Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #1 Skrevet 7. januar 2014 Hei, kjærsten min har vært gravid i ca 8 uker. Vi fant det ut her om dagen. Til nå så har hun drukket en del og røyka hasj et par ganger. (Vil gjerne få fram at jeg ikke driver med hasj og slike ting selv) Vi vurderer å beholde barnet selv om vår unge alder. Noen som vet om drikkingen eller røykingen kan ha påvirket barnet til nå?(8 uker) Anonymous poster hash: 1c47d...a1d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #2 Skrevet 7. januar 2014 Høres ikke ut som noe godt utgangspunkt for å få barn. Ja, fosteret kan ha tatt skade, men det er ikke sikkert. Kom dere til lege for sjekk Anonymous poster hash: 36191...c7e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #3 Skrevet 7. januar 2014 Du driver på med det selv du bare bor sammen/er sammen med en som gjør det? Være seg barnet har tatt skade eller ei så så lenge dere beholder barnet så må barnet komme først. Samme hvor mye din partner ønsker å drikke eller røyke så er det barnet som kommer først. Stakkars barn som blir født med en slik kvinne til mor... Anonymous poster hash: a3024...648
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #4 Skrevet 7. januar 2014 Hvis dere skal beholde bør hun slutte så fort som mulig.. Jeg hadde en venninne som fant ut at hun var gravid når hun var 20 uker, hadde røyket (vanlig røyk) og drukket frem til da, og barnet hadde ikke tatt skade. Han er en frisk 10 åring i dag. Anonymous poster hash: e1200...f64
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #5 Skrevet 7. januar 2014 Så klart skal hun ikke drikke eller røyke mer under svangerskapet. Noen som vet hvor mange uker vi må vente før vi kan sjekke alt er bra med fosteret? Anonymous poster hash: 1c47d...a1d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #6 Skrevet 7. januar 2014 Så klart skal hun ikke drikke eller røyke mer under svangerskapet. Noen som vet hvor mange uker vi må vente før vi kan sjekke alt er bra med fosteret? Anonymous poster hash: 1c47d...a1d Kan bestille tidlig ultralyd privat. Koster ca 1000. Den kan dere ta nå. Anonymous poster hash: e1200...f64
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #7 Skrevet 7. januar 2014 Barnet kan absolutt ta skade adai.uw.edu/marijuana/factsheets/reproduction.htm Uforsvarlig møkkakjerring, for å være ærlig. Anonymous poster hash: 646dd...960
håperpåvinterbarn Skrevet 7. januar 2014 #8 Skrevet 7. januar 2014 Fosteret kan ta skade av røyking og alkohol, det finnes en god del forskning på det (Google det), men desverre er det ikke mulig å finne ut på ultralyd. Så tidlig i svangerskapet er det begrenset hva man ser på ultralyd. Men når det er sagt, det er mange mødre som har vært på fest før de skjønte at de var gravide, skjønt forhåpentligvis har de færreste røyka hasj da. Så det betyr at det blir født ganske mange helt friske barn til tross for at mor har drukket alkohol en gang eller to i starten av svangerskapet. Syns dere bør dra til lege så fort som mulig. En lege kan svare dere mye bedre enn folk på et forum som dette. Lykke til uansett hva dere velger å gjøre
mammantil 2 Skrevet 7. januar 2014 #9 Skrevet 7. januar 2014 En ser ikke om ungen har tatt noe skade før den tiden det er normalt å ta ultralyd for de indre organer er ikke godt nok utvikleret til å se feil før da, fikk jeg beskjed om. Jeg har gått på strerke smertestillende pga bekken sykdom og oppdaget ikkk jeg var gravid før jeg var over 3 mnd og var da til haste ul. Mest sansynlig har ikke ungen tatt skande av det men en kan ikke være helt sikker. Du bør som de andre sier ta kontakt med legen å snakke med den.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #10 Skrevet 7. januar 2014 Stopp med en gang. Det kan gå bra. Det kan gå dårlig. Men.. dere virker ikk helt klare for det kanskje? Anonymous poster hash: e3cd9...469
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #11 Skrevet 7. januar 2014 Barnet kan absolutt ta skade adai.uw.edu/marijuana/factsheets/reproduction.htm Uforsvarlig møkkakjerring, for å være ærlig. Anonymous poster hash: 646dd...960 Møkkakjerring fordi hun drikker og røyker hasj når hun ikke vet at hun er gravid?? Er mange som drikker i begynnelsen av svangerskapet pga en ikke vet at en er gravid,er alle disse forferdelige mennesker da?? Anonymous poster hash: 75fe1...9c2
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #12 Skrevet 7. januar 2014 Be henne slutte med drikking og røyking asap. Det som er gjort til nå kan dere ikke endre.Men hvordan barnet har det resten av ssvangerskapet kan dere påvirke i stor trad. Gå til en sjekk når det passer seg. Tenk gode tanker. Støtt din kjære. Det kan fort gå bra:) lykke til Anonymous poster hash: bb0b3...e8f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #13 Skrevet 7. januar 2014 Jeg tror ikke barnet har tatt skade av dette. Det sies at de første 8 ukene er det ikke SÅ skadelig om mor har drukket alkohol, f.eks. Men det er vel heller holdningen til den gravide som skremmer meg. Jeg tror ikke hun er klar for å bli mamma. Det å bli foreldre betyr i praksis at ditt eget sosiale liv er over (med mindre dere har noen veldig ivrige besteforeldre), og jeg synes bare det er sørgelig når unge mennesker kaster seg ut i dette for tidlig. Dere vil garantert komme til å gå fra hverandre, mammaen vil sannsynligvis leve resten av livet med lav inntekt, og i det hele tatt, ikke så stas. Sier ikke at dere ville bli dårlige foreldre, men det er så mange utenforstående ting som gjør at det er greiest å være litt mer voksen når man får barn. Mitt råd er: ta abort, og lev litt først! Det er det beste for både dere og barnet. Så om den gravide velgere å være ung, drikke alkohol og røyke hasj i noen år, så har jeg full forståelse for det (ikke så tilhenger av hasj, men jeg prøvde vel det noen ganger i min tidlige ungdom jeg også). Det er ingenting i veien for at dere kan bli foreldre litt senere i livet. Lykke til! Hilsen tobarnsmamma, som levde livet helt til hun var 32 år ( da ble jeg mamma, og da begynte et helt annet liv, nemlig det som er 200% på barnas premisser. Ordnet økonomi med jobb, bolig og bil, gift med pappaen og festing begrenser seg til to glass vin i ny og ne. Dette sier jeg ikke for å fremheve hvor perfekt jeg er, det er jeg nemlig overhodet ikke, men det er veldig greit å ha kommet til et sånt stadium i livet når man skal bli foreldre. å få barn i seg selv er nemlig knalltøft) Anonymous poster hash: 58ba9...878
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #14 Skrevet 7. januar 2014 Hei, kjærsten min har vært gravid i ca 8 uker. Vi fant det ut her om dagen. Til nå så har hun drukket en del og røyka hasj et par ganger. (Vil gjerne få fram at jeg ikke driver med hasj og slike ting selv) Vi vurderer å beholde barnet selv om vår unge alder. Noen som vet om drikkingen eller røykingen kan ha påvirket barnet til nå? (8 uker) Anonymous poster hash: 1c47d...a1d Mange slemme svar du får. Drikkingen og røykingen kan ha påvirket barnet men det finner man ikke ut nå og sannsynligvis ikke før etter at barnet er på utsiden. De første ukene av svangerskapet er fosteret spesielt utsatt for alkohol fordi det er da de største og viktigste organer blir dannet. Men jeg tenker det er stor forskjell på å drikke nesten hver dag og en gang i helgene.. Foreslår at dere tar det opp med jordmor/lege og vurdere tidlig UL. Å ha røyket hasj 2 ganger er nok mindre skadelig enn mye alkohol Men det viktigste er selvfølgelig at hun fra nå av slutter med begge delene. For det gjør hun vel? Anonymous poster hash: da92d...5cf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #15 Skrevet 7. januar 2014 Jeg oppdaget at jeg var gravid 6 uker på vei etter en heidundranes fylle- og hasj- ferie i utlandet, jada hadde brukt prevansjon til og med. Med oss gikk det bra, vi venter nr 2 i disse dager og har selvfølgelig lagt det ville livet tilside Lykke til Anonymous poster hash: da92d...5cf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #16 Skrevet 7. januar 2014 Hvor er det vi skal henvise oss for å sjekke at alt er bra med fosteret? Skal vi til fastlegen eller ta direkte kontakt med en jordmor? Anonymous poster hash: 1c47d...a1d
monson Skrevet 7. januar 2014 #17 Skrevet 7. januar 2014 Barnet kan absolutt ta skade adai.uw.edu/marijuana/factsheets/reproduction.htm Uforsvarlig møkkakjerring, for å være ærlig. Anonymous poster hash: 646dd...960 Såvidt jeg forsto det, så viste de ikke at hun var gravid før nå…
☆☆☆ Skrevet 7. januar 2014 #18 Skrevet 7. januar 2014 Ta kontakt med enten jordmor eller fastlege (samme kven av dei) og få kyndige svar derfrå i staden for synsing frå oss.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #19 Skrevet 7. januar 2014 Som andre sier, det kan ha gått helt fint med barnet, men dere kan ikke være helt sikker før barnet er kommet. Ta kontakt med lege og/eller jordmor så fort som mulig. Da får dere kvalifiserte svar. Men vær ærlig på at hun har brukt marihuana og drukket. Hvis hun har behov for det kan hun få oppfølging i løpet av svangerskapet i forhold til dette. Men siden hun bare har brukt hasj et par ganger i disse ukene så vil det trolig ikke være et problem for henne? Ta kontak med lege/jordmor. Det at du/dere tar opp dette spørsmålet viser at dere tross alt tar ansvar nå når dere er blitt klar over graviditeten. Lykke til uansett hva dere velger Anonymous poster hash: aef3e...665
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå