Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 ...hvordan løste dere det - kjøpte han deg ut, kjøpte du ham ut (til takst?), solgte dere sammen på markedet? Hvor lang tid tok det fra samlivsbruddet til det ble løst? Hvordan ordnet dere låneutgiftene i mellomtiden? Var det den som fortsatte å bo i huset som betalte, eller begge?Her er det nå snart et halvår siden bruddet. Han nekter å ta stilling til om huset skal selges på markedet eller om han vil kjøpe meg ut, jeg har ikke mulighet til å kjøpe ut ham. Vi har separate lån, så jeg sitter med renteutgifter på min andel (har fått avdragsfrihet) i tillegg til leieutgifter på mitt nye sted å bo. Han vil heller ikke betale meg husleie (er vel bare ektefeller som er forpliktet til det etter ekteskapsloven).... Nå har jeg varslet tvangsoppløsning av sameiet via namsmannen, men er jo rimelig oppgitt. Og lurer litt på om jeg er den urimelige her, og hvordan andre har løst det Anonymous poster hash: a7745...0e4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Har ikke vert borti situasjonen, men du er IKKE urimelig!! Anonymous poster hash: 7a3d7...a15
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Da jeg og samboer gikk fra hverandre så kjøpte jeg ham ut. Fikk en takstmann inn . For å klare å sitte med huset fikk jeg forskudd på arv av mine foreldre. Anonymous poster hash: d1b1a...aee
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Vi solgte huset felles, om vi hadde solgt det med engang så tok det vel 1 1/2 mnds tid men vi prøvde å gjøre det slik at en av oss kunne sitte med huset pga ungene. Det gikk ikke, så da solgte vi det. Ikke bruk DNB for de tok for mye til å ikke gjøre noen ting.. Eneste de gjorde var å ordne fotograf/takstmann. Megleren holdt vel en visning selv, ellers så måtte vi ta oss av det også.. Utrolig misfornøyd! Lykke til! Anonymous poster hash: 665b7...5a6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Tusen takk for svar! Tar gjerne imot fler erfaringer. Det høres ut som om det i de fleste tilfeller har blitt løst på ganske kort tid... Hva gjorde dere med låneutgiftene i mellomtiden? Anonymous poster hash: a7745...0e4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Det er jo bare rimelig at du skal betale din del av lånet. Anonymous poster hash: c7607...84e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Det er jo bare rimelig at du skal betale din del av lånet. Anonymous poster hash: c7607...84e I månedsvis, mens han lar være å bestemme seg for om han vil kjøpe meg ut eller selge på markedet, han bor alene i boligen og jeg ikke får husleie? Anonymous poster hash: a7745...0e4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Slik min advokat ordla seg så er det den som fortsatt bor i huset etter bruddet som må betale husleie til den som måtte flytte ut ved felles eid bolig. Men du må kreve husleie av han og da helst gjennom en advokat. Du har også krav på skifte, og det kan ikke din eks nekte på. I mange tilfeller så velger man jo å beholde huset en stund for å se om det er mulig å få samlivet til å fungere igjen, men hvis det er helt uaktuelt for deg hadde jeg kontaktet en advokat som er spesialist på dette og krevd skifte og husleie så fort som mulig. Når jeg og min eks brøt eide vi hus sammen. Jeg ble boende igjen i huset med vårt felles barn og jeg betalte husleie til han. Dette var en betydelig sum da markedshusleien for et stort hus er ofte betydelig. Vi ville begge forta skifte så fort som mulig så ved hjelp av advokat var dette ordnet etter litt over en måned og jeg kjøpte ut han. Anonymous poster hash: 513bd...10d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 Det er jo bare rimelig at du skal betale din del av lånet. Anonymous poster hash: c7607...84e I månedsvis, mens han lar være å bestemme seg for om han vil kjøpe meg ut eller selge på markedet, han bor alene i boligen og jeg ikke får husleie? Anonymous poster hash: a7745...0e4 Nei det er totalt urimelig! Anonymous poster hash: 513bd...10d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Det er jo bare rimelig at du skal betale din del av lånet. Anonymous poster hash: c7607...84e Men da skal han betale henne husleie, for hun skal ikke måtte betale for en plass hun ikke kan bo. Han må bestemme seg for hva han vil gjøre. Anonymous poster hash: a2813...085
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Ring en advokat så det skjer noe, han kan ikke sitte og holde på huset sånn. Og siden han bor der, skal han betale deg pga leie også. Søstern var akkurat i det nå. Anonymous poster hash: 2f7dc...5de
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Tusen takk for flere svar! Godt å få litt støtte på at jeg ikke er helt urimelig her... Jeg har både krevd husleie og varslet at jeg vil begjære sameiet oppløst uten at noe skjer... Må vel kontakte en advokat, selv om jeg egentlig ikke har råd oppi alle utgiftene om dagen :S hi Anonymous poster hash: a7745...0e4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Tusen takk for flere svar! Godt å få litt støtte på at jeg ikke er helt urimelig her... Jeg har både krevd husleie og varslet at jeg vil begjære sameiet oppløst uten at noe skjer... Må vel kontakte en advokat, selv om jeg egentlig ikke har råd oppi alle utgiftene om dagen :S hi Anonymous poster hash: a7745...0e4 Du ahr sannsynligvis ikke råd til ikke å kontakte en advokat med tanke på hvor vrang din eks er. Det behøver heller ikke bli så dyrt. Jeg betalte til slutt ca 25.000 og da var det en barnefordelingssak inni bildet også. Anonymous poster hash: 513bd...10d
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Hvis du tjener dårlig har du vel krav på fri rettshjelp? Jeg ble lurt trill rundt så jeg har ikke noe fornuftig å komme med
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Hvis du tjener dårlig har du vel krav på fri rettshjelp? Jeg ble lurt trill rundt så jeg har ikke noe fornuftig å komme med Jeg er akkurat over grensa for fri rettshjelp.. Har dårlig råd først og fremst fordi jeg sitter med både leieutgifter der jeg bor nå, og renter på huslånet (har fått avdragsfrihet), og fordi NAV-søknadene etter jeg ble alenemor ikke er vurdert ennå. Hvordan ble du lurt? Kanskje jeg kan unngå å havne samme fella :S hi Anonymous poster hash: a7745...0e4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Tusen takk for flere svar! Godt å få litt støtte på at jeg ikke er helt urimelig her... Jeg har både krevd husleie og varslet at jeg vil begjære sameiet oppløst uten at noe skjer... Må vel kontakte en advokat, selv om jeg egentlig ikke har råd oppi alle utgiftene om dagen :S hi Anonymous poster hash: a7745...0e4 Du ahr sannsynligvis ikke råd til ikke å kontakte en advokat med tanke på hvor vrang din eks er. Det behøver heller ikke bli så dyrt. Jeg betalte til slutt ca 25.000 og da var det en barnefordelingssak inni bildet også. Anonymous poster hash: 513bd...10d Sant nok... :S Takk! Jeg burde også fått råd fra advokat ift felles barn. Ikke lett dette her! hi Anonymous poster hash: a7745...0e4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Stadig flere kommuner har to timers gratis advokathjelp til sine innbyggere. Verdt å sjekke ut om din kommune har dette i alle fall. Anonymous poster hash: b6dec...82e
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Hvis du tjener dårlig har du vel krav på fri rettshjelp? Jeg ble lurt trill rundt så jeg har ikke noe fornuftig å komme med Jeg er akkurat over grensa for fri rettshjelp.. Har dårlig råd først og fremst fordi jeg sitter med både leieutgifter der jeg bor nå, og renter på huslånet (har fått avdragsfrihet), og fordi NAV-søknadene etter jeg ble alenemor ikke er vurdert ennå. Hvordan ble du lurt? Kanskje jeg kan unngå å havne samme fella :S hi Anonymous poster hash: a7745...0e4 Åh, så kjedelig :/ håper det løser seg snart! Du Havner nok ikke i den fella. Han lurte meg ved å inngå en avtale han senere valgte å bryte, så jeg satt igjen med ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå