Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt at dobbel dose D-vitamin, q10 og bidronninggele kan øke eggkvaliteten. Og så gjelder det å spise lite sukker, trene, være normalvektig og å spise mye grønnsaker og frukt og å passe på at man får i seg følgende vit/mineraler( tatt fra en artikkel fra en ernæringsfysiolog) : For å få sunne eggstokker og egg er det viktig å tilføre kroppen følgende:

o Vitamin B1, B2, B5, B6

o Biotin

o Folsyre

o Jern

o Kalsium

Sink

o Selen

o Vitamin C

o Jod

o Magnesium

Disse stoffene påvirker dannelsen og modning av egg. Mangel på de stoffene som er nevnt over her, kan føre til problemer med å bli gravid. Det er viktig å spise regelmessige måltider og få i seg riktig mengde proteiner, fettsyrer og helkorn. Det er anbefalt å få i seg næringsstoffer via mat og ikke kosttilskudd. Unntaket er folsyre som anbefales til alle som planlegger graviditet. Kvinner skal ta 400 mg daglig når du prøver å bli gravid. Etter at du har blitt gravid kan du ta samme dose ut første trimester.

• 2 uker senere...

Annonse

Vi fødes med eggene vi har, derfor tror jeg ikke vikan påvirke dette. Men du har sannsynligvis veldig bra egg innimellom og du skal bare finne det riktige egget. For noen - som meg - er det langt mellom eggene. 14 tårevåte forsøk har gitt meg en vakker liten snuppe og er nå gravid igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...