanskje du også finner styrke til å lage deg et mål for fremtiden, og så ser du om denne idioten passer inn eller ikke.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 6decf...385
Skrevet

Hadde jeg vært deg så ville jeg snakket med legen min, rådgiver/helsesøster på skole eller studiested. Du trenger noen å snakke med.

Denne mannen er ikke bra for deg. Du skriver at du har begynt å kutte deg selv, og at du ødelegger ting.

Dette gjør du nok for å prøvde å dempe den smerten du har inni deg. Eller for å få oppmerksomhet. Kanskje begge deler.

Hva hadde du sagt til en venninne som fortalte deg følgende?:

"han var utro mot meg 2 ganger"

"Han har drevet med å kalt meg stygge ting som: Idiot, løs hore"

"Jeg har kuttet meg, jeg har knust en mobiltelefon og jeg har ødelagt døren min på grunn av denne personen."

"han og skjeller meg ut"

"Han skal alltid ha kontrollen over hva jeg gjør/skal"

"Hvis jeg gjør noe han ikke liker så blir han sur og begynner å true med at jeg bare kan glemme han og at han kun skal være sammen med meg for å gjøre livet mitt til et helvete"

"det eneste som skjer om vi møtes er at vi har sex"

"Jeg har faktisk vært litt redd for han"

"han nesten har voldtatt"

"han er utro mot meg med ei annen og skriver at hu er skikkelig deilig å sånt til hu på facebook"

Kjære HI, hva hadde du sagt til en venninne som hadde fortalt deg dette om han som liksom skulle være kjæresten hennes?

Greier du å se at denne mannen ikke oppfører seg slik han skal når man er glad i noen og er kjærest med noen?

Denne mannen oppfører seg ikke slik man skal gjøre mot en person som man er glad i!

Og det er på ingen måte din feil!!!

Du skriver at du er glad i ham og at du er det beste som har skjedd ham.

Men hvis du leser gjennom punktene jeg tok ut fra teksten din over her - er dette en mann som du bør være glad i? Er det slik du mener at en kjærest skal være?

Jeg håper du greier å se at denne mannen ikke er bra for deg! Han behandler deg som en dritt, og det fortjener du absolutt ikke - du fortjener så mye bedre.

Når man er forelsket så blir man litt blind for sannheten, og man vil så gjerne at den man er forelsket i skal være den man ønsker at han skal være - og så overser man hvordan personen faktisk er. Vi damer er ofte altfor "flinke" til å finne unnskyldninger for den vi er glad i også.

Men vet du, det finnes ingen unnskyldninger for å være utro flere ganger!

Det finnes ingen unnskyldninger for å true deg!

Det finnes ingen unnskyldninger for å nesten voldta deg!

Ut fra det du skriver så har dere det bra når dere har sex (selv om han nesten har voldtatt deg en eller flere ganger...).

Det er ikke nok å bygge et forhold til noen å bare ha grei sex sammen!

Du ønsker deg nok en kjærest som er snill og god, som tar hensyn til deg, som setter deg høyt, som ikke er utro osv. osv. Det er det vi alle ønsker oss.

Men denne mannen er ingen god kjærest for deg! Han kontrollerer deg, han manipulerer deg. Han vet du er forelsket i ham, og det utnytter han, for hvis du ikke gjør akkurat slik han vil så truer han med både det ene og andre.

Jeg håper du finner styrke til å avslutte dette forholdet så fort som mulig!

Men når du avslutter dette forholdet så må du være klar og tydelig. Du må ikke diskutere med denne mannen, du må bare fortelle ham at dere ikke er bra for hverandre, og at du derfor avslutter forholdet.

Denne mannen har det veldig greit, han kontrollerer deg og får sex når han selv vil. Han er trolig ikke villig til å gi slipp på sexen eller det at han kan kontrollere deg - så han vil trolig prøve å overbevise deg om at du trenger han, at du ikke kommer til å finne noen andre, at du er idiot osv.

Men når han sier det så prøver han bare å manipulere og kontrollere deg.

Så vær sterk og bare avslutt, si at det ikke er noe mer å diskutere.

Jeg håper du finner noen å snakke med om dette, for jeg tror du trenger noen som kan fortelle deg at denne mannen ikke er bra for deg!

Jeg håper du finner styrke til å gjøre det rette for deg selv nå - og det rette er å ta kontroll over livet ditt og avslutte forholdet til denne mannen som bare er negativ for deg.

Han bygger ned selvtilliten din, han er ikke god med deg og han respekterer deg ikke. Fortsetter du i et forhold med ham så vil du bare bli mer og mer ulykkelig og få dårligere og dårligere selvtillit - og da får han mer og mer kontroll over deg. Det kan du ikke tillate, for da ødelegger du livet ditt.

Så skaff deg hjelp så fort som mulig - ikke fordi det er noe galt med deg, men fordi du trenger noen å prate med, noen som kan støtte deg i å gjøre det riktige.

Som nr 2 skrev så er det noen som ønsker oppmerksomhet og kjærlighet så mye at de blir "lykkelige" uansett hvordan oppmerksomhet de får av den de tror de er glad i. Det er som om de lever av alt bråket, at de føler seg levende og "lykkelige" da.

Men du er jo ikke lykkelig med dette, kjære HI! Du har begynt å skade deg selv. Da er du ikke lykkelig - da har du egentlig så vondt at du ikke helt vet hva du skal gjøre med det.

Så ring legekontoret ditt nå og si at du trenger en time raskt. Ta kontakt med en rådgiver på skolen hvis du studerer, de kan også være gode samtalepartnere. Du trenger noen som kan støtte deg nå slik at du slutter å skade deg selv, og slik at du greier å komme deg bort fra denne mannen som bare er ødeleggende for deg.

Du kan ikke endre denne mannen, HI! Hvis denne mannen skal forandre seg så må han ville det selv - og han må gjøre det selv. Denne mannen truer, manipulerer, kontrollerer, er stygg med deg og ligger rundt - han har ikke noe ønske om å endre seg.

Det eneste du kan gjøre er å ta ansvar for livet ditt selv, og komme deg bort fra denne mannen!

Du er altfor god til å fortsette et forhold med denne mannen. Du fortjener langt, langt bedre enn det han gir deg!

Så skaff deg hjelp, og så avslutter du forholdet når du har noen som kan støtte deg.

Ta ansvar slik at du kan bli lykkelig igjen, HI!

Klem

Anonymous poster hash: d0512...a10
Skrevet

Tusen, tusen takk for svaret, veldig deilig å få svar.. Men det vil da si at det ikke er noe galt med meg !? Men at det er han som er feilen. Jeg er jo ikke gammel, ikke han heller, yrket han satser på er sykepleieren, men han kan ikke være i det yrket, han driver å kaller venninnen min for hore å truer med politianmeldelse. Jeg har faktisk vært litt redd for han.. Jeg bare skjønner ikke hvordan jeg klare å like han når han nesten har voldtatt meg å vært en skikkelig drittsekk... Han mister noe veldig godt og en veldig god person... Jeg er vel det beste som har skjedd han.. Men når han er utro mot meg med ei annen og skriver at hu er skikkelig deilig å sånt til hu på facebook sårer det meg. Jeg er født med ADHD så sliter litt med ting å tang.. 

Jeg bare skjønner ikke hva han vil, hvorfor han vil ødelegge meg så, jeg har heldigvis ikke dype arr i armen men synlige nok.. jeg bare skjønner virkelig ingen ting :'( 

Om du er veldig ung og dette er en av dine første kjærester, så kan du i tillegg betrygge deg selv med at du er overrumplet av hormoner og en umoden hjerne. De første kjærestene vi får i livet kan vi ofte få enorme følelser for, og dermed få vanvittig med kjærlighetssorg over. Det er en grunn til "min første kjærlighet" er blitt et yndet tema i litteraturen, blant annet. Det er få som noen gang glemmer, eller kommer over, sin første forelskelse fra ungdommen. Men det er veldig ofte slik at vi blir forelsket før vi er ferdig skrudd sammen i hodet, noe som oftest ikke skjer før i midten av 20-åra for mange av oss, og når vi nærmer oss den forståelsen av oss selv, så innser vi at den vi er forelsket i, ikke passer sammen med fremtidsdrømmene våre. Når vedkommende i tillegg er en utro voldtekstmann, så vil jeg tro at du selvsagt forstår at du bør holde deg langt unna? 

Ingen kan fortelle deg med beordrende stemme hva du bør gjøre i din situasjon, men de fleste vil nok anbefale deg, ut fra sin egen erfaring, å prøve å forstå at disse følelsene du har kun er en avhengighet dannet av hormoner, og du bør vite at selv om du fortsatt føler at du "trenger" han i livet ditt, så må du være sterk, og forstå at det ikke er sant. Det blir litt som å slutte å røyke, egentlig. :) Det kan være vanskelig, kanskje vil du alltid savne han, men jeg innbiller meg at du høyst sannsynlig vil sitte om noen år og være svært glad for at du kuttet all kontakt, om du gjør det. 

Anonymous poster hash: 6decf...385

Skrevet

Jeg er bare 18 år og han er 19. Jeg går heldigvis på p - piller men har vært rett for at jeg har vært gravid mange ganger.. 

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg har prøvd å kontakte helsesøster, men hu satt bare å forsvarte denne gutten. Jeg har vært hos legen å tatt prøver å snakke, men jeg har ikke råd nok til å snakke med legen min om disse tingene. Men jeg kan besøke helsestasjonen for ungdom på onsdager. Det er gratis så skal utnytte det, for der jobber også fast legen, jeg har også vært i kontakt med rask fysisk helse hjelp, men jeg kunne ikke komme inn der. men de kunne ikke hjelpe meg.. Også siden jeg føler meg veldig fort skyet bort av de som skal hjelpe meg, så sitter inne med veldig mye vondt.. Jeg har forsøkt å snakke med foreldrene mine men føler ikke det blir noe positivt ut av det, jeg er veldig mye sur å lei meg.. så da blir mamma veldig lei av det.. jeg er også veldig svimmel å ute av fokus på skolen å ellers.. Jeg vet jeg trenger hjelp, men finner ingen jeg kan føle meg trygg hos .. Jeg vil ikke prate mer med helsesøster siden hu bare forsvarer gutten og sier bare:

" Nei, du må jo holde deg til han, han er jo så god å snill.. "

Føler at alle er i mot meg.. å føler meg veldig ensom siden jeg nesten ikke har venner.. og jeg føler ikke at jeg kan stole på noen andre gutter siden jeg er redd de bare utnytter meg for sex og diverse.. jeg har aldri gjort denne gutten noe vondt..

Skrevet

I det ene øyeblikket "virker det som om jeg betyr noe for han" ... Når jeg sov hos han en dag så kysset han meg masse og viste meg masse oppmerksomhet, andre ganger eksisterer jeg ikke for han .. blir så sliten av de falske forhåpningene han gir meg å de små glintene...

Skrevet

du fortjener bedre, her er det mange grunner til at du bør slutte og kontakte han. han bruker deg jo rett og slett. du betyr tydelig ingenting for han.
tenk på deg selv. TENK PÅ DEG SELV!!

Anonymous poster hash: 2d309...f27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...