Gå til innhold

Når blir det bedre???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette med baby og søvn er virkelig ikke lett! Her har lille baby snart blitt fem uker og sliter med soving og magevondt.

Hun får bare mme og sliter med luftsmerter ser det ut til. Hver gang etter mat blir hun urolig, vrir seg, gråter og styrer masse. Selv om det kommer rap og bæsj er hun ikke fornøyd. Det kan gå timesvis før hun sovner. Da vil hun bare sove på meg, og hver gang jeg legger henne ned våkner hun. Da har vi det gående til neste mating. Så begynner samme runde.

Jeg lar henne sove på meg, men jeg må prøve å legge henne ned for å få sove selv. Er så ekstremt sliten nå, vi har prøvd alt føler jeg. Vi har byttet mme uten hell, sukkervann, mini fom, melk uten melkeproteiner, bæresjal, byssing, trilling, vugge, egen seng, samsoving og you name it.... Ingenting virker.

Så når blir det bedre? Hva kan jeg gjøre?

Tips mottas med takk:)

Anonymous poster hash: 7b74a...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det lite å gjøre, måtte gå over av seg selv. Det ble gradvis bedre hos oss fra uke 8!!!!! :) 5-8 var de tøffeste!!! Men, det blir bedre!!!!!!!! :)

Anonymous poster hash: fe473...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme! Ble bedre noen uker men nå er det på den igjen (mini er 10 uker). Har gitt opp å "fikse problemet" men prøver å gjøre situasjonen levelig. Mini sover bare hvis han blir bært, så bæresele/sjal er greia, da får jeg gjort litt i alle fall. Far i huset tar over på kveldstid så får jeg sovet litt. Plutselig vil han vel ikke kose med meg mer så prøver å "nyte" situasjonen så godt det går. Hold ut! Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen. Jenta vår måtte bæres konstant i 4 mnd, og jeg var så sliten. Kunne ikke legge henne ned for hun bare våknet og gråt, og slet mye med luftsmerter. Vi fant egentlig aldri noen løsning, måtte bare bære henne rundt i bæresjal. Ved 4 mnds alder begynte hun med smaksprøver på mat, så mulig at det hjalp.

Om natten bærte vi henne i søvn, og la oss forsiktig ned i sengen med henne på brystet. Våknet hun, så måtte vi bære på ny. Kun innimellom klarte vi å legge henne ned i sengen ved siden av oss. Fra 6 ukers alder løste det seg om natten, og hun sov i egen seng ved siden av meg. Men om dagen var det fortsatt bæring.

Hold ut! Det blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en teskje malt i mme. Og bytt merke på mme kanskje det hjelper.

Ang å legge fra seg, prøv med en varmeflaske i senga hennes før du legger henne så det er varmt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magesmerter blir som regel veldig mye bedre rundt 3 mnd alder, hold ut :) Bæresjal er topp, kan anbefale close baby carrier :) Etterhvert som babyen får mindre smerter og blir mer robust så har hun ikke så stort behov for bæring lenger. Tror det finnes NAN som er mer skånsom for magen enn det vanlige typen?

Anonymous poster hash: 18d19...660
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns ting har blitt gradvis bedre etter 10-12 uker. Mange på facebookgruppa opplevde bedring etter de byttet mme fra nan til hipp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...