**My little Miss drama and I** Skrevet 7. januar 2014 #1 Del Skrevet 7. januar 2014 Nå runder vi 6mnd og det nærmer seg ammeslutt og det begynner og bli tomt for melk anyways Han har i en mnd fått flaske på kvelden, så siste amming har vært ca kl 16-17. Men hvordan unngå å bli sprengt ?! hadde flaske barn sist, men det er så lenge siden. Han våkner ennå engang på natten for pupp, men trenger vel strengt talt ikke det lenger, oppe i 3 måltider. når startet dere med frokost (Grøt/brødskive)?! Men hvor mange flakser trenger de om dagen med mme da!? noe slik vil dagen se ut? 06/07; mme 10/11: fruktmos (mme)? 15: middag + vann 18: grøt + vann 19: mme (natta) ?!?! hihi ikke lett dette selv om man er andregangs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #2 Del Skrevet 7. januar 2014 Ingen?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ett til! Skrevet 8. januar 2014 #3 Del Skrevet 8. januar 2014 Hva med å begynne med frokost istedet for å gi mme? han trenger jo mat nå etter 6 mnd istedet for så mye melk. Så får du heller gi mme til lunsj,samt fruktmos? Jeg vet ikke hvor mye mme de skal ha for dagen når de er 6 mnd,men det går jo an å gi han frokost først,for så å tilby litt mme? Eller spørre helsesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 9. januar 2014 Jo det går jo ann;) vet heller ikke hvor mye de trenger:P Hehe. Har lyst å prøve brødskive snart så da blir jo det frokost:) skal sjekke på helsestasjonen, men da starter vi med litt frokostgrøt kanskje;) takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 9. januar 2014 #5 Del Skrevet 9. januar 2014 Vi startet med brødskive 6 mnd til frokost, hun er snart 9mnd. Frokost: brødskive og mme Lunsj: fruktglass og mme Middag: middagsglass og mme(ikke så interessert i glass og ikke i hjemmelaget heller) Kvelds: grøt Mme før senga En flaske i løpet av natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 9. januar 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 9. januar 2014 Å så mye mme, hvor mye ml gir du da? De skal vel kanskje ha en 3-4 flasker iløpet av dagen da når de er 6mnd?! På natta å?! Skal ikke bytte ut pupp med mme på natta iallfall;) det kuttes helt snart:P får solide mengder mat på dagen, matglad gutt:P hmm må vel prøve å lage et skjema ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 10. januar 2014 #7 Del Skrevet 10. januar 2014 Hun er så lita, spiser veldig lite. Drikker kanskje 40-60ml etter måltid. Max 100. Kvelden alt mellom 80-150. Natta 210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstogbier Skrevet 10. januar 2014 #8 Del Skrevet 10. januar 2014 Jg teller ikke flasker mme. Jg er mer opptatt av at ungen føler seg mett. Hun før stort sett 3 flasker mme i døgnet, og middag og grøt ellers Jg måtte slutte og amme brått i sommer siden jeg ble syk, kuttet tvert, og pumpet bare bittelitt etterpå. Mulig sykdommen fågjorde at det gikk lettere for meg enn for en frisk person, da.. Mitet meka etter månoen mnd, men hadde aldri spreng. Bortsett fra den første dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 10. januar 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 10. januar 2014 Ja selvfølgelig har jo vekst noe å si ja og at ungen er fornøyd men jeg har en plugg han elsker mat men er tuung:P derfor jeg synes det er vanskelig(hadde en jente sist). Tror det går mye i kosen for han, for den ene puppen er det nesten ikke melk i så.. Får jo 3 solide måltider nå strax 4 så tenker at mm/mme ikke er nødvendig på natten da?! Men alle babyer er jo ulike;) man kjenner jo sin egen best, hadde flaskebarn sist( men d er en stund siden) men husker ikke helt hvordan vi gjorde det:P huff men d ordner seg vel. Skal prøve med flaske i natt å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstogbier Skrevet 10. januar 2014 #10 Del Skrevet 10. januar 2014 Hs sa til meg at ved 6 mnd alder trenger jeg ikke mate om natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 11. januar 2014 #11 Del Skrevet 11. januar 2014 Må se ann ungen ang mat på natta. Min trenger det, siden hun er lita..legger ikke så mye på seg. Men er han stor så tenker hvertfall jeg at nattavvenning er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2014 #12 Del Skrevet 12. januar 2014 Min får: Frokost: 210 me mme Lunsj: brødskive/frukt og mme Middag+vann Grøt+vann 210 mme før han legger seg Anonymous poster hash: 699c4...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå